וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה שתגרום לכל בצל להחזיק מעמד לנצח - או לפחות להרבה מאוד זמן

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 23:45

מומחי תזונה טוענים שיש דרך להאריך את חייו של כל בצל - והיא לא כוללת את הכנסתו למגירה, למקרר או עטיפתו בנייר. בעזרת השיטה הזו תוכלו ליהנות מבצל טרי גם חצי שנה לאחר קנייתו

ככה תחתכו בצל כמו המקצוענים/צילום: יוסי ציפקיס בימוי: גיא גורן

מומחית של קהילת המזון והתזונה Food52, קייטי מקדונלנד, חושפת שהשיטה הנכונה והטובה ביותר להארכת חייו של הבצל הוא לקצוץ את כולו ולהכניסו למקפיא, ומן הסתם אם יש לכם כמה בצלים שאתם רוצים לשמור לאורך זמן - עליכם לקצוץ כל אחד מהם בבת אחת. הרבה דמעות צפויות לכם - אך לטווח הארוך זה בהחלט ישתלם.

"קיצוץ והקפאה יאריכו את חייו של הבצל הטרי, במקום לחתוך ולהשתמש בבצל כשצריך", הסבירה קייטי, "מה גם שבסופו של דבר תחסכו לעצמכם כסף וזמן, כשהבצל החתוך כבר יהיה לכם מוכן למנה. כל אלו מאיתנו שזורקים את חצי הבצל הלא משומש שלהם למגירה או למקרר יודעים הרי שבסופו של דבר הוא ימצא את עצמו בפח".

המומחית ממליצה לחתוך את כל הבצל, להשתמש במה שצריך ולהקפיא את השאריות בשקית זיפלוק. כן, אפשר ואף מומלץ להקפיא בצל קצוץ.

ככה עושים את זה

@shesjustmom Raw onion supposedly lasts 8mo in the freezer. #onion #dontcry #cookinghack #foodprep #timesaver #ttm ♬ Aesthetic - Xilo

לא צריך לעשות שום דבר מיוחד כדי להקפיא בצל: פשוט שימו את השאריות בתוך שקית אטומה וידידותית למקפיא, השטיחו אותה לשכבה אחת וסחטו מהשקית כל מולקולת אוויר אחרונה ליצירת ואקום. אם אתם חוששים שהבצלים שלכם יידבקו זה לזה, אתם יכולים להקפיא אותם מופרדים למשך כשעתיים בשכבה אחת על תבנית אפייה רדודה לפני שתעבירו אותם לשקית. זה ימנע מהבצל הקצוץ ליצור גושים, מה שיקל על שילובו מחדש בכל מה שתבשלו בשלב מאוחר יותר.

"כמו רוב הירקות הקפואים, הבצל הגולמי יחזיק מעמד 6 חודשים או יותר במקפיא - רק הקפידו לתייג ולתארך אותו כדי לא לשכוח!", הוסיפה קייט.

עם זאת, אם אתם רוצים ליהנות מבצל נא (כמו בסלט או גוואקמולי), אל תשמשו בבצל המוקפא. כמו כן, בצל מופשר עלול להיות מעט מימי - ולכן עדיף לא לסמוך עליהם לקרמול. תכולת הלחות הנוספת תמנע מהם לקבל את טעמם המתוק וצבעם החום זהבהב. בצל קפוא מתאים יותר למנות מבושלות, מרקים או למתכונים הדורשים עיבוד שלהם, כמו המבורגרים צמחוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully