וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפולים עד לכוס הקפה המושלמת

בשיתוף קפה עלית

22.5.2022 / 9:45

אין כמו כוס קפה טובה בשביל לפתוח את היום, לסיים ארוחה או כדי לקבל חיזוק מרענן אחרי הפסקת הצהריים. הקפה כבר מזמן חלק בלתי נפרד משגרת החיים שלנו, אבל האם עצרתם פעם לחשוב רגע כמה מאמץ, עבודה ואהבה נדרשו כדי שאנחנו נוכל להכין קפסולת קפה?

קפה זמין לנו היום בשלל צורות, החל בקפה שחור, פולים קלויים או לא קלויים וגם כקפה נמס. ההתפתחות הכי גדולה בעולם בקפה הביתי בשנים האחרונות הוא השימוש בקפסולות דרך מכונת נספרסו.

קפסולות הקפה החדשות של קפה עלית מאפשרות להנגיש עולמות של קפה שפעם לא היו מגיעים לצרכן מהשורה. כל 17 סוגי הקפסולות, שמציגות מגוון סוגי קפה מהמגדלים הטובים בעולם, מותאמות בצורה מושלמת למכונות הנספרסו הקיימות - מרמת עיבוד הקפה עד למבנה ואיטום הקפסולות עצמן, כך שלא נדרשת שום התאמה או שינוי בהכנה.

כדי להתחיל להבין כמה מורכב התהליך שמתחיל בשדה ומסתיים בכוס הקפה שלנו, שוחחנו עם ציון כהן, טכנולוג ראשי של קפה קלוי וטחון בחברת קפה עלית, שעוסק בתחום כבר מעל ל-30 שנה.

קפה עלית. קפה עלית,
זמין בשלל צורות וטעמים/קפה עלית

ציון, איך יודעים מה הקפה הנכון בשבילנו?

"זו שאלה מאוד סובייקטיבית, כמו לשאול מה הכי טעים. אז התשובה היא מאוד אישית, יש כאלו שאוהבים יותר ארומה וחמיצות, או פחות חמיצות ויותר מרירות. לכל אחד יש את הטעם האישי שלו וכדאי לנסות מגוון טעמים. בעזרת הקפסולות אתה יכול ליהנות מקפה ייחודי ומעניין בבית, וההמלצה שלי היא פשוט לנסות לטעום עד שתמצאו את הסגנון שאתם הכי מתחברים אליו".

מאיפה מגיע אלינו הקפה לקפסולות של קפה עלית?

"אנחנו עובדים עם מגדלים בכמה מהאזורים הטובים ביותר בעולם לגידול קפה, כמו ברזיל, אוגנדה, אינדונזיה, קולומביה וגואטמלה. המגדל אחראי לגדל בתנאים מיטביים את השיחים (כל שיח קפה מניב 1 ק"ג בלבד של פולים בשנה), לקטוף בזמן, לייבש את הפולים ולדאוג שהתוצרת החקלאית תהיה הכי טובה. חשוב לספר ולדעת שהחקלאי תלוי מאוד בחסדי שמיים - נדידת מזיקים, תנאי מזג אוויר שונים מהשגרה, בצורת, קרה, כולם יכולים להשפיע על היבול, וזה גידול חקלאי שהעבודה איתו נעשית ידנית.
תנאי הגידול בכל אחד מהמטעים מניבים פולי קפה שונים, שאחרי קלייה נכונה יהפכו למשקאות שונים ובעלי אופי ייחודי".

איפה הקלייה מתבצעת?

"המיון והקלייה של הקפה נעשים בארץ, המשימה שלנו היא לדעת לפתח את הארומות והטעמים הייחודיים של הפולים הירוקים שמגיעים אלינו מהמגדלים. כבר מהקפה הירוק, שהוא חסר טעם בצורתו הגולמית, אנו יודעים להעריך לאן זה ילך בקלייה, ואיך לבצע אותה כדי שתמצה בצורה הכי טובה את הטעמים והניחוחות של הקפה".

פולי קפה עלית. קפה עלית,
פולי קפה מברזיל, אוגנדה, אינדונזיה, קולומביה וגואטמלה/קפה עלית

איך אתם קולים את הפולים?

"אחרי ניקוי הפולים אנחנו עוברים לקלייה: יש לנו מספר תנורי קלייה מאוד מדויקים, שיודעים להגיע לרמה של עשירית המעלה. כשפולי הקפה הגיעו לטמפרטורה שרצינו אז הקלייה מסתיימת, ואז אנחנו נותנים להם להתקרר במערכת סגורה ומבוקרת שתשמור על הטעמים והניחוחות שקיבלנו".

ומה השלבים הבאים בדרך לקפסולה?

"לאחר מכן הפולים יכולים לעבור לטחינה: אנחנו עובדים עם מטחנות מאוד מדויקות, שטוחנות את הפולים הקלויים לגודל שמתאים בצורה מושלמת לקפסולה ולמכונת האספרסו. בתהליך האריזה אנחנו ממלאים את הקפה לתוך הגביע של הקפסולה, דוחסים אותו, סוגרים ומלחימים בעזרת רדיד אלומיניום ואז מעבירים למארז. הקפסולה גם שומרת על הטריות של הקפה וגם מאפשרת לחלץ את הטעמים של הקפה מהמכונה. הכול נעשה בסביבה במינימום חמצן, ככה הקפה שומר על טריות מקסימלית, וזהו תהליך מאוד מדויק ששומר את הטעמים והארומות שיש בקפה עד שתמזגו אותו לכוס".

בשיתוף קפה עלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully