וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הנכונה לאחסן מלפפונים (מבלי שיהפכו לרכרוכיים)

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 23:34

מה הדרך הכי טובה לשמור על מלפפונים ירוקים מבלי שיהפכו לרכרוכיים? קבלו כמה טיפים מנצחים לשמור על חייה מלפפונים לשבוע שלם ואפילו יותר

שיטה לאחסון של מלפפונים לאורך זמן/@feelgoodfoodie

מלפפונים זה ירק שזמין לנו כל השנה, ויש לנו לא מעט סיבות טובות ובריאות לאכול אותו, אבל אין ספק שבחודשי הקיץ הם נמצאים בשיאם.

כדי להנות מהמלפפונים כמו שצריך, ברגע שחוזרים איתם הביתה מהשוק, הירקן, או מהמכולת, חשוב לדעת איך לאחסן אותם נכון. אם תטפלו בהם כמו שצריך, הם יחזיקו מעמד בשיאם למשך שבוע. לכבוד עונת המלפפונים, אתר FOOD 52 נותן כמה טיפים על אחסון נכון של מלפפונים שאנחנו לגמרי הולכים לאמץ. שימו לב.

קנייה של מלפפונים

לפני שאתם אוספים את המלפפונים מהמדף, בחרו בקפידה. המלפפונים הטובים ביותר, יהיו ירוקים לגמרי (ללא טיפת צהוב), וללא נקודות רכות. כל סימן של קמטים, התכווצויות, או "גומות חן" יאותת לנו שהמלפפון בשל מדי. למלפפונים בשלים מדי או רקובים יהיה טעם חמצמץ וריח בעייתי, אז בשונה מבננות בשלות מדי, או תפוחים, שמעולים לאפייה, דלגו על מלפפונים שעברו את תקופת השיא שלהם.

דוכן רחוב למכירת מלפפונים, ברלין, גרמניה, 30 במאי 2011. Markus Schreiber, AP
איך לבחור נכון?/AP, Markus Schreiber

אחסון

לרוב, מלפפונים קרים שקונים בסופרמרקט הממוצע מכוסים בשעווה, שהופכת אותם בטוחים לאחסון במגירת הירקות במקרר עד שבוע, לא חתוכים. מלפפונים ללא שעווה, כאלה שקטפתם מהגינה, או קניתם ישירות מהחקלאי, הכי טוב לאכול תוך 3 ימים.

אחסנו את המללפונים רחוק מאבוקדו, בננות, עגבניות ומלונים, כיוון שלמלפפונים יש נטייה להפוך לצהובים במהירות בעקבות חשיפה לאתילן. למרות שאינו מזיק, אתילן הוא גז שנפלט מפירות וירקות וגורם להם להבשיל מהר יותר.

מומחים ממליצים שמוצרים כמו מלפפונים לא יאוחסנו בשקיות פלסטיק, כמו אלו שאנחנו לוקחים בסופר או אצל הירקן, כיוון שהם יגרמו להם להבשיל מהר יותר (לעומת זאת אם אתם מנסים להבשיל אבוקדו או בננות, אז אחסון בטמפרטורת החדר על השיש במטבח בשקית הוא מושלם).

טיפ מנצח: ניילון נצמד

הטריק המנצח לשמירה על טריות המלפפונים הוא לעטוף אותם בניילון נצמד. אחסונם כך יעזור להאט את הבשלתם. לפי Cook's Illustrated, מלפפונים עטופים החזיקו מעמד זמן רב יותר ממלפפונים שאוחסנו בשקיות רופפת או בשקית זיפלוק. עטיפת הניילון יוצרת מעין "עור שני" אטום, שמונע מהלחות לעזוב את הירק ומונעת כמעט לגמרי את אובדן הלחות. לאחר שהמלפפונים עטופים היטב בניילון, אחסנו אותם בכלי אחסון אטום במקרר. פורץ דרך? לא. אבל דרך בטוחה למנוע מלפפונים רכורוכיים? בהחלט כן.

מלפפון ירוק. ShutterStock
ואם נתקעתם עם מלפפונים חתווכים?/ShutterStock

ומה לגבי מלפפונים חתוכים?

אם חתכתם את המלפפונים לנשנוש או לסלט ונתקעתם עם עודפים, אל תזרקו אותם סתם או תשימו אותם בשקית ניילון. הדרך הטובה ביותר לאחסן מלפפונים חתוכים היא לעטוף אותם בנייר מגבת לח ולהניח אותם בכלי אחסון אטום. המכסה יעזור לשמור אותם טריים במיוחד. הניחו את הכלי במקרר במגירת הירקות והשתמשו במלפפונים החתוכים תוך חמישה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully