וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי אבוד, יד אחת על הכתף הצילה אותי": חגיגות יום ההולדת השמחות של מלצר

רותם דרוב

28.6.2023 / 6:00

עמית מלצר היה במקום נמוך בחייו כשהבירה הצילה אותו. נפגשנו כדי לשמוע על הדרך שהוא עבר משם ועד למוסד הבירה שלו מראשון לציון שחוגג שנה בפסטיבל ענק

מלצר בר בירה/רותם דרוב

מעטים המקומות שתוך זמן קצר הופכים למוסד עירוני. כזה הוא מלצר, בית הבירה מראשון לציון שחוגג כעת שנה של פעילות עם, ובכן, פסטיבל בירה ענק שייערך במקום בסוף השבוע הקרוב.

במלצר מוגשים מאות סוגים של בירות, חלקן בייבוא אישי. לצד כל בירה מוגשות הכוס והתחתית הייחודיות שלה לחוויית מזיגה מושלמת. כל חידוש בעולם הבירה הבינלאומי מגיע לפה ותפריט הבירות מתעדכן ומתחדש כל הזמן, כשבמשך הפסטיבל, כמות סוגי הבירה במקום תעלה מ-148 סוגי בירה ל-175.

מלצר בית בירה, ראשון לציון. אמיר מנחם,
175 סוגי בירה במזיגה. מלצר בית בירה/אמיר מנחם
"כל סוף יום הייתי הולך לבר השכונתי ומתחיל לשתות, אבל בקטע לא טוב. שתיתי את כל הבירות שיש וטעמתי את כולן"

"אני בענף הבירות מ-2010 ובכלל הגעתי מתחום האופנה", סיפר עמית מלצר הבעלים על הסיטואציה הלא פשוטה שהביאה אותו לבסוף לעולם הזה, "מאז גיל 18 ניהלתי חנויות בגדים ובגיל 23 פתחתי חנות בגדים משלי בראשון לציון שלא הצליחה, בלשון המעטה. סגרתי אותה בצער רב, ועברתי תקופה ממש לא טובה. הייתי די אבוד.

"כל סוף יום הייתי הולך לבר השכונתי ומתחיל לשתות, אבל בקטע לא טוב. בבר הזה היו המון בירות, בעיקר מבלגיה. שתיתי את כל הבירות שיש וטעמתי את כולן. יום אחד, אחרי כמה חודשים, מישהו מניח לי יד על הכתף ואומר לי 'אם אתה אוהב אותנו בוא תעבוד אצלנו'. זה היה סוכן מנורמן פרימיום, יבואני בירות בוטיק שהיו אחראים על הייבוא של סוגי הבירה הרבים במקום".

מלצר התחיל לעבוד שם יום לאחר מכן. "הם לימדו אותי כל מה שאני יודע על בירות, אם זה סדנאות וטיסות למבשלות בחו"ל. התחלתי כסוכן מכירות שמסתובב בשטח, ותוך כדי עבודה נכנסתי לעולם המסעדנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עמית מלצר, מלצר בית בירה, ראשון לציון. גיל אבירם,
היה במקום מאוד נמוך וכיום עם חיוך שלא יורד. מלצר/גיל אבירם

מעטים הראיונות שבהם האדם מולי מספר בגילוי לב על הכישלונות, אבל מלצר הוא כנראה אדם שפיו וליבו שווים ("כל הצוות פה איתי מיום ההקמה, אף אחד לא עזב. רק התרחבנו, זה מאוד חשוב לי"). ב-2016 הוא התחיל לבשל לעצמו במטבח המסעדות ולתת ללקוחות לטעום, ולאחר שלוש שנים של ניסיונות עבר לבישול מסחרי, כשהוא מציג בירה ראשונה לעולם שהיא רק שלו.

"את המתכון הראשון בישלתי במבשלת שיטה בערד, ועד היום אני מבשל שם את הבירות שלי תחת המותג 'בירה מלצר'", תיאר, "ככה, לאט לאט, התחיל החלום לפתוח פאב בירה, זה שהגשמתי לפני שנה".

מלצר בית בירה, ראשון לציון. אמיר מנחם,
כולל בירה במבה. מלצר/אמיר מנחם

מלצר רואה בהפנינג הזה מעין תערוכת בירה, ששאבה השראה מאירועים בינלאומיים שבהם ביקר. הוא בחר בקפידה כל פרט כדי ליצור תמהיל עדכני ועשיר לכל החוגגים. ברחבת הביר גרדן יהיו דוכני בירות ועגלות מזיגה עם בירות מסקוטלנד, דנמרק, יפן הונגריה, נורבגיה, אנגליה בלגיה וגרמניה - רבות מהן בייבוא אישי ובמזיגות בכורה בארץ - וארבעה סוגי בירה מלצר, כשכרטיסיית טעימות מיוחדת תימכר לציבור המבקרים.

בנוסף, יהיו הדרכות וטעימות של יבואני בירה ממש כמו בתערוכות הבירה הגדולות, עם מלא סוגי בירות שאין כלל בארץ ויוצגו פה לראשונה.

אז מה מחכה לכם? בפסטיבל ימזגו בירות מיוחדות כמו בירה במבה, בירה פטל שחור, בירה עם מנגו, ליצ'י ושיבולת שועל, בירה תפוזי דם, בירה לקטוז, שוקולד וקקאו, וגם קוקטיילים על בסיס בירה וביר ברד, ואלפי מתנות לכל החוגגים, בליווי מוזיקת רוק משובחת וגם הופעות של להקת קאוורים.

שלישיית נקניקיות של בית הבירה מלצר. רותם דרוב, מערכת וואלה
תפריט שרוצה להיות בן לוויה מושלם לתפריט הבירות. הנקניקיות של מלצר/מערכת וואלה, רותם דרוב
גם אתם לא שתייני בירה כבדים, ביקור במלצר משול להגעה למוזיאון עירוני קטן, מאלו שכשאנחנו בחו"ל אנחנו נהנים לסמן אותו במפה כיעד מדליק ששווה ביקור

גם אתם לא שתייני בירה כבדים, ביקור במלצר משול להגעה למוזיאון עירוני קטן, מאלו שכשאנחנו בחו"ל אנחנו נהנים לסמן אותו במפה כיעד מדליק ששווה ביקור.

כאן, מלצר מציג את אוסף מרצ'נדייז הבירה שלו ("הגדול בעולם", לטענתו) ובו יותר מ-63 אלף תחתיות בירה מכל העולם, לרבות מעירק, תימן ולבנון. מספר הכוסות במקום, אגב, עומד כעת על 19,600.

התפריט של מלצר לא מכוון גבוה לחלק העילי של המטבח הישראלי, אלא רוצה להיות פשוט וכיפי. טעמתי טבעות קלאמרי מטוגנות (68 שקלים) שהוכנו בתשומת לב (כמו צ'יפס, קל להרוס כזו מנה אם לא שמים לב) ושלישיית נקניקיות מתפצפצות תוצרת בית עם פרגית, צ'וריסו ועגל אמנטל, כרוב כבוש ושעועית ירוקה מתובלת בתיבול קייג'ון (86 שקלים). כל זה לצד מסלול טעימות בירה שקיים במקום לאורך כל השנה וייתן לכם מושג טוב עם מה אתם רוצים להמשיך את הערב שלכם.

seperator

יום הולדת שנה, מלצר בית בירה, בן גוריון 4, ראשון לציון, 03-6719433, רביעי-חמישי, 28-29 ביוני, 17.00-01.00, שישי, 30 ביוני, 12.00-02.00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully