וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת לפומו, מסיבת ים בדפי וחתונה דרוזית בצפון. בקיצור, בתיאבון, ובהצלחה

2.7.2023 / 6:00

שיתופי פעולה מסקרנים, פסטיבל טעים ולא מעט סיבות נוספות לחגיגה: החדשות הטעימות של ישראל

שווארמה וייסברג, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - שיתופי פעולה מסקרנים, פסטיבל טעים ולא מעט סיבות נוספות לחגיגה. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

שבוע יום הולדת, פומו

פומו, תל אביב. שירן שי כהן,
תפריט יום ההולדת של פומו/שירן שי כהן

המסעדה האיטלקית ברמת החייל שבתל אביב חוגגת שש שנות פעיות עם תפריט קיץ מיוחד, שיוגש עד סוף השבוע, ועם דיל קוקטיילים מפתה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, סלט שומר עם דובדבנים מיובשים, סשימי דג ים עם קולי משמש פיקנטי, סביצ'ה דובדבנים עם כוסברה, צ'ילי, שאלוט, יוגורט נענע, בלסמי לבן, שמן נענע ופיסטוקים, "פונגי דה בוסקה" (קציפת תירס, פטריות, חמאה, כמהין, מרווה וטוויל פרמזן), קבב לוקוס וגם ניו יורק אנגוס.

החגיגה תימשך בעזרת הבר, במבצע אחד ועוד אחד על "בלדונה" (פרנץ' בלנד, ג'ין וויטלי ניל, ליקר ליצ'י, סירופ ורדים, נקטר תפוחים, סירופ מרווה, מיץ לימון), למשל, או על "פיימונטה" (ג'ין ביפיטר, וודקה בלוגה, מחית פסיפלורה, ליקר ליצ'י, נקטר אננס, מיץ לימון).

פרטים נוספים כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מסיבת ים, דפי

דפי, תל אביב. איתמר גינזבורג,
ארוחת הים של דפי/איתמר גינזבורג

בר האוכל הכיפי סמוך לפארק המסילה בתל אביב חוגג קיץ עם תפריט דו-יומי שבועי (שני ושלישי) של מזי חלבי וג'ינה ריץ', על בסיס כל מה שטוב ומגניב מהים.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, רביולו שרימפס עם חלמון בציר ים, בורקס סרטנים ותרד טורקי, ברבוניות מטוגנות, טרטר שרימפס עם תפוח אדמה באטר מדורה, תירס "גילי", איולי ליים כבוש וסרירצ'ה, וגם לחמג'ון דגים עם יוגורט כוסברה, בצל סומק וחלפיניו מותסס.

פרטים נוספים כאן

ארוחת חתונה דרוזית, נור

המסעדה הנפלאה של בסמה ח'יר בג'וליס משיקה תפריט חדש, המבוסס על אוכל דרוזי חגיגי ומסורתי, שאיתו נהוג לשמח כלה וחתן.

טעימות ראשונות ממנו יתרחשו ביום שישי הקרוב (7 ביולי) במסגרת פסטיבל "יולי ארט" של עמותת זמן גליל מערבי. זה יתחיל בטקס חינה, וימשיך לארוחה ענקית, ובה סלטים ומרק יוגורט חם, קובנייה ואורז חתונות עם בשר טלה, חצילים וקישואים ממולאים ושיפודי פחמים בפיתה דרוזית, וגם קפה, "קרע" (דלעת במי ורדים), "ח'יבסה" על בסיס חרובים ומעמול פיסטוק לקינוח, ומשקה מגלה חריף, שאותו נהוג לשתות בשמחות. מחיר: 180 שקלים.

במקביל, יציע הפסטיבל גם ארוחה מיוחדת בטרטוריה מקומית של אורי צור ועמית אמיר, ערב עם חמודי עוקלה על הגג של סאמא בעכו העתיקה, ומפגש אומן מיוחד עם ואליד חורי.

פרטים נוספים כאן, ומידע נוסף על הפסטיבל כולו כאן

הלל תווקולי מארח את יאקופו טיצ'י, אנימאר

הלל תווקולי עם יאקופו טיצ'י. Camilla Ingoli,
הלל תווקולי ויאקופו טיצ'י/Camilla Ingoli

המסעדה התל-אביבית הנהדרת של הלל תווקולי חוגגת קיץ עם עסקית צהריים חדשה, ואירוח של השף יאקופו טיצ'י.

נתחיל במפגש הכפול, שיכנס לשני ערבים (שני ושלישי, 03-04 ביולי) תחת אותו מטבח את טרטוריה דה לוצ'יו מרימיני שבאיטליה ואת אנימאר מתל אביב, לחגיגה ים-תיכונית מבוססת דגים ושמחת חיים.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, פארידה ואצות ים עם מי עגבניית לב השור, שרימפס ומלח אטלנטי, פרח קישוא במילוי ריקוטה, שרימפס נא, פלפל איזוט ו-ויניגרט לימון שחור, קריספי אורז חום בגריל עם שרימפס נא, קלמארי, תרד ובויאבז וגם מנה זוגית של נתחי דגים מיושנים בגריל פחמים. מחיר: 450 שקלים לסועד עבור תפריט טעימות, או כחלק משוחרר יותר, מהתפריט הפתוח.

במקביל, מציעה אנימאר ארוחות צהריים חדשות יחסית בימי שלישי (12:00-15:00), ובהן Cig Kofte (טונה אדומה וטאבולה מאיסטנבול בחסה על הקרח), סיגר טלה עם איולי עמבה, צ'ילי וסלסה עגבניות, פריקסה פולנטה עם לשון כבושה וצרובה בגריל, איולי זעתר, בצל סומק ועשבי תיבול, וכן קבב פרסי עטוף בפיתה סאג', עם חמאת פפריקות, יוגורט סבזי, בצל וסומק.

פרטים נוספים כאן

אור גינסברג מארח את אבירם לגזיאל, אומאקסה

אור גינסברג מארח את אבירם לגזיאל, סלאס. זבוב סטודיו,
הארוחה של אור גינסברג ואבירם לגזיאל/זבוב סטודיו
אור גינסברג מארח את אבירם לגזיאל, סלאס. זבוב סטודיו,
הארוחה של אור גינסברג ואבירם לגזיאל/זבוב סטודיו

חלל האירועים של מסעדת סלאס בשוק הפשפשים יכנס את השף ואת מומחה הבשר למפגשים מיוחדים.

תפריט הטעימות של הארוחות (4 ביולי ו-11 ביולי) יכלול עשר מנות על בסיס נתחים מיוחדים מהקצביה הנחשבת, וקוקטיילים על בסיס גלנפידיך. מחיר: 650 שקלים.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully