וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי, מוסלמי ונוצרי: זו לא בדיחה, אלא מסעדה חדשה ומסקרנת במיוחד

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 12:52

מסעדת ROOTS היא מסעדת שף כשרה באחד החללים הכי מדהימים שיש - מצודה עתיקה בעכו. איך נראה החלום הקולינרי של יהודי, מוסלמי ונוצרי? בדיוק ככה

Roots. באדיבות המסעדה,
שישברק ב-Roots/באדיבות המסעדה

לפעמים אנחנו נודדים חצי עולם כדי לאכול במקום מדהים. יש אחד כזה בדיוק בתוך אולמות האבירים בעכו, בחלל מיוחד ועתיק, וכל זה במרחק נסיעה קצר. מעבר לחלל המקומר ועתיר הקשתות שההיסטוריה ספוגה בו היטב, יש במסעדת roots קולינריה משובחת וסיפור לא פחות משובח.

המטבח הלבנטיני הכשר של מסעדת רותס בעכו החל משותפות של שלושה יזמים: השף אורי ארנולד, הבעלים של ארנולד'ס הבשרית המיתולוגית, ושני שותפיו ילידי העיר סאמר סייד ומואנס חורי - האחד מוסלמי והשני נוצרי. "בימים אלו אנחנו חוגגים שלוש שנים ברוטו מאז פתיחת המסעדה", מספר ארנולד, "בשנה הקורונה כמעט ולא עבדנו. לא התחברנו למשלוחים ורצינו לספק חוויה קולינרית במקום, בזה אנחנו מתמחים".

המצודה שחזרה לחיים

"לכל אחד מאיתנו יש שורשים, שמשפיעים על מי שאנחנו ובעיקר על מה שאנחנו אוכלים", אומר ארנולד. הוא פגש את שני שותפיו והרעיון להקים בעכו מסעדה כשרה קסם להם, הם רצו לגעת בקהל נוסף, להתרחב לנישה נוספת של תיירים וטיילים הפוקדים את עכו העתיקה ומחפשים לשלב קולינריה משובחת בביקור.

אל החלל המדהים - המצודה ההוספיטלרית - הגיעו במזל, לאחר שהוא עמד ריק ומוזנח במשך עשרות שנים. "החלל עבר שימור מוקפד שבו מקלפים שכבה אחרי שכבה וממלאים בחזרה בחומרים המקוריים", מספר ארנולד וזו אנלוגיה שרלוונטית גם לבניית התפריט הייחודי של המקום. השלושה גיבשו מנות אותנטיות ומסורתיות מכל עמי האזור והעניקו להן פרשנות כשרה ועדכנית.

Roots. באדיבות המסעדה,
מסעדת Roots/באדיבות המסעדה

עיראק, סוריה והגליל

בתפריט הכשר אפשר למצוא מנות דגל כמו מקלובה, מסחאן, שושברק, ממולאים. "גם אוכל של האמהות שלנו - שלי העירקית ושלהם הערבית וגם מנות בהשפעת הלבנט על רבדיו. יש גם בשלנית שעושה בעבודת יד מסורתית את כל המנות העדינות שדורשות מיומנות מוקפדת", אומר ארנולד, "הקובה של אמא שלי פוגשת את הקובה של האמהות של מואנס וסאמר".

הזמינו עכשיו מקום ב-ROOTS: 053-9349066

אומנם ארנולד מתמחה במנות בשרים אך הפעם, במסעדת רותס, הדגש הוא על טעמים מורכבים ומתוחכמים יותר מאשר סטייק בצלחת. בתפריט אפשר לאכול, בין היתר, פטאייר פילו, כבד אווז צרוב בגריל, סיגר בשר גלילי, שווארמה דג, קובה בורגול במילוי טלה, עלי גפן, מסאחן עוף, מקלובה, קבב חלאבי, קדירת עגל, מחשי מיקס - קישוא, חציל ובצל ממולאים, צלעות טלה על פריקי ו"יוגורט" טבעוני ועוד. אחת הגאוות הגדולות היא פיתוח של תחליפים טבעוניים שמדמים את הטעמים של הלאבנה והיוגרט ומאפשרת גם לשומרי כשרות לטעום את מנות הדגל. בתפריט יש גם מנות קלאסיות כמו סלמון, פילה בקר, טורנדו רוסיני, אנטרקוט וכדומה.

תקופת הקורונה אמנם עצרה את הבישולים אך איפשרה להתרחב לחלל סמוך כך שכעת יכולים לסעוד במקביל כ-150 סועדים ואם צריך גם להתרחב למדשאה הסמוכה והנעימה המוקפת מצודות. בימים אלו מחליפים את התפריט לאור החלפת העונה וחומרי הגלם שהסתיו והחורף מביאים עימם.

Roots. באדיבות המסעדה,
טרטר בקר ב-Roots/באדיבות המסעדה

מה התוכניות לעתיד?

בקרוב נחזור לתוכניות שלנו להרחיב את המקום ולפתוח חלל לארוחות חלביות ובראנצ'ים גליליים חלביים, כי יש לזה ביקוש אדיר בקרב תיירים ומטיילים. נמשיך להתחזק אחרי הקורונה, כפי שעשינו בתקופת הקיץ ופסטיבל עכו שהיו מוצלחים, ונמשיך לחלום", מסכם ארנולד.

Roots - ויצמן 1, עכו העתיקה, כשר, 053-9349066

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • עכו
  • מסעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully