וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שמבשלת ממתכונים שהיא מוצאת על מצבות

24.2.2023 / 0:01

רוזי גרנט אוהבת לנסות מתכונים חדשים, אבל עם טוויסט: כולם מגיעים ממצבות בבתי קברות

מכינה מתכונים שמצאה על מצבות/@ghostlyarchive

אתם הולכים למות על האוכל שלה. רוזי גרנט, המתגוררת בוושינגטון DC, החלה לבשל ולאפות מתכונים שמצאה על מצבות לאחר ששוטטה בבתי קברות במהלך מגיפת הקורונה. "אתם יכולים לטייל בטבע, ללמוד קצת היסטוריה על בתי קברות מקומיים שונים ואנשים שקבורים שם", אמרה גרנט ל-NPR בינואר, "ואז גם לבשל בעזרת המתכונים השונים האלה שתמצאו על המצבות. זה היה כיף גדול".

גרנט אפילו טסה למדינות שונות בחיפוש אחר מתכונים חדשים מהעולם הבא, צילמה אותם ושיתפה את הרפתקאותיה בטיקטוק תחת שם המשתמש @ghostlyarchive, שם היא צוברת בקביעות מיליוני צפיות לסרטונים שלה.

חשבון הטיקטוק שלה התחיל בכלל בתור פרויקט בזמן שהייתה סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת מרילנד ולקחה קורס שכלל יצירת חשבון ברשת החברתית. היא גם עברה התמחות בארכיון של בית הקברות של הקונגרס, מה שדרש ממנה לבקר בבית הקברות לעתים קרובות.

לאחר מכן, היא החלה לפרסם עובדות וסיורים בבתי הקברות באזור. בינואר שנה שעברה היא החלה לשתף את המתכונים שמצאה על מצבות וראתה פתאום כיצד עמוד הטיקטוק שלה צובר יותר ויותר עוקבים.

גרנט אומרת שיש לה כמה מתכונים שהיא אוהבת להכין, אבל האהוב עליה הוא הראשון שראתה: עוגיות שפריץ פשוטות. "זו המצבה של נעמי מילר-דוסון בברוקלין, ניו יורק. המתנה האחרונה שלה למשפחתה, אני מניחה, הייתה המתכון הסודי הזה שהיא לא חלקה עם אף אחד בחייה".

הסרטונים של גרנט מוצפים לעתים קרובות בתגובות של עוקבים שקיבלו השראה לאפות את המתכונים שנמצאו על מצבות או לחשוב קדימה על איזה מתכון הם היו רוצים לשתף במותם. "המתכון הוא תוספת כל כך נחמדה למצבה. זה מזכיר לנו שלאדם הזה היו שכל, ידיים, הם יצרו דברים בדיוק כמונו. יהי זכרם ברוך", אחד המשתמשים כתב ואחר הוסיף: "יש משהו כל כך יפה במתים שהשאירו מאחור את המתכונים שהזינו אותם בחייהם. אני מאמין שהנשמה שלהם מאוד מאושרת עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully