וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצח החומצה" של המאפיה נתפס אחרי 17 שנים. לא תאמינו איך

8.3.2023 / 6:00

כי מסתבר שיש דבר כזה פרסום שלילי, במיוחד אם מאייתים את השם (הבדוי) שלך נכון

הוכה למוות בכלא - המאפיונר הידוע לשמצה מבוסטון, ג'יימס "ווייטי" בולגר נרצח בבית סוהר פדרלי בווירג'יניה המערבית/צילום: CNN

זאת הייתה, על פי כל אמת מידה נורמטיבית, כתבה טובה למדי עבור השף פאולו דימיטריו ומסעדת קפה רוסיני שאותה הוא הוביל בעיר סנט אטיין בצרפת.

בית האוכל שהתמקד במנות איטלקיות ובתנור פיצה לוהט כיכב בעיתון המקומי, ודימיטריו עצמו התהדר בתפריט המבוסס על מתכונים מסורתיים, תוך שהוא מחמיא במיוחד לרביולי, לריזוטו ולמנת הטליאטלה שלו. פוסט בעמוד הפייסבוק של המסעדה עשה מה שפוסטים אמורים לעשות רוב הזמן, הבליט את הכתבה תחת הכותרת "מסעדת החלומות שלו", והדגיש את שורשיו האיטלקיים של דימיטריו, ואת העובדה שהוא מתגורר בעיר כבר 14 שנים.

עד כאן, שום דבר חריג בממשק המתווך בין עולמות האוכל והתקשורת בצרפת, ובעולם כולו. הבעיה הייתה כשהתגלה כי דימיטריו אינו שמו האמיתי של השף, וכי הוא למעשה כלל אינו שף, אלא מאוד רחוק מזה. מאוד-מאוד רחוק מזה, ולמעשה הכי רחוק שאפשר מזה.

"סיפור שלקוח מסרט הוליוודי". סיקור האירוע ב-CNN

אדגרדו גרקו, או פאולו דימיטריו אם אתם עדיין מתעקשים, הוא רוצח בשירות ארגון נדרנגטה שבקלבריה, שנמלט ממעצר בית בשנת 2006, לאחר שנדון למאסר עולם בגין רצח כפול של שני אחים, ועמד בפני כתב אישום על ניסיון רצח נוסף.

המעשים, על פי האינטרפול, היו חלק ממלחמות המאפיה הגדולות של איטליה באותן שנים, ובכפוף לקוד האכזרי של סינדיקט הפשע - איטלקי בתחילה, וגלובלי מאוד בהמשך דרכו שהתבסס על שינוע קוקאין ברחבי היבשת - והאפיל עם הזמן על המיתולוגיות המדממות ביותר, כולל אלה של פושעי סיציליה, למשל.

על פי המתואר, גרקו הוביל בשנת 1991 את סטפנו וג'וזפה ברתולומיאו למחסן דגים, רצח אותם באמצעות מוט ברזל, וככל הנראה המיס את גופותיהם בחביות חומצה גדולות - כי אלו מעולם לא אותרו. "המעשה נועד כדי לגרום להן להיעלם ולא להימצא לעולם", הסבירו הרשויות.

זמן קצר לאחר מכן, הוא נקשר לניסיון ההתנקשות באמיליאנו מוסקיארו, גנגסטר אחר שהפך מטרה לחיסול כחלק מקרבות כנופיות הפשע המקומיות באותם ימים, והרצח הכפול הוגדר בדיעבד כנקודת מפנה עבור ארגון הפשע כולו, משום שמאפיונרים רבים, כולל לא מעט "בוסים", הפכו בעקבותיו למודיעים משטרתיים.

320 נאשמים, 913 עדים

משפט המאפיה הגדול של איטליה

לכתבה המלאה

הפוסט שהרעיד את אירופה. דימיטריו-גרקו במסעדה

גרקו הצליח להימלט מתא המעצר שבו שהה, והצליח להסתיר את עקבותיו במשך שנים בעיר השקטה יחסית שבמרכז צרפת, למרות מצוד ממושך של הארגון הבינלאומי, והגדרתו כ"מבוקש מסוכן".

הוא פתח את "קפה רוסיני" ביוני 2021 לאחר שעבד במסעדות איטלקיות אחרות ברחבי העיר, והסיקור התקשורתי של האירוע - שנולד מלכתחילה כתוצאה מביטחונו העצמי העודף של גרקו - הוביל בסופו של דבר ללכידתו.

"המעצר מוכיח שוב את מחויבותינו להילחם בפשע המאורגן", אמר שר הפנים האיטלקי מתאו פיאנטדוסי, בעוד מזכ"ל האינטרפול יורגן סטוק הדגיש כי "לא משנה עד כמה מתאמצים הפושעים הנמלטים לשקוע בחיים שקטים, הם לא יכולים להימלט לנצח מהצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully