וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להבשיל עגבניות במהירות ולשפר את טעמן בשניות?

1.11.2022 / 23:53

קניתם עגבניות שעדיין לא בשלות והכנסתן אותן ישר למקרר? מומחית אוכל מנפצת את כל הסטיגמות הלא נכונות על עגבניות ונותנת טיפים לשיפור הטעם, שכוללים גם מיץ אננס

חמש עובדות על עגבניות/מערכת "אסור לפספס"

עגבניות הן התוספת המושלמת לרוטב, סלט או סנדוויץ', אז קצת חבל כשהן לא עסיסיות כמו שהן אמורות להיות. רן פאתל, מומחית אוכל הודי, העלתה בערוץ היוטיוב סקוף סרטון הבמסביר כיצד ניתן להבשיל את העגבניות שלכם בצורה מהירה בבית.

היא הסבירה שבאופן אידיאלי אנשים צריכים לקנות עגבניות שהן כבר בשלות, אבל אם הן עדיין לא, רן חשפה מה צריך לעשות. "קודם כל אל תשימו אותן במקרר. הטיפ הראשון שלי הוא לשים אותן בשמש אם יש אפשרות לכך". ומה אם אין לכם מקום שהוא עם גישה ישירה לשמש? שימו אותן במקום חם במטבח איפה שהשמש יכולה לגעת בהן כמה שיותר.

ככה היא עושה את זה

רן סיפרה לצופים שאין להם מקום בבית עם אור שמש ישיר, שישאירו את העגבניות בחוץ לכמה ימים והן כבר יבשילו באופן טבעי - זה יהיה המקרה אצל רוב האנשים במהלך ימי החורף הקרים.

היא עוד טוענת שאת העגבניות צריך להחזיק בטמפרטורת החדר ולא בקור של המקרר. גרגורי לופטס, העורך הראשי של מגזין מרת'ה סטיוארט ליבינג, הסביר מדוע: בעגבניות יש אנזים שמגיב לטמפרטורה קרה, שגורם לתאים להישבר. התוצאה העצובה היא שהעגבניה מאבדת את הטעם שלה. "אתם פוגעים בטעם בסופו של דבר ובטקסטורה של העגבניה", הוא אומר.

רן מוסיפה טיפ נוסף: "אם קניתם עגבניות שעדיין בצרור, נסו לא להוריד אותן כי הן ימשיכו להתפתח בבית. אל תשימו אותן במקרר, יש לנו נטייה לשים אותן במקרר איך שקונים אותן". במקום זה היא ממליצה להשאיר אותן בקערת פירות ולאפשר להן להבשיל עם שאר הפירות. שימו לב שעגבניות שרי יבשילו מהר יותר מהגדולות.

אבל איך אפשר לשפר את הטעם של העגבניות מיידית עם מוצר אחד בלבד? על פי המגזין בון אפטיט, אוהבי עגבניות צריכים לערבב את העגבניות שלהם עם מיץ אננס. "זה יבשיל את העגבניות ויגרום להן לטעם נהדר. הוסיפו בכל פעם כפית מיץ, כדי שלא תקבלו פינה קולדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully