וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח תועד מטפס 6 שעות ו-3.7 קילומטרים במעלה הר פוג'י כדי למסור הזמנה לתיירים רעבים

5.9.2022 / 0:00

קבוצת מטיילים שהגיעה לפסגת הר פוג'י ביפן נעשו רעבים והחליטו להזמין לעצמם משלוח. שליח מסכן נצפה מטפס כ-4 ק"מ במשך 6 שעות רק כדי למסור להם את ההזמנה - והוא לא היחיד שעשה את זה

אם אתם גרים בקומה רביעית ומעלה בבניין בלי מעלית, אתם בוודאי מכירים את התחושה הלא נעימה הזאת שגרמתם לשליח מסכן לטפס במדרגות ולהגיע לפתח ביתכם מזיע מתנשף. אל דאגה - אתם תוכלו להרגיש ממש טוב עם עצמכם אחרי שתקראו מה קבוצת מטיילים חצופה עשתה ביפן.

לאחר טיפוס ארוך לפסגת הר פוג'י, הר הגעש במרכז האי הונשו, המטיילים נעשו רעבים ובמקום להצטייד במזון מראש - החליטו להזמין לעצמם אוכל. היפנים, שלא יודעים לסרב, שלחו אל המטיילים שליח עם שקיות אוכל שטיפס לראש הר הגעש הפעיל שבגובה 3.77 קילומטרים במשך 6 שעות - רק כדי להעביר להם את השקיות וללכת. גם לא נראה שהם נתנו לו טיפ. באופן מפתיע, כמה ימים לאחר מכן קבוצת תיירים אחרת עשתה את אותו הדבר.

מישהו הזמין משלוח לפסגת הר פוג'י?

קבוצת המטיילים שטיפסו במעלה הר פוג'י מוקדם יותר החודש הזמינו אוכל מחברת המשלוחים האינדונזית Gojek. ב-NewsFlare שיתפו ב-16 באוגוסט את הסרטון בו נראה השליח מגיע לראש הר הגעש. בסרטון ניתן לראות את קבוצת המטיילים ממתינה בראש ההר לפני שגבר צעיר לבוש ז'קט בצבע ירוק ניאון נראה מטפס במעלה מדרגות האבן כשבידיו שקיות ניילון גדולות. לאחר שהגיש למטיילים את האוכל, הוא נראה מחייך ומנופף לשלום למצלמה - ועושה את דרכו חזרה מטה כשהמטיילים נותרו ליהנות מארוחת הצהריים שלהם אל מול הנוף עוצר הנשימה. אנחנו מזכירים לכם שפוג'י הוא ההר הגבוה ביותר ביפן - והוא מתנשא לגובה של 3,776 מטרים. אתם מבינים איזו דרך עשה השליח רק כדי למסור אוכל וללכת?!

השליח לא נראה עצבני במיוחד:

לא ברור איך זה קרה שוב, אך ביום שבת ה-20 באוגוסט, קבוצה אחרת של מטיילים הזמינה משלוח, הפעם מדומינוס פיצה. השליח, מטפס ההרים, נראה לבוש במדים השחורים של רשת המזון המהיר ועל גבו תרמיל עם לוגו החברה המלא במגשי פיצה. לא נתפלא אם המשלוח נעשה באופן יזום ע"י החברה לצורכי פרסום.

והנה עוד משלוח להר הגבוה ביותר ביפן:

על פי הדיווחים, השליח גבה את התשלום שלו בסך 3,776 יאן יפני (בערך 90 שקלים בסך הכל) ולא דווח האם הוא קיבל גם טיפ על המסע המפרך שעבר.

מתחת לציוץ, היו תגובות רבות אחרות מהן עולה שזו לא הייתה הפעם הראשונה שבה בוצע משלוח מזון לפסגת הר פוג'י, ומסתבר שזו תופעה שהתפתחה לאחרונה של אנשים שמזמינים מזון מחברות אחרות כמו Uber Eats כדי להאכיל עצמם בעודם רעבים בשיא.

זה כמובן מעלה את השאלה האם הזמנות משלוחים מטורפות כאלה הן באמת לגיטימיות, או שמדובר פשוט בתרגילים שיווקים של החברות הללו כדי לזכות בפרסום.

הר פוג'י, יפן. ShutterStock
הר פוג'י, יפן/ShutterStock

הר הגעש פוג'י הוא מקום מיוחד בתרבות היפנית, בה הוא מקודש. במשך מאות שנים הייתה ההעפלה על ההר טקס דתי, כתות מסוימות סגדו להר לבדו, וציירים יפנים רבים ציירו את ההר בסדרות ציורים מפורסמות. כיום הר פוג'י הוא אתר תיירותי מהפופולריים ביפן, וכ-200,000 איש מעפילים לפסגת ההר מדי שנה.

ההר הוא הר הגעש פעיל, והוא התפרץ כ-20 פעמים במהלך ההיסטוריה היפנית כשהתפרצותו האחרונה ארעה בשנת 1707.

ניתן לראות את ההר מטוקיו כאשר השמים בהירים והוא ניצב כ-100 קילומטרים מדרום-מערב לעיר. הנכס התרבותי מכוסה בשלג במשך חמישה חודשים בשנה ובפסגת ההר יש טמפרטורות נמוכות באופן קיצוני (אזור טונדרה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully