וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי לא שמתם לב, אבל משהו בחטיף הבמבה שלכם השתנה

בשיתוף אסם נסטלה

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 11:07

שינוי עצום מתרחש בישראל, מבלי שתשימו לב ובלי לגעת במשקל המוצרים: 13 מ"מ ירדו מאריזת הבמבה, השקית שעטפה את האינסטנט פודינג נעלמה וגם הקרטון המיתולוגי של הערגליות יצא מחיינו. כך הצליחו באסם נסטלה לצמצם 29 טון פלסטיק ולחולל מהפכה אמיתית

במבה. סטודיו אסם,
במבה, לפני ואחרי/סטודיו אסם

שמתם לב שמשהו השתנה בבמבה שלכם? סביר להניח לא, אבל בפועל השקית של במבה 60 ו-80 גרם התקצרה ב-13 מ"מ. זה לא השפיע על הטעם, גם לא על המרקם, בטח שלא על משקל וכמות המוצר בשקית. אז מה כן? זה הצליח להביא לחיסכון בלתי מבוטל של מעל ל-20 טון פלסטיק בשנה. ככה נראית מהפיכה אמיתית. ללא סיסמאות גדולות וללא דחיינות, אלא עם תשומת לב לפרטים, רתימה של כל בעלי התפקידים בארגון ועם מעשים שמובילים לתוצאות. אז איך הצליחו לחולל שינוי כזה באסם נסטלה למען העתיד של כולנו?

ב-2018 אסם-נסטלה פרסמה את מחויבות הפלסטיק שלהם, ב-2019 אסם-נסטלה את מחויבות אפס פליטות. בכל ההיבטים, במפעל פועלים ועובדים בקדחתנות על מנת להביא לפתרונות, חידושים ושינויים. כאמור, הגישה החדשה מתבלטת בכל נדבך שניתן לחשוב עליו. החברה התחייבה כי עד לשנת 2025 יבוצעו, הלכה למעשה, כל סעיפי התוכנית שתביא לשמירה על איכות הסביבה בישראל; מעבר לשימוש של 100 אחוזים בחשמל שמקורו באנרגיה סולארית, חיסכון של כ-800 טון לפחות בחומרי האריזה, הגברת המחזור, מעבר לצי כלי רכב היברידיים וחשמליים, צמצום פליטות בכ-20 אחוזים עד שנת 202 ועוד. אסם נסטלה קבעה כי סך ההשקעה בהליך המוקדש כולו לסביבה, יסתכם בכ-115 מיליוני שקלים עד לשנת 2025.

"ישראל היא מדינה קטנה ואחת המדינות הצפופות בעולם, עם מעט שטחים פתוחים ועם גידול אוכלוסייה גבוה ביחס למדינות המערב", הסביר בשעתו מנכ"ל "אסם-נסטלה", אבי בן אסאייג. "נסיבות אלה מחייבות אותנו לפעול למען הסביבה ביתר נחישות. כל ארגון צריך להשקיע משאבים כלכליים וניהוליים לטובת הפלנטה וכל אדם צריך לקחת על עצמו אחריות אישית. גם בתחום הקיימות המפתח הוא בחשיבה חדשנית, מדינת ישראל יכולה להוביל בחדשנות הקלינטק לא פחות מאשר בסייבר".

בייגלה. סטודיו אסם,
בייגלה, לפני ואחרי/סטודיו אסם

אותה גברת בשינוי אדרת

אחד ההיבטים הראשונים, בהם ניתן היה להבחין בשינוי וביישום התכנית, הוא כאמור תחום האריזות של המוצרים הכי אהובים, פופולאריים ונמכרים מבית החברה. הערגליות עברו מקרטון לשקית, הפודינג והג'לי נפרדו מהעטיפות הניילון ואפילו גלילי ה"שרינקים", באמצעותם עוטפים את הסחורה לחנויות, מיוצרים מחומר ממוחזר. שינוי נוסף ומרכזי, מופיע באריזות החטיף המלוח האהוב והנמכר ביותר, הבמבה.

"השקיות קוצרו, בין 10 ל-13 מ"מ, אך משקל תכולת השקית וכמובן שהחטיף עצמו, לא השתנו וזה הדבר הראשון שחשוב לנו שהצרכן ידע ויבין", מסביר אבנר סבג, ממחלקת פיתוח האריזות בחברה. "בצעד הזה הצלחנו למעשה לחסוך בשנה הראשונה של יישום התכנית, שבעה טון פלסטיק. בשינוי שערכנו באריזת הערגליות, עם הסרת אריזת הקרטון המוכרת, צפוי חיסכון של כ-35 טון נייר בשנה. מדובר במספרים בלתי מבוטלים, למען עתיד טוב יותר של כולם. עבור השינוי ערכנו בדיקות קפדניות וכמה ניסיונות, כמובן כדי לשמור על הסביבה, אך גם לשמור ללא פשרות על איכות המוצרים שלנו. ערכנו התאמות לפס הייצור במפעל האריזה ואף סחפנו אחרינו בשיתוף פעולה חברות נוספות במשק, שמייצרות ומספקות עבורנו מוצרי אריזה. כעת, משהליך השינוי הושלם והוכתר כהצלחה עם המוצרים הראשונים והנוסטלגיים, אנו עוברים למוצרים נוספים שהאריזות שלהם יעברו שינויים והתאמות, כך שעד לשנת 2025, כל מוצרי החברה יהיו ארוזים בחומרים הניתנים למחזור באופן מלא או לשימוש חוזר".

ערגליות. סטודיו אסם,
ערגליות, לפני ואחרי/סטודיו אסם

חושבים קדימה

כאמור, בחברה מיישמים בימים אלו שורת צעדים נוספים בתחום התאמת ושינוי האריזות של כלל המוצרים. המטרה היא לא רק לחסוך בחומרים שאינם מתכלים או שמזהמים את הסביבה, אלא גם להפוך את האריזות לכאלו שעומדות בתנאי מחזור או מתאימות לשימוש חוזר. בהיבט זה, נרקם שיתוף פעולה עם תאגיד המחזור "תמיר", כך שעל גבי האריזות החדשות והידידותיות יותר לסביבה, מוטמע סמל המעודד מחזור.

"אחת מהנקודות המרכזיות בתהליך החשיבה והעבודה שלנו, היא הרכב החומרים של האריזה והרי שכל המרכיבים חייבים להיות מתאימים למחזור", מפרט עמית רון, מנהל פיתוח אריזות ב"אסם-נסטלה". "לדוגמא, נשתמש באחד מהמוצרים הוותיקים שלנו, ה'מנה חמה'. כידוע, הכוס שמכילה את המוצר עשויה פלסטיק והמדבקה שעוטפת אותה, עם הלוגו, התמונה, המרכיבים והוראות ההכנה וכו', עשויה נייר. מוצר זה אינו בר מיחזור במתכונתו הנוכחית. לכן, החלפנו את מדבקת הנייר בפלסטיק וכעת, ה'מנה חמה' יכולה להיכנס אחר כבוד לפח המחזור הכתום בשלמותה. בהמשך לכך, במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם 'תמיר', על האריזות החדשות מוטמע סימון בחלקן האחורי, שמורה לאיזה פח (כתום, כחול או סגול) ניתן להשליך את האריזה. שינוי נוסף שניתן להבחין בו, הוא שבאמצעות שינוי צורת שקית האריזה - משקית מרובעת בעלת מספר דפנות, לשקית PILLOW- שקית בצורה של כרית, בעלת הלחמה למעלה ולמטה, כמו למשל בשקיות הבייגלה. המהלך הביא לצמצום דפנות החטיף וכתוצאה מכך לחיסכון של 10 טון פלסטיק. כמו כן, עצם שינוי צורת השקית מאפשר לנו להשתמש בפחות קרטונים במשלוחים לחנויות ובכך, גם נותר חיסכון עצום של לא פחות מ-35 טון נייר וידינו עוד נטויות".

המהפכה הירוקה נמשכת

באסם-נסטלה פועלים מסביב לשעון במטרה לפעול למען הסביבה והעתיד של כולנו, ונראה שזו רק ההתחלה. בחברה שמים דגש על המאבק במשבר האקלים תוך שילוב נושא הקיימות, במטרה להמשיך את המהפכה הירוקה שכבר יצאה לדרך.

בשיתוף אסם נסטלה
  • עוד באותו נושא:
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully