וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים מזהירים: אלו המאכלים שאסור לכם להכין ב"אייר פרייר"

19.11.2022 / 23:40

האייר פרייר הוא סיר טיגון ללא שמן שהפך להיות פופולארי מאוד, אבל יש כמה סוגי אוכל שלא רק שלא מומלץ להכין אותם בו - זה אפילו מסוכן

50 דברים שאפשר להכין באייר פרייר/@spendwithpennies

מכירים את ה-"אייר פרייר"? מדובר בסיר טיגון ללא שמן שאפשר לבשל בו כמעט הכול, אבל הדגש הוא על כמעט. מומחי אוכל מזהירים שיש חמישה סוגי מזון עיקריים שאסור בתכלית האיסור להכין אותם בסיר הזה. הראשון הוא ברוקולי. בעוד שחלק מהירקות שומרים על הלחות שלהם (כמו נבטים למשל), את הברוקולי צריך לשמור הרחק מהסיר הזה - זאת משום שהוא מייצר חום גבוה מאוד שעלול לייבש את הברוקולי לגמרי וכתוצאה מכך הוא ייצא צמיגי ומריר.

בנוסף, כל מאכל שמבשלים אותו ברוטב מומלץ לא להתקרב איתו לסיר הזה אלא להשתמש בסיר אחר שמשתמש בפחות חום ועצימות נמוכה יותר של בישול. "הסירקולציה הרותחת בתוך האייר פרייר יכולה לגרום להשפרצה של הנוזלים של המזון, משהו שיכול להיות מסוכן ולעשות הרבה בלאגן", הזהיר סמואל גולדשמיט מ"גוד פוד". אותו דבר נכון גם לגבי פסטה אפויה ש"לא מומלץ לבשל אותה באייר פרייר משום שיש בה הרבה רוטב".

קציצות ברוקולי. נמרוד סונדרס
מבשלים ברוקולי? לא באייר פרייר/נמרוד סונדרס

ואל תחשבו אפילו להכין טוסט במכשיר הזה. "אם אתם שמים את הלחם באייר פרייר, הוא רק יזוז בפנים ולא באמת יתבשל כמו שצריך", הסבירה הלנה בוסיאקוביץ', "לתוצאה הכי טובה, אני תמיד נצמדת לטוסטר". עוד מאכל מאוד נפוץ שצריך להרחיק מהמכשיר הזה הוא אורז. זאת בשל העובדה שאורז צריך להתבשל במים רותחים וזה לא פרקטי לעשות את זה באייר פרייר. אבל אם אתה רוצים להוסיף לו קצת קריספיות אז אתם יכולים לשים אותו כמה דקות באייר פרייר אחרי שבישלתם אותו היטב במים.

והדבר האחרון שהמומחים לא ממליצים להכין בסיר הזה הוא פופקורן. זאת בשל הסיבה שרוב סוגי האייר פרייר לא מגיעים לטמפרטורה הנדרשת כדי לגרום לגרעיני התירס "לנבוט". אז פשוט תמשיכו להשתמש במיקרוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully