וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמים לצלחת: 5 טיפים שיעזרו לכם לקנות את הדג הכי טרי שיש

וואלה! אוכל בשיתוף יינות ביתן

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 8:33

לא מעט בשלנים נרתעים מהכנת מנות דגים, למרות שיש מגוון אפשרויות טעימות במיוחד. הסיבה היא האתגר הקיים במציאת דג טרי ואיכותי. כדי לעזור לכם, הרכבנו מדריך מקוצר שמסביר בדיוק על מה להסתכל ומה לדרוש מהמוכר

דג יינות ביתן. אלון מסיקה,
דג יינות ביתן/אלון מסיקה

דגים טריים הם אחד מחומרי הגלם האהובים שיש, אך גם כאלו שיש בשלנים ביתיים שנרתעים מהם, וכיוון שההצלחה של מנות הדגים הביתיות שלכם ושלכן מתחילה בבחירת דג טרי ואיכותי, הרכבנו עבורכם מדריך מקוצר שמסביר - איך עושים את זה נכון.

קודם כל, הטריות היא כאמור הכל ודגים טריים ומשובחים מחכים לכם בכל סניפי יינות ביתן, שם העובדים במחלקת הדגים ישמחו לעזור לכם לבחור את הדג הכי מתאים לסגנון המנה שאתם רוצים להכין ולטעם שלכם.

בשורה התחתונה, כאשר אנחנו קונים דג, הטריות קריטית וחשוב מאוד לשים לב לכך שבמצבו הנוכחי הוא דומה עד כמה שניתן לדגים חיים ששוחים במים. ככל שהדג מבלה יותר זמן מחוץ למים, כך איכותו פוחתת והוא מתחיל לפתח ריחות וטעמי לוואי. בשר דגים רגיש במיוחד לטמפרטורות גבוהות ולכן חשוב לשים לב שאתם קונים במקום עם תחלופה גבוהה, שמקפיד לשמור על הדגים מקוררים היטב. בנוסף, כאשר יש דגים המונחים לתצוגה, עליהם להיות מוקפים בקרח, שעוזר לשמור על טמפרטורה נמוכה.

בין אם מדובר בדגי ים כמו לוקוס, פלמידה או פרידה, דגי בריכות כמו מושט, בורי או קרפיון או דגים מחקלאות ימית כמו דניס, לברק או סלמון, הפרמטרים לזיהוי דג טרי זהים.

לרכישת דגים טריים בביתן אונליין>>

בשר יינות ביתן. נמרוד סונדרס
אל תחששו מהדגים/נמרוד סונדרס

אז הנה כל מה שחשוב לשים לב אליו כשאנחנו קונים דג:

עיניים: עיני הדג צריכות להיות מבריקות ובוהקות, ממש כאילו הוא שחה לפני רגע. עיניים שקועות או עכורות הן אינדיקציה לכך שחלף זמן מאז שהדג נידוג.

עור הדג: צריך להיות מבריק, רענן ולא רפוי.

בשר הדג: עליו להיות קפיצי. בניגוד לבשר לסטייקים, שאנחנו רוצים שיהיה מיושן (כלומר שיישאר שקע כאשר לוחצים עליו), בבואנו לבחור דגים טריים אנחנו רוצים בדיוק את ההיפך. כשהבשר של הדג חוזר למקומו מהר לאחר הלחיצה, סימן שהוא טרי. מקומות רבים מוכרים את הדגים שלהם בצורת פילה, כך שלא ניתן להסתכל בעיני הדג ולכן בדיקת הקפיציות היא דרך טובה לאמוד את מידת הטריות.

יינות ביתן סלמון חדש. אלון מסיקה
שהבשר לא יהיה קפיצי/אלון מסיקה

ריח: לדג טרי מאוד אין ריח של דגים. למעשה, כמעט שאין לו ניחוח כלשהו. ריח הדגים מתפתח כאשר הדג מאוחסן לא כראוי או מבלה במקררים יותר מדי זמן. לכן, בקשו להריח קצת את הדגים לפני שאתם רוכשים.

זימים: צבע הזימים צריך להיות אדום בוהק, עדות לכך שהם פעלו ממש לאחרונה. ככל שהצבע דהוי יותר, כך הדג פחות טרי. בדגים מאוד לא טריים, צבע הזימים יכול ממש להפוך לחום. את הזימים אתם לא יכולים לראות במבט ראשון, אבל אפשר לבקש ממוכר הדגים שיציג לכם אותם.

עם המידע שיש לכם כעת, תוכלו לזהות במהירות האם אתם עומדים לרכוש דג טרי ואיכותי, איתו ניתן ליצור מטעמים. בתיאבון!

לרכישת דגים טריים בביתן אונליין>>

וואלה! אוכל בשיתוף יינות ביתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully