וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 מדינות, 129 מינים: קפה מסביב לעולם

בשיתוף קפה עלית

26.5.2022 / 9:30

קפסולות האספרסו של קפה עלית מביאות אליכם קפה משובח מכל העולם ומותאמות בצורה מושלמת למכונות הנספרסו הקיימות

עבור רבים מאתנו, כמעט אין יום בלי קפה. המשקה המיוחד עם הניחוח המוכר תופס חלק קבוע בשגרה היומיומית שלנו, וההיצע והמגוון של סוגי הקפה שאנו יכולים ללגום רק הולכים ומתרחבים.

אחת השחקניות הפעילות בתחום הקפסולות היא קפה עלית, מותג שמזוהה עם קפה נמס וקפה טורקי, אבל למעשה הוא חלק מחברת שטראוס קפה - אחת מחמש חברות הקפה הגדולות בעולם.

הקפסולות של קפה עלית מביאות את המיטב של עולמות הקפה של שטראוס - קפה משובח מהמגדלים הטובים בעולם.

חשוב לדעת שהן מותאמות בצורה מושלמת למכונות הנספרסו הקיימות, כך שלא נדרשת שום התאמה או שינוי בהכנה.

קפסולות קפה עלית. ShutterStock
"צמח הקפה צומח ב-65 מדינות בעולם"/ShutterStock

משתבח כמו יין

ציון כהן, טכנולוג ראשי של קפה קלוי וטחון בחברת קפה עלית, שעוסק בתחום כבר מעל ל-30 שנה, מספר שקפה הוא כמו יין.

"צמח הקפה צומח ב-65 מדינות בעולם, ובני האדם גילו 129 מינים שונים שלו. מתוכם נבחרו שני זנים שמניבים הכי הרבה יבול - ערביקה ורובוסטה. לכל אחד יש את התנאים שבהם הוא משגשג וכל אחד מהם מניב משקה קפה בטעם שונה. במילים פשוטות - אם תשתול שיחי קפה שהגיעו מאותו המין במקומות שונים בעולם, תקבל קפה בטעם שונה".

במאמץ להביא לקפסולות של קפה עלית טעמים וניחוחות ייחודיים, בקפה עלית תערובות ושילובים Single Origin שמוקדשים לארצות המקור של הקפה, ולכל אחת סיפור משלה.

קפסולות קפה עלית. ShutterStock
הסיפור מאחורי קפסולות Single Origin של קפה עלית/ShutterStock

הנה הסיפור שמאחורי קפסולות Single Origin של קפה עלית:

אוגנדה (מספר 13)

אוגנדה היא אחת מ-10 המדינות המובילות בעולם בייצוא וגידול קפה. בזמן שבמדינות רבות ייצור הקפה מרוכז בחוות או משקים גדולים, הייצור באוגנדה הוא בקנה מידה קטן מאוד. למעשה, ישנם יותר ממיליון וחצי משקים שמייצרים קפה באוגנדה, ורובם הגדול מפיקים שקים בודדים של קפה מדי שנה.

הקפה גדל ביערות הגשם באזורים הרריים, ועבור הקפסולה נבחר שילוב של פולי ערביקה ורובוסטה מקומיים שמניב קפה ארומטי מאוד, חמצמץ, פרחוני (מזכיר יסמין ושוקולד מריר), ייחודיות של טעם וארומה, למי שאוהב קפה חזק ומיוחד.

אינדונזיה (מספר 12)

אינדונזיה היא מדינה מאוד ייחודית - מדינה של איים, עם אקלים מאוד שונה בין אי לאי וגם עם אזורי אקלים שונים בתוך האיים עצמם. באזור דרום מזרח אסיה צומחים באופן טבעי תבלינים שונים ורבים, וגם פולי הקפה שמגיעים מאינדונזיה מקבלים אופי מתובל ושונה.

ליצירת קפסולת אינדונזיה שולבו יחדיו פולי ערביקה הגדלים בגובה רם באי סומטרה המפורסם יחד עם פולי רובוסטה שגדלים באי יאווה, על אדמה וולקנית עשירה. מי שמחפש קפה מריר, מתובלן, עשיר בניחוחות ושובר שגרה - זה הקפה בשבילו.

קפסולות קפה עלית. ShutterStock
אז איזה קפה אתם מעדיפים?/ShutterStock

גואטמלה (מספר 11)

גואטמלה היא אחת המדינות המובילות בייצור קפה בעולם (בטופ 10 לפי רשימות עדכניות). תנאי הגידול לקפה במדינה זו, המרכז אמריקה, נחשבים מהטובים בעולם.

ליצירת קפסולת גואטמלה קפה שולבו יחד פולי ערביקה ורובוסטה ממטעים בגובה 1800 מטר הממוקמים על אדמה וולקנית, מאוד עשירה במינרלים. תנאים אלו עוזרים להניב קפה ארומטי עם חמיצות גבוהה, פירותיות, מרירות שמזכירה שוקולד מריר, והוא מתאים למי שמחפש קפה עם אופי.

ברזיל (מספר 06)

ברזיל היא יצרנית הקפה מספר אחת בעולם - יותר משליש מהקפה ששותים מסביב לעולם מגיע מהמדינה הענקית הזו. שטחי מטעי הקפה בה גדולים יותר מהשטח של מדינות אירופאיות רבות כמו צרפת, ספרד או איטליה.

לקפסולת ברזיל של קפה עלית נבחרו פולי ערביקה מאזורים שונים במדינה, והם יוצרים קפה מעודן עם חמיצות בינונית, גוף מלא וטעמים אגוזיים (באופן טבעי) שמתאימים למי שאוהב את הקפה שלו יותר רגוע.

קולומביה (מספר 08)

קולומביה היא יצרנית הקפה השלישית בעולם, שנייה רק לברזיל ו-וייטנאם. זו אחת המדינות בהן מפעילה שטראוס את פרויקט הקיימות: "More Than a Cup", התומך בחוות קפה בבעלות נשים, מעניק להן הכשרה וציוד חקלאיים. דרך הפרויקט בעלות החוות יכולות לפתח את החינוך והקהילה שסביבן.

הקפה בקפסולת קולומביה הוא 100% ערביקה מחווה המשתתפת בפרויקט, והוא גדל במטעים הממוקמים בגובה רב, שיוצרים משקה מאוד ארומטי, בעל גוף מלא וחוזק בינוני. יש לו חמיצות גבוהה בהשוואה לאחרים ופירותיות מאוד מורגשת, מזכירה אפילו פירות יער ואפרסק. העושר והמורכבות שלו מושלמים למי שאוהב במיוחד אספרסו.

אז מה הקפה הבא שלכם?>>

בשיתוף קפה עלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully