וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי מרטן: גבר בן 300 שנה נכנס לבר, וזאת לא התחלה של בדיחה

16.3.2022 / 10:00

איך לוקחים את כל הניסיון הזה כשבאים לדבר בתל-אביבית? מתחילים בקוקטיילים כמובן

קוניאק רמי מרטין. Giphy
להוציא מהשבלונה. קוניאק רמי מרטן/Giphy

האגדה המפותלת של רמי מרטן הולכת כל כך הרבה אחורה, עד שאף שוטר תנועה לא יאשים אתכם אם תסירו את חגורת הבטיחות בדרך.

המותג הצרפתי המוכר נולד ב-1724 בגרנד שמפיין ופטיט שמפיין, שני אזורי גידול במחוז קוניאק כמובן. שם - ובלי להיכנס ליותר מדי מונחים מקצועיים דוגמת סוג אדמה, יישון חביות וייבוש עצי אלון לימוזין - נוסדו גם תהליכי העבודה וחיבור חומרי הגלם. שם הצטבר הידע האנושי ושם גם התפתחה ההבנה הפשוטה הגורסת כי 298 שנים יובילו אותך בבטחה ובקו ישר בדיוק לנקודה הנכונה, אבל גם שממנה תצטרך לפעמים לפנות לצדדים, ולהמשיך לנוע.

וכן, זה אומר גם תפריט קוקטיילים תל-אביבי, מיקסולוגיה ועירבובים.

"אתה לא צריך להיות מבוגר, ואתה ממש לא חייב להיות נבל מסרט של ג'יימס בשביל לצרוך אותו"

"הרעיון העיקרי שלנו היה להנגיש את הקוניאק לכמה שיותר קהלים, להוציא אותו מהשבלונה שלו, ולהבהיר להם שהוא יכול להיות חלק לגיטימי מתפריט הקוקטיילים שמולם", סיפרו דניאל קיסלסי, מנהל ההדרכה והתוכן של "הכרם", וקובי תבור, מנהל המותג, תוך שהם מודעים לעולם האסוציאציות המלווה את "רמי מרטן" כבר שנים. "אנחנו מדמיינים הרבה פעמים קוניאק כמשקה שסבא שלנו שותה בכוס מחוממת בבית, אבל אתה לא צריך להיות מבוגר, ואתה ממש לא חייב להיות נבל מסרט של ג'יימס בשביל לצרוך אותו. זה משקה שאפשר 'להצעיר' בקלות עם הטיפול הנכון, ולהפוך אותו לקליל, ולמרכיב לגיטימי בתוך קוקטייל".

המהלך הזה, שמתרחש במהלך חודש מרץ בשלוש מסעדות עירוניות, מתחבר היטב למגמה עולמית מתמשכת, המפרקת את "רמי מרטן" משלשלאותיו התדמיתיות, ומורידה אותו ארצה. "עולם הקוניאק היה במשבר בסוף שנות התשעים", שיחזר תבור, "בעלי מזקקות יצאו להפגנות ושרפו צמיגים, אבל כמה החלטות מהותיות, שינויי כיוון ועדכונים, הצליחו להפוך את התמונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קוניאק רמי מרטין. Giphy
שינוי כיוון. קוניאק רמי מרטן/Giphy

שינויי הכיוון האמורים התבססו על פנייה לשווקים חדשים, לרבות התמקדות בארצות הברית ובמזרח התיכון. לאלה נוסף חיבוק חם מתעשיית ההיפ הופ, שהפכה את הקוניאק - ואת "רמי מרטן" - לסמל סטטוס המככב בקליפים, למשל.

"הרבה מהתחייה ומההצערה זה בגלל דמויות כמו פאף דדי ובאסטה ריימז שהוציאו את 'Pass The Courvoisier', ובגלל הרכב כמו 'Remy Boyz'", סיפרו השניים, "הם לקחו מוצר והפכו אותו לקול בלי לשנות כלום מהשפה שלהם. זה, וסצינת הקוקטיילים שהתפתחה בעולם בשנים האחרונות, הפכה את הקוניאק לאלכוהול בסיסי, שצעירים שותים בדרינקים ובצ'ייסרים".

"כשמקשיבים לזה". אשר ורמי מרטן

וכך, סצינה וקוקטיילים וצעירים ודרינקים, נולדה "המסיבה של רמי מרטן", חודש של שיתוף פעולה בין המותג ובין פופינה, אנימאר ואונאמי בתל-אביב, שתמציתו תפריט שתייה מיוחד לכל מסעדה.

בפופינה, למשל, תוכלו להזמין "סייד קאר" קלאסי (רמי מרטן X.O/ V.S.O.P, קוונטרו, מי סוכר ומיץ לימון), "פיין שמפיין מיול" (רמי מרטן X.O/ V.S.O.P, ג'ינג'ר ביר תומס הנרי), "פרנצ' אולד פאשן" (רמי מרטן X.O/ V.S.O.P, מי סוכר, ביטר טרוט ארומטיק) וגם "אורנג' בלוסום" (רמי מרטן X.O/ V.S.O.P, קוונטרו, רוטן שקדים, מיץ לימון ומיץ תפוזים).

במסעדת אנימאר יגישו לכם "Remy Forest" (רמי מרטן V.S.O.P, שמבורד, סירופ פירות יער ואננס), "Remy Sazeroc" (רמי מרטן V.S.O.P, וויסקי שיפון, ארל גריי, פיישודס ואבסינת') וכן "רמי אלכסנדר" (רמי מרטן V.S.O.P, קקאו, שמנת ותבלינים).

אונאמי, מצדה, תנסה לחבר את צרפת ויפן לכדי שני קוקטיילים - "שאנז אליזה" (רמי מרטן V.S.O.P, שארטרז, מיץ לימון ואנגוסטורה) ו"הקשר היפני" (רמי מרטן V.S.O.P, סאקה לא מסונן, סירופ תות ויוזו).

יש מסיבה. המיקסטייפ של "רמי מרטן"

ארבעה אנשים בלבד מונו ל"מאסטר מרתפים" של בית הזיקוק במאה השנים האחרונות, אבל העברת השרביט הזאת - איטית והדרגתית ומקסימה - אינה מלמדת על השינויים מחוץ לגבולות המחוז.

למעשה, העצים מהיערות העתיקים באזור מתייבשים באוויר הפתוח, אבל כל השאר מבעבע מהתרחשות, ומנסה לא להיכנס לשום תבנית. "אין כאן חוקים, הגישה היא פשוט לעשות פאן", הסבירו קיסלסי ותבור, "אתה אוהב לשתות קוניאק עם קרח? עם ג'ינג'ר ביר? בתוך קוקטייל? הכול הולך, וכל אופציה עובדת, עם סושי וליד פיצה".

לדבריהם, "קוניאק הוא משקה לגיטימי ובסיס לקוקטייל לגיטימי, כמו טקילה וג'ין-טוניק. בסוף, אנחנו מכירים על בסיס חוויה, כבני אדם וגם כמותג. אם מישהו ישתה עכשיו וייהנה, יכול להיות שבפעם הבאה הוא יזכור את זה לטובה. זאת החוויה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully