וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני טורו: כשהשווארמה הוותיקה מהדרום קפצה ללב תל אביב

9.8.2022 / 9:00

שווארמה טורו הפכה עם השנים לאחת מגאוות הדרום, וכעת התמקמה במעוז התל אביביות - רחוב דיזנגוף. דוד רוזנטל, שביקר בשעתו בסניף בקרית גת, בדק האם יצליח לשחזר את החוויה

שווארמה טורו. דוד רוזנטל
מלוח מדי? תלוי למי. שווארמה טורו בפיתה/דוד רוזנטל

לפני כחצי שנה, בערב קר של ינואר, נסעתי למשחק כדורגל בבאר שבע. אצטדיון טרנר מספק חוויית צפייה נפלאה, אבל באותה מידה הנסיעה אליו מעניקה גם קושי קולינרי לא מבוטל, והרי ידוע שכדורגל אינו אירוע שלם אם הוא לא מלווה בשווארמה עסיסית. מדובר במתחם מבודד שדורש תחקיר מקיף לפני כן. שותפי לנסיעה ואני תכננו, ביקשנו המלצות באזור באר שבע, אבל החיים לא אחת מובילים אותך למקומות שלא חשבת עליהם. פקק תנועה אדיר גרם לנו לנסוע דרך קרית גת, לבדוק בווייז את האופציות ולהמר על שווארמה טורו.

הדרומיים שבינינו בוודאי מכירים את שווארמה טורו, מוסד ותיק עם שני סניפים, האחד כאמור בקרית גת והשני בנתיבות. עצרנו, הזמנתי מנה בצלחת וסעדתי את לבי. את הארוחה זכרתי כחוויה חיובית בסך הכול, אבל מאז עברו עוד הרבה לאפות בציר גוש דן בואך גבעתיים ודי שכחתי ממנה. לפני כחודש, באורח אקראי לחלוטין, שמעתי שפתחו סניף גם ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הטריגר הוצת.

שווארמה טורו. דוד רוזנטל
בולט ומזמין בתוך רחוב גדוש שווארמיות. טורו/דוד רוזנטל

דיזנגוף הפך לאורך השנים לאימפריית שווארמה. הרחוב חרוש בגלגלי דונר והודו-פרגית לאורכו ולרוחבו, אבל כמו שאומרים במסכת רוזנטל א' פסוק ו': "כשזה קשור בשווארמות אין יותר מדי, יש מספיק". באו החבר'ה של טורו והחליטו שהם יקפצו ראש מהדרום לתוך הקלחת התל אביבית, ומי אני שאעז לא לדגום, במיוחד לאור החוויה המוקדמת שהייתה לי?

השלט מחוץ לטורו מזמין. לא ברור אם זו האובר-התרגשות ודפיקות הלב משווארמיה חדשה, או האדום הבוהק עם הקרניים הלבנות שעשה את שלו באופן טבעי, זה מקום שפשוט קורא לך להיכנס. שני גלגלים, אחד של מיקס הודו-פרגית והשני של דונר שמן ומשומן מחכים בסבלנות שתבחר בהם. כמובן שלקחתי דונר, הבחירה הנכונה של כל אדם בר-דעת - לאפה עבורי (49 שקל) ופיתה עבור אשתי (42 שקל). לא תמיד צריך לציין שאדם נוסף טעם מנה, אבל פה מדובר במידע חשוב, ומיד תבינו מדוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שווארמה טורו. דוד רוזנטל
מליחות יתר? לא מכיר במושג הזה. שווארמה טורו בלאפה/דוד רוזנטל

השווארמה שמנונית ביותר, ברמה כזאת שאתם צריכים צרור של מפיות ומגבונים כדי להתנקות אחרי כל ביס, בדומה לטורק לחמג'ון הוותיקה מנחלת בנימין. שמנוני יכול להיות גם טעים ולי כל ביס נשא מזכרת. המנה הייתה מתובלת עמוקות ובסך הכול מאוד אהבתי אותה, כשגם הנדיבות של הבחור בדלפק, שדפק לי 15 ק"ג צ'יפס בשקית ("קח, שיהיה לדרך") לא הזיקה. אשתי, לעומת זאת, אמרה שהיא "מלוחה מדי".

כאחד ששם מלח על כל צלחת באשר היא עוד לפני שבדק בכלל אם יש צורך בכך, אני לא מכיר במושג "מליחות-יתר", אבל החך העדין של בת הזוג מדויק וזו הערה שיש לקחת מאוד ברצינות. היא בעיקר מזכירה שיש מנעד רחב של טעמים ולכן צריך לסייג המלצה על מקומות כמו "טורו". אם אתם מעדיפים את השווארמה שלכם פחות מלוחה, ובוודאי שפחות שמנה, אולי "טורו" הוא לא הכתובת. אנשים שמאמינים בטעמים חזקים בהחלט צריכים לנסות אותה.

אז מה חשבתי על טורו בסך הכול? קודם כל, שציפיתי לגיהינום תעבורתי בדיזנגוף אבל השד מאוד לא היה נורא, וכן - כנראה שמבצע בעזה עוזר לכך שהכבישים יישארו רגועים יותר. השווארמה עצמה הזכירה לי את החוויה מקרית גת, והיא, כזכור, הייתה טובה. יצאתי שבע ומרוצה ואהבתי את הטעם, מעולם לא התרגשתי מעודף שמנוניות ומלח. עם זאת, קשה להיות חד משמעי ולקבוע בנחרצות שדווקא "טורו" היא הבשורה הבאה שלכם. כך או אחרת, ההשתלבות של טורו במרחב התל אביבי מסקרנת מאוד, ובעיניי גם שווה בדיקה.

שווארמה טורו, דיזנגוף 88 תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully