וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות הכי כיפיות לפתוח שולחן בחוה"מ פסח

יוליה פריליק ניב

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 7:04

25 מסעדות לפתוח בהן שולחן משפחתי לפני, אחרי או במהלך הטיול

מסעדת ארמון סהרה, כפר נין. שני בריל,
פותחים שולחן במסעדת ארמון סהרה/שני בריל

חול המועד פסח מביא עמו חופשה ארוכה וזו אחת התקופות הנעימות לטייל בהן המהלך השנה, אז מתבקש לצאת, לנפוש וגם כמובן לאכול. אוכל הוא עניין די מורכב בפסח שכן יש מי ששומר על כשרות ויש מי שלא. מזל שיש מסעדות מכל הסוגים ובכל הארץ שמאפשרות לכל אחת ואחד לאכול לפי צו מצפונו ואמונתו. אז הנה מצעד של מסעדות לפתוח בהן שולחן משפחתי לפני, אחרי או במהלך הטיול.

נשארים בבית? מתכונים כשרים לחוה"מ פסח
יוצאים לטייל? מסלולי טיולים מומלצים ופעילויות לחוה"מ פסח

צפון

מסעדת אלערישה. פידאא דאו,
מסעדת אלערישה/פידאא דאו

אלערישה

מסעדת אלערישה, על כביש ראמה-בית ג'אן, משלבת נוף, אוכל אותנטי מהמטבח הערבי גלילי, שירות שמח ואווירה של חו"ל. המסעדה היא הגשמת חלומם של ארבעה חברי ילדות. לאחר שנים רבות בעולם המסעדנות וטיולים ברחבי העולם, פתחו מוראד, עבדאללה, ליאם וחאתם את מסעדת השף אלערישה ובה הם מכינים מנות המבוססות על חומרי גלם מקומיים. בתפריט של מסעדת אלערישה יש מנות כמו מומחר - עוף, בצל, צנוברים וסומאק על פיתה מהטאבון; שישברק; צלעות טלה בליווי פריקה וירקות על האש; מנות פירות ים ועוד. המנות במסעדה גדולות במיוחד ומתאימות לחלוקה והן מוגשות לצד סלטים טריים ועונתיים. יש גם מסלול של פתיחת שולחן עם מגוון סלטים לכל השולחן.

אלערישה - על כביש ראמה-בית ג'אן, 072-3941160, לא כשר

פלוקה. אנטולי מיכאלו,
מסעדת פלוקה בעכו העתיקה/אנטולי מיכאלו

פלוקה

מסעדת פלוקה של השף סעיד שאמי ניזוקה במהומות לפני כשנה ואחרי שיקום חזרו להגיש בה מנות מעולות מהמטבח השאמי ומגוון מנות מהים. שאמי מתמחה בדגים ובפירות ים המגיעים כל יום מרציף הדייגים הסמוך, בשילוב מנות המבוססות על ירקות ופירות מהדוכנים של שוק עכו. בפלוקה (סירת דייג בערבית) מגישים דגי ים בגריל או בטיגון עמוק לצד ריזוטו פריקי; חומוס דגים - חומוס ביתי עם נתחי פלמידה אדומה מוקפצים בשמן זית ותבלינים; מליטות בגריל (בעונה); בייבי קלמרי על הפלנצ'ה (בעונה); ברבוניות מטוגנות; מקלובה דגים והרבה ממרחים וסלטים בסגנון ביתי רענן לחלוקה.

פלוקה - סלאח א דין 14, עכו העתיקה, 072-3957524

ארמון סהרה. שני בריל,
ארמון סהרה/שני בריל

ארמון סהרה

פעם בכ-30 שנים קורה שחג פסח והרמדאן מצוינים באותו חודש, ולאור המאורע, השף של מסעדת ארמון סהרה, נשאת עבאס, הרכיב תפריט ייחודי הכולל שפע מאכלים מהמטבח הערבי גלילי. לצד מנות מסורתיות קלאסיות כמו צוואר כבש ממולא, קבב חלבי, מנסף ועוד, השף הוסיף קינוחים מיוחדים לרמדאן ומנות מבוססות תבואת השדה שנקטפת בעונת הליקוט. בין המנות שיוגשו בחג יהיו לאפה תרד בטאבון - בצק ממולא תרד ובצל; ריזוטו פריקי וחוביזה; חוביזה על מצע לבנה ושמן זית; מדפונה כבש על מצע של עכוב; קבב טלה על מקל שומר בר; מפרוקה - בצק פיסטוק ממולא בקאימאק ועוד.

מסעדת ארמון סהרה - נין, כביש מס' 65 לעפולה, בדרך לכפר תבור, 046935101, לא כשר

מסעדת אלמרסא. אנטולי מיכאלו,
דגים במסעדת אלמרסא/אנטולי מיכאלו

אלמרסא

מסעדת שף בעכו, משלבת בין המטבח האירופאי והעכואי, עם נוף לנמל עכו. השף חמודי עקולה, בוגר העונה הראשונה של משחקי השף, לקח לידיו את מושכות המסעדה ומציע מנות מהמטבח האיטלקי ומהמטבח הערבי מקומי. את חומרי הגלם מספקים השוק והנמל הסמוכים.

יש כאן מנות למשפחות שאוהבות לגוון כמו קדירת פירות ים של שרימפס, קלמרי, סרטנים, מולים וצדפות בציר סרטנים; קבב דייגים; מדליוני פילה בקר ברוטב גורנרזולה, פטריות פורצ'יני ופירה מוקרם בפרמזן; קובה; סלמון כבוש ועוד. יש גם מנות ספיישל, מנות ילדים ותפריט עסקי.

אלמרסא - נמל הדייגים עכו עתיקה, 072-3971185, לא כשר

איסקנדר. עדי פרץ,
פתיחת שולחן במסעדת איסקדנר/עדי פרץ

איסקנדר

עם פתיחת עונת הרפטינג כיף למצוא מסעדה ממש בקרבת האטרקציה. מסעדת איסקנדר הכשרה למהדרין נפתחת לטובת המטיילים בחול המועד פסח. בחג הפסח יוגשו באיסקנדר מגוון בשרים, סלטים, דגים טריים ותבשילים, כולם כשרים לפסח. בין המנות הראשונות: מבחר סלטי הבית, מיני נקניקיות מרגז פיקנטיות; כנפי עוף ברוטב צ'ילי; קבב איסקנדר; סטייק אנטרקוט; מיקס איסקנדר - פלטה זוגית של כ-800 גרם ובה צלעות טלה, נתחי קצבים, פרגיות ואנטרקוט על פלטה לוהטת עם ירקות ותוספות; המבורגר בלחמנייה כשרה לפסח; מנות ילדים; מנות טבעוניות; מרקים ועוד.

לחובבי האקסטרים שפע אטרקציות סמוך למסעדה כמו שיט קאייקים, טיולי רייזרים, טיולי ג'יפים לאורך נהר הירדן, פיינטבול, לייזר טאג, אומגה לנהר, ועוד.

איסקנדר - אתר רפטינג נהר הירדן, ראש פינה, 04-9007020, כשר

קפה נימרוד. גלעד הר-שלג,
קפה נמרוד במתחם אגמון מרקט/גלעד הר-שלג

מתחם אגמון מרקט

מתחם אגמון מרקט ממוקם בלב הטבע הגלילי, ממש בכניסה לאגמון החולה ובצמוד למלון גליליון. במתחם הממוזג יש מגוון רחב של מסעדות ודוכני אוכל עם שפע של אפשרויות. אפשר אפילו לרכוש מנות שונות במקומות שונים ולאכול ביחד. בין שלל האפשרויות נציין שלוש שמאפשרות לפתוח שולחן משפחתי כיפי.

קפה נמרוד - השנה יגישו בבית הקפה תפריט כשר לפסח עם אדפטציה למנות המובילות: ארוחות בוקר מפנקות, ארוחות דגים מטוגנים או אפויים, פסטות כשרות לפסח, שקשוקה ועוד. המנות גדולות ונדיבות. הילדים מקבלים דפי צביעה ולא פחות חשוב - לא צריך להזמין מקום מראש כי המסעדה עובדת על בסיס מקום פנוי. מתאים במיוחד למשפחות ספונטניות.

ברוהאוס - אופציה נוספת במתחם היא מסעדת ברוהאוס, מסעדת בשרים ומנות שף עם שולחנות משפחתיים המשקיפים לנוף. גם במקרה הזה, התפריט כשר לפסח וכולל מנות המבוססות על בשרים איכותיים ומנות תבשיל. לצד מנות גדולות יש פה מבחר גדול של מנות בפחות מ-50 שקלים למנה כמו פטה כבד עוף; מחבת נקניקיות; כנפיים; פולנטה; חציל שרוף בטחינה; מנות ילדים ועוד. הזמנת מקומות במסעדה באמצע השבוע על בסיס מקום פנוי ובסופי שבוע בטלפון 04-8129171.

וונדרלנד פטיסרי - אם הגעתם עד הלום אל תוותרו על קינוח (לאכול במקום או לקחת) מהפטיסרי המופלאה וונדרלנד פטיסרי הלקוחה מעולם האגדות והפנטזיות. הקינוחים היפים כאן נעשים בהשראת אליס בארץ הפלאות והטעם שלהם נפלא לא פחות מהמראה.

אגמון מרקט - צמוד למלון גליליון, כביש 90 (סמוך לאגמון החולה), 04-8377770. כשרות בהתאם למסעדה

שטרודל. אנטולי מיכאלו,
פתיחת שולחן במסעדת שטרודל החיפאית/אנטולי מיכאלו

שטרודל

מסעדת שטרודל החיפאית נמצאת בלב המושבה הגרמנית ולמרגלות הגנים הבהאיים, אזור המושך אליו המוני מטיילים במהלך כל ימות השנה ובעיקר בחגים - להלן פסח הבא עלינו לטובה. המסעדה לא כשרה, אך במהלך חג הפסח יוגשו בה מנות ילדים נטולות חמץ כמו שניצל מטוגן בקמח מצה ופיצה מרגריטה על בסיס קמח תפוחי אדמה. אבל אם אתם בעניין של פתיחת שולחן תוכלו למצוא כאן שלל מנות מהמטבח הערבי השאמי והגלילי לצד מנות בינלאומיות אהובות. בין היתר יש בשטרודל קבב בלאדי על סלט משוויה וטחינה גולמית, קרם חציל שחור וסירות בצל; עלי גפן במילוי אורז ועגבניות בליווי יוגורט עזים; שיח אל מח'שי - בייבי קישואים במילוי פריקי מעושנת; סלט שוק ואדי ניסנאס עם גבינה ערבית; שיפודי עוף במרינדה, בצל שרוף ושולבאטו פריקי ועגבניות לצד סלט עשבים; קובה; עראיס; לזניה; קלמארי מטוגן ועוד מנות דגים, פירות ים ובשרים.

שטרודל - שדרות בן גוריון 39, חיפה, 077-7004312, לא כשר

גרג קיטשן חיפה. מיכל כהן-אלדן,
גרג קיטשן/מיכל כהן-אלדן

גרג קיטשן

במסעדת גרג קיטשן בחיפה מציעים לכבוד פסח תפריט כשר לאוכלי קטניות. משפחות שאוהבות לחלוק ולפתוח שולחן ייהנו ממבחר מנות ראשונות מוגדלות בקונספט של sharing, בהן קרפצ'יו דג, פטה כבד, צזיקי, סלט עוף, כרובית בתנור, בייבי קישואים ועוד. גם את המנות העיקריות והגדולות אפשר לחלוק, בין היתר יש בתפריט שיפודים, סטייקים, שניצל ועוד.

גרג קיטשן - שד' מוריה 110, חיפה, 04-8330803, כשר רק לפסח

מסעדת ראי. גלעד הר שלג,
ראי בכפר ראמה/גלעד הר שלג

ראי

למשפחות שאוהבות להתחיל את היום בארוחת בוקר נמליץ על ארוחת בוקר בולגרית גלילית במסעדת ראי בכפר ראמה בגליל. מסעדת ראי (Rai, בבולגרית גן עדן ובערבית מדוברת דעה), היא שילוב של המטבח הבלקני בשילוב המטבח הערבי. במסעדה מציעים דיל לארבעה סועדים הכולל סלט וליטוניצה (סלסה בולגרית); פצ'יני צ'ושקי - סלייסים של פלפלים קלויים לצד כדורי קרם גבינה וטוסטוני בריוש; בניצה - בורקס בולגרי, לבנה, סלסלת לחם טרי מהטאבון; מנאקיש; בעטרא - ביצה מקושקשת עם קוביות תפוחי אדמה, שעועית וביצה; מרק יוגורט קר; נקניקיות הבית עם גבינה; שתייה קלה, שתייה חמה וקינוח.

ראי - כפר ראמה, 04-8368631, 054-7453734, לא כשר

מתחם השוק 34 עפולה. שאדי מקלאדה,
מתחם השוק 34 בעפולה/שאדי מקלאדה

מתחם מסעדות השוק, עפולה

בחול המועד פסח אפשר לעצור במתחם מסעדות השוק 34, בשוק הישן בעפולה, וליהנות ממנות של כמה מסעדות בהן המסעדה האיטלקית סטלה וקנין, בשרים מעושנים במסעדת האשכנזי והשוק 34. שלושת השפים לקחו את המנות האהובות מהמסעדות והפכו אותן לכשרות לפסח. בין היתר יש כאן רול עראייס קבב בליווי סלט דודו - לאפה כשרה לפסח במילוי קבב על גריל פחם בליווי סלט עגבניות פיקנטי; תפודים פריכים בציפוי קמח פולנטה בליווי איולי ברבקיו; סלט קיסר ופרגיות מעושנות עם ביצה רכה חסה בצל סגול ותפודים פריכים.

מתחם השוק 34 - השוק הישן עפולה, 072-3386906, כשר בהשגחת צהר

ולנטיין 2021, משק יעקבס. משק יעקבס,
משק יעקבס/משק יעקבס

משק יעקבס

לאסוף משהו לדרך זו אופציה לא רעה כשמטיילים עם הילדים. במהלך חול המועד פסח יכינו בגבינות משק יעקבס בכפר הרא"ה בעמק חפר מארזי בראנץ' זוגי (220 שקלים) מפנקים כשרים לפסח. אפשר להזמין מראש מארז אחד או יותר, בהתאם להרכב המשפחתי, לאסוף ולהמשיך לטיול או לפיקניק בטבע. המארז כולל מגוון גבינות יעקבס חתוכות מחלב בקר, עיזים וכבשים, יוגורט אוכמניות, צנצנת לאבנה עם שמן זית, זיתים, ריבה, מצות, עוגיות קוקוס, סלט מיקס ירוקים עם רוטב בנפרד, סלט עגבניות ובייבי מוצרלה עם רוטב בנפרד. אפשר גם להגיע ולאכול במקום מהמגוון שיש בבית הקפה של משק יעקבס להציע.

משק יעקבס - כפר הרא"ה, 052-7433399, כשר

מרכז

JAJA. האנטולי קרינצקי,
פיצה JAJA, כשרה לפסח/האנטולי קרינצקי

פיצה JAJA

פיצה היא אחד המאכלים שהכי אהובים על כולם. באמת קשה למצוא מישהו, מגיל אפס ועד 120 שיסרב לפיצה טובה. בפיצה JAJA בראשון לציון מכינים פיצות כשרות לפסח מבלי לוותר על הטעם. לצד הפיצות יגישו במסעדה גם מנות פסטה כשרות לפסח, מנות אורז ומנות ראשונות בסגנון איטלקי וישראלי. בין היתר אפשר למצוא כאן כרובית של כדורי - כרובית, רוטב קיסר וגרמולטה; ארנצ'יני; הצ'יפס של JAJA עם שום פטרוזיליה ופטה מגוררת; סלט קפרזה עם מוצרלה טרייה; סלט בוראטה בסגנון ג'יימי אוליבר; מגוון פסטות, משמנת ערמונים וכמהין ועד רוטב עגבניות קלאסי; וכמובן שלל פיצות.

פיצה JAJA - רוטשילד 86 ראשון לציון, 077-9386330, כשר

סעידה בפארק. פייסבוק המקום, אתר רשמי
סעידה בפארק/אתר רשמי, פייסבוק המקום

סעידה בפארק

בפארק פרס בחולון, פסע מאתרי בילוי, אגם מלאכותי ואטרקציות משפחתיות, פועלת המסעדה המשפחתית סעידה בפארק. בחג יוגש במסעדה תפריט כשר לפסח לטובת המבלים מנות כמו "פותחים שולחן" - מגוון מזטים בהם גרגירי חומוס וטחינה, מטבוחה, מסבחה כרובית, חמוצים, חצילים מטוגנים, סלט אבוקדו, סלט ביצים ועלי גפן, בליווי לאפה כשרה לפסח; צלחת שווארמה הודו / דונר עגל עם צ'יפס ולאפה כשרה לפסח; פסטה ים תיכונית; סלט שוק עם פטה, ועוד.

סעידה בפארק - פארק שמעון פרס, חולון, 077-2308555, כשר

גורדוס. אריאל עפרון,
קינוח ע-מוס בגורדוס/אריאל עפרון

גורדוס

רשת ההמבורגרים והקינוחים המושחתים גורדוס בחולון ובהרצליה מעניקה חוויית בילוי אמריקאית עם מנות מוגזמות ומושחתות. התפריט מורכב מהמבורגרים עם תוספות יצירתיות; כנפיים ברוטב סודי; צ'יבטו - 200 גרם של אנטרקוט פרוס דק ותוספות; מחלקת מנות ילדים עם מנות שילדים אוהבים, תפריט שייקים וקינוחים גדולים ומוגזמים שמתבקש לחלוק בהם צ'ה צ'ה צ'ורוס - חמישה מגה צ'ורוס אוריאו באורך 40 ס"מ בליווי רטבים וגם גלידת קרם ברולה; שוקובלאסט - מילקשייק קרם ברולה סמיך עם שוקולד נוטלה, קצפת גליליות שוקולד, שברי עוגיות ופצפוצי שוקולד; ע-מוס - מעדן מוס שוקולד ענק מכוסה בים של קצפת, סירופ שוקולד, שברי אגוזים, שוקולדים מצופים, בייגלה, עוגיות, גליליות וסוכריות צבעוניות. ואמרו אמן.

רשת גורדוס - שד' אבא אבן 5, הרצליה; שד' ירושלים 222, חולון; 03-7733366, לא כשר

ירושלים והסביבה

Cheese and wine Rooftop. יח"צ,
גבינות, פירות ועוד ב- Notre Dame Rooftop Cheese & Wine‬/יח"צ

Notre Dame Rooftop Cheese & Wine‬

אם רציתם לנסוע עם המשפחה לחו"ל ולא יצא, הכי חו"ל בארץ זה ללא ספק מתחם נוטרדאם הנושק לעיר העתיקה ולחומות. ברופטופ פועלת מסעדת Notre Dame Rooftop Cheese & Wine‬ והיא אחת המסעדות המיוחדות בעיר. יש לה נוף מרהיב ועוצמתי ותפריט בינלאומי עם שיק אירופאי. וכל זה בקומפלקס של מבני אבן מעוטרים.

זה המקום לחלוק פלטת גבינות מרחבי תבל - המנה הקלאסית של המקום - המוגשות, איך לא, לצד פירות העונה, ריבות וקרקרים תוצרת המקום. בתפריט יש גם מנות דגים, בשר סלטים וקינוחים וגם יינות מהארץ והעולם. מי שמחפש את החיבור המקומי ימצא פלטת מזטים לשרינג ובה חומוס, סלט חצילים, סלט טורקי, לאבנה, קובה, סלט תאבולה, פלאפל ופיתות. שימו לב, צוות המסעדה דובר אנגלית.

Notre Dame Rooftop Cheese & Wine‬ - מתחם נוטרדאם, ירושלים, 02-6279177, 02-6279111, לא כשר

מצלה. אנטולי מיכאלו,
השווארמה של מצלה/אנטולי מיכאלו

מצלה

היוזמה החדשה של השף אבי לוי היא מסעדת מצלה, המתמחה באוכל רחוב ירושלמי בפרשנות אישית שלו. לרגל הפסח רקח לוי תפריט מיוחד של בשרים שיוגשו בתוך לאפה כשרה לפסח. בתפריט החג יהיו מנות כמו קומזיץ ירושלמי - ירקות בגריל פחם, קרם עלים ובצל; חציל בלאדי מהרי ירושלים בפיניונס ולחם קלוי; כרובית צלויה בגריל פחם, טחינה ועמבה; קבב טלה העיר העתיקה על לאפה; קבב בשר בלאפה; שווארמה עגל וכבש בראס אל מצלה בתערובת תבלינים; מעורב של ירושלים - שייטל של פרגיות, טחולים ופרגית ובצל מתובל, ועוד. מחוץ למצלה תוצב עגלה שתמכור מלבי.

בנוסף למקומות הישיבה בתוך המסעדה, לרשות הסועדים יוצב מתחם ישיבה ברחבה הגדולה בחוץ.

מצלה - יפו 107, ירושלים, 02-6729990, כשר

טוסט במסעדת מתחם עמנואל1. דניאל גודנאף,
טוסט במתחם עמנואל/דניאל גודנאף

מתחם עמנואל

למי שעולה לרגל לירושלים ומוצא עצמו רעב, ממש בכניסה לעיר העתיקה מכיוון שער יפו, מול מגדל דוד, יש מתחם שבו כנסייה, בית הארחה, מסעדה-בית קפה ובית מורשת. במסעדה, שנמצאת כ-100 מטרים משער יפו, מציעים למטיילים כריכים, פיצות, סלטים, טוסטים, קישים, קדרת בשר וירקות, עוגות ועוד מנות, בהן גם את מי שנחשבת עוגת הגזר הכי טובה במזרח התיכון.

מסעדת מתחם עמנואל - הפטריארכיה הארמנית 55, ירושלים, לא כשר

רביולי תמול שלשום. באדיבות המסעדה,
רביולי כשר לפסח בתמול שלשום/באדיבות המסעדה

תמול שלשום

מסעדת תמול שלשום היא מוסד ירושלמי ותיק, בן כ-27 שנים. לקראת פסח מתארגנים שם על תפריט כשר מיוחד וחגיגי - בדגש על מנות חלביות וטבעוניות, ללא חשש קטניות. בתפריט החג מנות שאפשר לחלוק בהרכב משפחתי או אחר כמו כוסא - קישוא צרוב בשמן נענע, בתוספת שקדים קלויים וגבינת פטה; זורבה היווני - סלט עגבניות ומלפפונים חתוכים גס עם בצל סגול, זיתי קלמטה וגבינת פטה; מלכת היופי של ירושלים: השקשוקה המפורסמת שמדריך הטיולים Lonely Planet הכריז כ"אחת מעשר ארוחות הבוקר הטובות בעולם"; שקשוקה איטלקית; שקשוקה יוונית; קיש בטטה; פילה סלמון צלוי בתנור ברוטב שמנת ערמונים לימוני, רטטוי ירושלמי; פסטות; קינוחים, ועוד.

לא פחות מהאוכל חשובה כאן האווירה הנושבת בין הקירות של המבנה לשימור מהמאה ה-19. במקום מתקיימים אירועי ספרות, הרצאות, תיאטרון, מוזיקה ועוד, והמקום משמש גם חנות ספרים ומקום לתערוכות אמנות. תפריטי המסעדה מוגשים בצורת ספר כרוך וכלי ההגשה משולבים בפלייסמנטים מאוירים באווירת המקום.

תמול שלשום - יואל משה סלומון 5, מדרחוב נחלת שבעה, ירושלים, 02-6232758, כשר

הבית של סלווה. אלדד מאסטרו,
הבית של סלווה/אלדד מאסטרו

הבית של סלווה

בכניסה לכפר עין נקובא שבאזור מטה יהודה נמצא מסעדת הבית של סלווה האותנטית. במסעדה מגישים מנות מהמטבח מטבח הערבי תוך שימור המסורת של הבישול הכפרי שספגו בבית. מדובר במסעדה משפחתית בלב אזור משופע במסלולי טיול ובמרבדים של פריחה. בתפריט יש עלי גפן דקים ממולאים, מבחר סלטים כמו טאבולה, מזטים של ממרחים ומטבלים לחלוקה, תבשילים עונתיים, שישברק, מנות בשר בבישול ארוך, מסחאן, מקלובה, מנסף ועוד.

הבית של סלווה - עין נקובא, 054-3355354, לא כשר

שנקליש. אלדד מאסטרו,
שנקליש/אלדד מאסטרו

שנקליש

מסעדת שנקליש שנמצאת בעין ראפה ובה מגישים ארוחות על בסיס המטבח הלבנטיני. היא קרויה על שם מאכל סורי הנפוץ מאוד בצפון הארץ ובסוריה - מאפה ממולא בגבינה. במסעדה יש שני תפריטים - תפריט בוקר ובמסגרתו אפשר לאכול מנות כמו לביבות עיג'ה, שקשוקה, מאפה זעתר ובשר, ארוחות בוקר בסגנון סורי ועוד; ותפריט הצהריים המבוסס על מזטים משתנים מהמבחר היומי העונתי לצד מנות בשר כמו מסח'ן, תבשילי טלה, מקלובה ובשר ועוד.

שנקליש - עין ראפה, 072-2811738, לא כשר

דרום

קפה ציונה. גיא חמוי,
קפה ציונה/גיא חמוי

קפה ציונה

בקפה ציונה הוותיק מציינים את החג בסימן פסח משפחתי. מדובר במוסד קולינרי מוכר בשפלה, שאהוב על משפחות בין היתר בזכות המרחב בחצר הנעימה. נתנאלה פניגר, האישה מאחורי ציונה, הרכיבה תפריט אוכל שמתאים למשפחות שאוהבות לחלוק טעמים. בפסח הקרוב יוגשו גם מנות מהתפריט הרגיל הלא כשר וגם מנות כשרות לפסח. בין היתר יש כאן תפוחי אדמה "שרופים"; פולנטה עם אספרגוס ופטריות' סביצ'ה דג טרי; סלטים; פיצות; פסטות; קינוחים ועוד. בטווח מחירים של 52-28 שקלים למנה יש קטגוריה שלמה של צלחות קטנות עם מנות כמו מגש גבינות, ממרח סקורדליה; איקרה; סלט ביצים; מטיאס ועוד, וכן שלל ארוחות בוקר בסגנונות שונים.

ציונה קפה - ויצמן 18, נס ציונה, 08-8586565, לא כשר

שאקטי. שיר פריימן,
מלאי כופתא בשאקטי/שיר פריימן

שאקטי

שאקטי היא מסעדה באר שבעית טבעונית הטוענת לכתר הראשונה בז'אנר בעיר הדרומית. במהלך פסח יציעו למבקרים בעיר ובסביבה ארוחת צהרים שאפשר להרכיב ולפתוח שולחן נדיב ושופע בהשראת מטבחים מהעולם, וכל זה מתוך תפריט שכולו נטול חיטה ומוצרים מהחי. בין היתר יש כאן ארנצ'יני - כדורי ריזוטו ופטריות מטוגנים במילוי גבינה טבעונית; צ'זה - קוביות טופו, פטריות, חציל ובטטה מטוגנים ומצופים ברוטב אסייתי מתקתק, בליווי אורז; מלאי כופתא; חריימה טופו; אורז פינוקים; קראק פאי, ועוד.

המסעדה מתאימה למשפחות גם בזכות המחיר הנוח וכן יש מענה לכל בני המשפחה - רגישים לגלוטן, ללקטוז, צמחונים, טבעונים וכך הלאה.

שאקטי - רבי עקיבא 9, באר שבע, 08-6674155, כשר

אוהד לוי. מידן גיל ארוש,
אוהד לוי/מידן גיל ארוש

הפופ-אפ של אוהד לוי באילת

השף אוהד לוי, שהתמודד בתוכנית הטלוויזיה 'המסעדה הבאה', פותח באילת במהלך חוה"מ פסח מסעדת פופ אפ שחוגגת את היצרנות המקומית ואת הבישול באש שמאפיין אותו. הבר-מסעדה של לוי ייפתח בלובי של מלון STAY באילת, ויציע אווירה שמחה ואוכל ששואב השראה מהמטבחים השוכנים לאורך אגן הים התיכון, בין השאר באזורים של דרום איטליה, יוון, ספרד, צפון מרוקו, דרום צרפת וישראל.

במהלך הארוחה, שמחירה 180 שקלים לאדם, לצד דרינק ייהנו האורחים ממנות פתיחה מגוונות שיוגשו לשולחן, כמו: צלחת ארטישוקים עם דברים טובים מהאדמה או לוקוס קצוץ בסכין עם שמן צ'ילי מלוכלך, יוגורט עיזים וזעתר טרי. לאחר מכן תוגש לכל אורח מנה עיקרית מתוך שלוש מנות לבחירה, למשל: מרק ראש לוקוס עם כיסונים רכים. בסיום ייהנו האורחים מקינוחים.

הפופ אפ "אוהד לוי מבשל ערבה במלון Stay" יפעל בין התאריכים 17-21 באפריל מ-19:00 ועד אחרון הלקוחות.

אגמונים 10, אילת. מלון Stay, קומת הלובי

כל הארץ

סי קפה. אסף קארלה,
ארוחת בוקר ברשת סי קפה/אסף קארלה

רשת סי קפה

הסניפים של רשת סי קפה ממוקמים בנקודות אסטרטגיות לטיולים ולנסיעות. הסניפים לא כשרים לפסח אבל בחלק מהסניפים יש מנות מותאמות לפסח (בהם סניף לטרון, געש, להבות חביבה, דבירה וכביש 6). כל יתר הסניפים מוכרים גם מנות מותאמות לפסח וגם חמץ. בסניף בגומא יש משחקייה בקפה.
רשת Si café היא רשת בתי קפה בפריסה ארצית המונה 16 סניפים הפזורים במתחמי תחנות הדלק של דור אלון ולאורכו של כביש 6. ברשת יש תפריט המבוסס על המטבח האיטלקי המותאם לחך הישראלי. אז מלבד קפה ומאפים טריים בסגנון אספרסו בר איטלקי יש בסניפי הרשת מנות פסטה, פיצות, מנות דגים, מנות וטבעוניות, המבורגר, שניצל, סלטים טריים ומבושלים, כריכים, טוסטים, קינוחים, קוקטיילים, יינות, תפריט ילדים עם מנות כמו ארוחת בוקר, שניצלונים וצ'יפס, טוסט ילדים, פיצה מהטאבון או פסטה.

רשת סי קפה, לא כשר

אנגוס. דוד מויאל,
רשת אנגוס/דוד מויאל

רשת אנגוס

במהלך חול המועד תיערך חגיגת בשרים במסעדות אנגוס ברחבי הארץ. הדגש הוא על מנות בשר ואפשר לבקש גם לחמניות המבורגר כשרות לפסח. בתפריט המבורגרים, סטייקים (סינטה, שייטל, טומהוק, פורטר האוס, פילה, צלעות ועוד), כנפיים, קבבים, נקניקיות צ'וריסו, כריכי בשר וגם סלטים ותוספות. משפחות חובבות בשר יכולות לבחור במסלול של מיקס אנגוס עם מגוון בשרים כמו סינטה, אנטרקוט, סטייק פרגית במרינדה, צ'וריסו עגל וקבבוני טלה, בליווי תוספות ורטבים.

אנגוס מיט - סניפי עין המפרץ, מגדל, כפר סבא ותל אביב; אנגוס בורגר - קניון דבאח החדש בדיר אל אסד. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully