וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המלוכה: כל הסיבות לשלב פטריות בתזונה שלכם

בשיתוף פטריות מרינה

30.8.2022 / 9:53

הן מכילות חלבונים ונוגדי חמצון, עשירות בוויטמינים ומינרלים, דלות בקלוריות, והכי חשוב - טעימות ומשדרגות כל מאכל אפשרי. עם הפטריות של חברת "מרינה", לא צריך להתאמץ הרבה כדי לבשל מנות מופלאות. הצטרפו אלינו לסיור קצרצר בממלכת הפטריות

אם תשאלו אותנו, אין הרבה דברים טעימים יותר מפטריות. המעדן המגוון הזה יכול לשדרג כל מנה - מסלטים, פסטות וקישים, דרך חביתות, מרקים ותבשילים, ועד שלל שימושים כתחליפי בשר עבור קהילת הטבעונים ההולכת וגדלה במדינת ישראל. הוא מושלם בקיץ, מושלם בחורף, מושלם עבור מבוגרים, מושלם עבור ילדים, יכול להיאכל כמנה עיקרית או תוספת, חי, מטוגן, מבושל או מאודה - מה שתבחרו. לא ממש מדובר בירק, גם לא בפרי, כי אם בממלכה של ממש - משפחת המלוכה של המזון, אם תרצו, ומיד נסביר מדוע.

פטריות שמפיניון מרינה. מרינה,
אחד המאכלים המגוונים מכולם. פטריות שמפיניון של מרינה/מרינה

כן, הן כמובן מאוד, מאוד טעימות, אבל לא התכנסנו כאן כדי לדבר אך ורק על טעם, כי יש לנו חדשות טובות עוד יותר. פטריות הן לא רק מעדן קולינרי - מדובר בחומר גלם בריא במיוחד, עם שלל יתרונות תזונתיים: הן מכילות חלבון ונוגדי חמצון כגון סלניום וארגותיונן, שעוזרים להפחית את רמת הדלקתיות בגוף; עשירות בסיבים תזונתיים; מלאות בוויטמינים חשובים (ביניהם ויטמין D, ויטמיני B ואחרים); משופעות מינרליים הכרחיים (כגון ברזל, אשלגן, זרחן ונחושת); ואם זה לא מספיק, הרי שהן דלות בכולסטרול, שומן ונתרן, ודלות מאוד בקלוריות (כ-22 קלוריות בלבד ל-100 גרם). למרות זאת, הן זאת משביעות מאוד.

עם מעלות כל כך ברורות, אין זה מפתיע שצריכת הפטריות בישראל רק הולכת וגוברת בשנים האחרונות. למעשה, מאז היווסדו של הענף, בשלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת, צריכת הפטריות במדינה הכפילה את עצמה פי חמישה. הישראלי הממוצע אוכל כ-1.8-1.9 ק"ג בשנה, כמויות יפות לכל הדעות, אך עדיין נמוכות יותר מהמדינות המובילות באירופה - אנגליה, בלגיה, הולנד, צרפת, אירלנד ואיטליה.

פטריות פורטובלה מרינה. מרינה,
ערכים תזונתיים נפלאים. פטריות פורטובלה של מרינה/מרינה

ובכל זאת, כ-74 אחוז מהציבור הישראלי שאחראי על הקניות בבית קונה פטריות באופן קבוע, ושוק הפטריות במדינה עומד על כ-18-19 אלף טון בשנה. הפטריה הפופולרית ביותר במדינה, למקרה שתהיתם, היא שמפיניון, אולי הפטריה שמתאימה להכי הרבה מתכונים שונים, אך המדפים בסופרמרקט מלאים בסוגים שונים - בין היתר סטייק פורטבלה (נסו לצרוב אותה על המחבת והתכוננו להתענג), בייבי פורטבלה (עם ארומה מיוחדת למדי), פטריות יער (עם ניחוח ייחודי ומרקם המזכיר בשר) ושימג'י (עם מראה מיוחד וטעם אגוזי נעים) - שיתאימו לצרכים שונים.

המשותף לסוגים הנהדרים הללו הוא שרובם ככולם שייכים ל"מרינה - מלכת הפטריות". המותג המוביל בארץ נמצא בשוק כבר 35 שנה ונחשב למייסד הענף - כזה שהפך את הפטריות לפופולריות ונגישות כל כך על המדף לאורך השנים.

מארז פטריות צמד איטלקי מרינה. מרינה,
רק תבחרו. מאז פטריות צמד חמד של מרינה/מרינה

החברה פורצת הדרך התפתחה לא מעט מאז נוסדה על ידי רמו בן שושן אי שם בראשית שנות ה-80 בצפון הגליל המערבי, אך דבר אחד לא השתנה: השאיפה למצוינות, ולגידול הפטריות הטעימות ביותר שיש. כיום "מרינה" מתמחה בין היתר בגידול ושיווק למיטב המלונות, בתי קפה, המסעדות בישראל, אך לשמחתנו, ניתן למצוא את התוצרת הנפלאה שלה גם על המדפים, כמעט בכל סופרמרקט או מכולת בישראל. בתיאבון!

בשיתוף פטריות מרינה
  • עוד באותו נושא:
  • פטריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully