וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרימה_כוס_לחיים

טליה לוין, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 11:16

יפית אלפרסון אלמליח, אחת המנהלות של 'גמאני' - העמותה לסרטנים נשיים, מספרת לטליה לוין על הדרך שעשתה מההתמודדות האישית עם המחלה אל ניהול העמותה, ועל שיתוף הפעולה בין 'גמאני' לבין אחד היקבים המובילים בישראל

כשהיתה בת 44, גילתה יפית אלפרסון אלמליח, שהיא נשאית גן ה- brca2 והחליטה לבצע כריתת שחלות מונעת. "זה סרטן מאד אלים שאין לו גילוי מוקדם. נבדקתי מיד אחרי הניתוח והייתי בריאה לגמרי בבדיקת MRI" היא מספרת, אלא שכמה חודשים אחר כך, התגלו אצלה שני גושים בשד. "חליתי בסרטן מסוג אלים מאד ונכנסתי לסחרחרה של טיפולים לא פשוטים".

אחרי 16 טיפולי כימותרפיה "עם כל תופעות הלוואי הקיימות", ואחרי שהצליחה להתמודד עם המחלה באומץ רב, החליטה אלפרסון אלמליח "לקחת אחריות על החיים ולעשות כריתה מניעתית של שני השדיים. תוך כדי התהליך נכנסתי לקהילה בשם "גמאני חליתי בסרטן השד", ומצאתי שם מארג מכיל ומחבק של נשים, שמה שמחבר ביניהן הוא שותפות הגורל".

גמאני - העמותה הישראלית לסרטנים נשיים, החלה לפעול לפני מספר שנים כקהילה שתמכה בנשים שחלו בסרטן השד, מתוך הבנה שתמיכה, שיתוף ואוזן קשבת היא חלק אינטגרלי בתהליך ההחלמה. "בשלב מסוים, תוך כדי שאני עוברת בעצמי טיפולים, נעזרת ונתמכת בעצמי, משתפת ידע וצוברת ידע, התחלתי ללוות נשים אחרות שהיו בסך הכל שני טיפולים לפניי אבל עבורן הייתי כבר מומחית גדולה" היא מספרת. "לא עבר זמן רב והפכתי להיות אחת מתוך ארבע מנהלות הקהילה שבהמשך הפכה לעמותה (אותה מנהלת אלפרסון אלמליח יחד עם שרית צאיג ט"ל) בה אנחנו פועלות כל הזמן לשם רווחתן של הנשים, מייצרות שיתופי פעולה ומיזמים, מה שהוביל לכך שבסופו של דבר הקהילה פתחה קבוצות נוספות התומכות בנשים שחלו בסוגי סרטן נשיים שונים, וכמובן הפכה לעמותה המלווה יום יום נשים חולות ומחלימות".

כחלק משיתופי הפעולה של עמותת גמאני הפועלת בהתנדבות מלאה: מיזם פאות שאלפרסון אלמליח מקיימת בביתה, בו נשים מכל הארץ מגיעות להשאיל פאה ללא תשלום, -'גמאני רצה', סדרת פעילויות המתקיימת בערים שונות ברחבי הארץ וכוללת תצוגות אופנה, ריצה והליכה של מתמודדות ומחלימות, משחקי ראווה מול סלבס ועוד. בנוסף תקיים העמותה בחודש הקרוב כנסים ומיזמים נוספים להעלאת המודעות למחלה.

גמאני_מרימה_כוס_לחיים. יינות רקנאטי נעטפו בסרט ורוד. סטודיו קו חדש,
5 אחוזים מרווחי מכירת היינות באוקטובר יועברו כתרומה לעמותת גמאני/סטודיו קו חדש

"חיבקנו את היקב באהבה"

אחד משיתופי הפעולה המעניינים של העמותה נעשה בשיתוף עם יקב רקנאטי זו השנה השנייה. הקמפיין הייחודי "מרימות כוסית לחיים" שנולד אצל ליאת משען, מנהלת השיווק והפיתוח העסקי של היקב, ממשיך גם הפעם וצפוי להתרחב. במהלך החודש כולו, כל יינות היקב, הנמכרים בחנויות ובמסעדות, ייעטפו בחבק ורוד ועליו הכיתוב #גמאני_מרימה_כוס_לַחַיִּים. 5 אחוזים מרווחי מכירת היינות במהלך חודש אוקטובר יועברו כתרומה לעמותה. בנוסף, וכחלק ממהלך כולל של החברות המובילות במשק, גם תמונת הנושא של היקב ברשתות החברתיות תוחלף לגווני ורוד, כדי להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן.

"ליאת פנתה אלינו מתוך רצון וצורך של החברים ביקב להעלות את המודעות לסרטן השד, היא הגיעה עם המון ידע, אופטימיות וחשיבה חיובית" אומרת אלפרסון אלמליח, "אנחנו חיבקנו את היקב באהבה מכיוון שמצאנו שהערכים הקהילתיים שלנו מאד דומים. מה שמוביל אותנו זו הקהילתיות, האופטימיות והתשוקה לחיים ומצאנו ברקנאטי שותפים מרגשים שמאמינים גם הם באופטימיות ואהבת החיים. מרימים כוס לחיים, אין יותר מדויק מזה".

גילוי מוקדם מציל חיים

אלפרסון אלמליח אומרת שהיא לא מפסיקה להתרגש כשהיא רואה את הבקבוקים עם החבק הוורוד מבצבצים על המדפים בחנויות היין. "אנשים ששותים יין בעצם חוגגים את החיים, וכאן חשוב לי לומר שיש ערך מוסף, עבורנו לחגוג את החיים ולהרים כוסית לחיים זה לחלוטין משפט שמגיע עם ערך מוסף. וכל מי שרוכש עושה מעשה מאד חשוב עבורנו".

צאו לחפש את החבק, הרימו כוסית לחיים, ואל תשכחו לתייג את המסר ולו רק כדי לזרז נשים לא לחשוש ולצאת להיבדק. קל לנו לדחות תמיד דברים לאחר כך, כי תמיד יש סידורים אחרים שלא סובלים דיחוי. אבל כשמדובר בסרטן, גילוי מקדים פשוט מציל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully