וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה המתכון לפנקייק המושלם והסודי של המלכה אליזבת השנייה

19.9.2022 / 0:01

במכתב ששלחה המלכה אליזבת' לנשיא ארה"ב דווייט אייזנהאואר ב-1960 היא צירפה את המתכון הסודי שלה לפנקייק המלכותי עליו היא סיפרה לו במפגש קודם. עם מות המלכה, המכתב הזה - כולל המתכון - פורסם ברשת וגרם להמונים לנסות אותו בבית. עכשיו גם אתם יכולים להכינו

מתכון בסיסי לפנקייק/מערכת וואלה! אוכל

אוהדי משפחת המלוכה הבריטית שתמיד רצו לטעום איך זה להרגיש כמו מלך - יכולים עכשיו לקבל טעימה. אלה איתרו את המתכון הסודי של המלכה אליזבת השנייה לפנקייק ושיתפו אותו ברשת כדי שכולנו נוכל לקבל טעימה.

המתכון המלכותי שפורסם ברדיט נכתב במקור ע"י המלכה אליזבת השנייה במכתב ששלחה לנשיא ארה"ב דווייט ד. אייזנהאואר בשנת 1960, לאחר שהנשיא ורעייתו, מיימי, פגשו עם המלכה בטירת בלמורל. המלכה פגשה את אייזנהאואר בפעם הראשונה ב-1957 באירוע של הבית הלבן כשהיא בת 31 ורק שלוש שנים לאחר מכן הציעה את המתכון הסודי שלה לנשיא. טוב היא הייתה עסוקה, אפשר להבין.

המלכה אליזבת' נפטרה ב-8 בספטמבר בטירת בלמורל כשהיא בגיל 96. מותה גרם לאוהדי משפחת המלוכה לחפש את אותו מכתב ישן ולהפיצו ברשת. במכתב לאייזנהאור נכתב: "לראות תמונה שלך בעיתון של היום עומד רגוע מול ברביקיו גריל הזכיר לי שמעולם לא שלחתי לך את המתכון של הפנקייק שהבטחתי לך בבלמורל. עכשיו אני ממהרת לעשות זאת ואני מקווה שתאהב אותם". למה שהיא קוראת פנקייק שאר האוכלוסייה קוראת פנקייק סקוטי או סקונס שטוחים, אבל לא נהייה קטוניים איתה ואנחנו בטוחים שתאהבו אותו גם - אז הנה הוא לפניכם.

כך תכינו את הפנקייק המלכותי:

מצרכים:

4 כוסות קמח
4 כפות סוכר דק
2 כוסות חלב
2 ביצים שלמות
2 כפיות סודה לשתייה
3 כפיות קרם טרטר
2 כפות חמאה מומסת

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אופן ההכנה:

1. הקציפו ביצים, סוכר וכמחצית מהחלב.
2. הוסיפו קמח וערבבו היטב.
3. הוסיפו את שארית החלב לפי הצורך - וגם את הסודה לשתיה וקרם הטרטר.
4. הכניסו פנימה את החמאה המומסת.
5. עסו היטב את התערובת והניחו גושים רכים ממנה על המחבת.

הנה המתכון המלא:

בסוף מכתבה המלכה ציינה שהמתכון שלה מיועד ל-16 אנשים. היא הוסיפה: "כשיש פחות אנשים, אני בדרך כלל שמה פחות קמח וחלב, אבל משתמשת במרכיבים האחרים באותה כמות. ניסיתי גם להשתמש בסירופ סוכר במקום רק סוכר - וגם זה יכול לצאת טוב מאוד".

על אף שהמלכה מציעה כאן מתכון שפחות מתאים לתפריט הדיאטטי שלנו, השף המלכותי לשעבר סיפר שהמלכה דבקה בדיאטה קפדנית וממושמעת. השף דארן מקגריידי אמר ל-Telegraph ב-2017: "היא אוכלת כדי לחיות, בניגוד לנסיך פיליפ שאוהב לאכול והיה עומד ומדבר על אוכל כל היום. היא מאוד ממושמעת. שום עמילן הוא הכלל".

השף המלכותי לשעבר אפילו חשף מה המלכה הייתה אוכלת לארוחת הבוקר. הוא סיפר שהיא אכלה לעתים קרובות דגני בוקר Special K עם פירות והסביר: "המלכה אהבה ביצים מקושקשות עם סלמון מעושן וגרידת פטריית כמהין. אבל היא הייתה חסכנית מכדי להזמין פטריות כמהין ונהנתה מהן באמת רק בחג המולד כשהן נשלחו כמתנה".

פעם בכמה ימים אכלה המלכה ביצה מבושלת, טוסט מרמלדה וכוס תה דרג'ילינג.

באופן מפתיע, המלכה תמיד אכלה ארוחת בוקר לבדה בסביבות השעה 9:00, כי הנסיך פיליפ העדיף לעתים קרובות לאכול כ-30 דקות קודם לכן. ארוחת הצהריים הוגשה בשעה 13:00 והיא כללה דגים בגריל עם תרד.

המלכה אליזבת השנייה בשעת התה. Anwar Hussein, GettyImages
את אחה"צ היא הייתה סוגרת בעוגות תה, חביתיות או כריכים/GettyImages, Anwar Hussein

את אחה"צ היא הייתה סוגרת בעוגות תה, חביתיות או כריכים. מקגריידי סיפר שהעוגות האהובות על המלכה היו עוגת ספוג דבש ושמנת, ג'ינג'ר, פירות וכמובן עוגת ביסקוויטים שוקולד שהגיש הנסיך וויליאם בקבלת הפנים לחתונה שלו. בכל הנוגע לכריכים, המלכה העדיפה כריך מלפפון, סלמון מעושן, סלט מיונז, נקניק חזיר וחרדל - בלי הקשה של הלחם. היא גם אהבה כריך עם ריבת פטל והייתה לוגמת לצידו תה ארל גריי.

לארוחת ערב היא הייתה אוכלת לעתים קרובות סלמון מבלמורל ולקינוח היא אהבה במיוחד פירות טריים כמו האפרסקים הלבנים שגדלו בחממות בטירת וינדזור. היא כל כך אהבה את האפרסקים שהיא אפילו דאגה שישלחו לה אותם כשהייתה בבלמורל.

נשמע כמו תפריט מספק? אז זהו, שמקגריידי מספר שהמלכה לא הייתה נוהגת לסיים מהצלחת. "אולי היא הייתה אוכלת סנדוויץ' קטנטן אחד או שניים ולפעמים סקונס - שלרוב היא פשוט הייתה מפוררת על השטיח כדי שהכלבים יאכלו". כשלא סיימה מהצלחת, המלכה לא הייתה זורקת את השאריות. לדברי מקגריידי היא הייתה חסכונית מאוד ושנאה לבזבז אוכל. השף סיפר שהוא היה עד למצבים שהיא הייתה שולחת למטבח בחזרה את קישוט הלימון על המנה שהוגשה לה כדי שהוא יוכל להשתמש בו שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully