וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפייסטה שלפני הסייסטה

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 10:36

הבירה הנמכרת ביותר בספרד, משתלטת לזמן מוגבל על מסעדות ישראליות. טאפאס, בירה ואסנת גואטה. יותר מזה אנחנו לא צריכים

תגידו מה שתגידו, יש עמים שיודעים להנות מהחיים. אם זה האיטלקיים והאפריטיבו בשש בערב, מנוחת הצהריים של היוונים או הסיאסטה של הספרדים, לנו מקסימום יש שלאף שטונדה קטן מהצד הגרמני-יהודי וגם זה מגיע עם רגשות אשם ובלי יותר מדי אוכל טעים. ואנחנו אומרים לא עוד! גם לנו מגיעה הפוגה קטנה ואם לא באמצע השבוע אז לפחות בצוהרי שישי, כדי שנקבל את סוף השבוע עם דרינק ביד.

והנה, כאילו במיוחד כמענה לחשק שלנו, קם לו פופ אפ של טאפאס ובירה מול הים, בחסות מותג הבירה הספרדי Estrella Damm (אסטרייה דאם), שיימשך שלושה חודשים ויארח שפים שונים, בלוקיישנים שונים כשכל אחד מהם יגיש תפריט טאפאס משלו ליד הבירה.

הכוכב של מחוז גוש דאם

המבשלה הוקמה על ידי אוגוסט דאם, שהיגר מאלזס, במאה ה-19 במטרה לייצר בירה קלילה בסגנון גרמני, משהו שיזכיר לו את הבית. השם אסטרלה מגיע מאותו כוכב שאוגוסט שם על הבקבוק שלו שהקנה לה את שמה - (Estrella פירושו כוכב בספרדית). במקור קראו לבירה בשם אלזאסי, אבל המקומיים הסתבכו קלות עם השם ופשוט ביקשו את "הבירה עם הכוכב" בשלב מסוים הוחלט לשנותו לאסטרייה דאם - הכוכב של דאם.

אסטרייה דאם נחשבת לאחת הבירות הוותיקות הבאות מחצי האי האיברי, המהווה סמל קטלוני מאד חשוב ולכן הפכה להיות מחוברת מאד למקומיים והיא הבירה הנמכרת ביותר בספרד. בנוסף, היא ידועה בחיבורים הקולינריים שלה לשפים מכל העולם וכמובן נותנת החסות לקבוצת הכדורגל "בארסה". הבירה עצמה היא לאגר קלאסית קלילה ומרעננת בעלת 4.6% אלכוהול עם תווים הדריים ומרירות מעודנת בזכות אורז המוסף למתכון, לכן היא מתאימה ללא מעט מנות וכמובן גם בפני עצמה ביום קיץ לוהט.

שף גיא גמזו, אסטרייה על החוף. יח"צ,
ברצלונה בחוף תל-אביב. השף גיא גמזו/יח"צ

עד הפדרון האחרון

למשך החודש הראשון יפעל הפופ אפ במסעדת אספרנטו, בניצוחו של השף גיא גמזו שלקח את התפריט למחוזות של מדינות חמות ולא רק ספרד: מצלעות תירס פיקנטיות, דרך עלי קייל מטוגנים פריכים עם גבינה מעושנת וליים ועד טאקוס סביצ'ה וגוואקמולי או ערימה של פדרונים ודגים מטוגנים פריכים. הבירה פשוט עובדת נהדר עם המליחות המטוגנת והטעמים העזים שיש בכל מנה שטעמתי בזכות הרעננות והמרירות העדינה שיש בה.

לאחר תום הפיאסטות במסעדת אספרנטו בחודש יוני, תנדוד הבירה הספרדית למסעדות נוספות, עם שפים נבחרים נוספים. את השפים והלוקיישנים הבאים אליהם ינדוד ה- Friday Fiesta יהיה ניתן לראות בעמודי המדיה החברתית של אסטרייה דאם @ estrella_damm_il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully