וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קופים עבדים" בשרשראות עובדים בעבודת פרך בגלל הביקוש לחלב קוקוס טבעוני

7.7.2023 / 0:01

חקלאים תאילנדים קושרים קופים ומתעללים בהם כדי להפחיד אותם ולשלוט בהם - וכל זה קורה בגלל העלייה בביקוש לקוקוסים שמשמשים לייצור חלב, שמן וקמח. התיעוד קשה לצפייה

חשיפה: תעשיית חלב הקוקוס התאילנדי עדיין מעבידה קופים בכפייה/PETA ASIA

הביקוש לחלב שמופק מאגוזי קוקוס עלה בשנים האחרונות - בעיקר בשל העלייה בכמות הטבעונים - ואיתו גם בהתאם הייצור שלו התגבר. אבל ספק אם מישהו מהצרכנים מודע לסבל שעוברים הקופים בתאילנד כדי לספק את כמויות חלק הקוקוס האלו.

בתחקיר שפורסם במגזין "טיימס" נחשף שחקלאים תאילנדים מתעללים בקופים המשועבדים שנאלצים לקטןף מאות אגוזי קוקוס מדי יום, הם קושרים אותם בשרשראות ומאלצים אותך לקטוף קוקוסים במשך שעות בכל יום. החקלאים קושרים את הקופים כדי לשלוט בהם ולגרום להם להביא את הקוקוסים לייעודם אחרי קטיפתם מהעץ.

ככה זה נראה בתחקיר של PETA - התמונות קשות לצפייה

למרות קמפיין של שלוש שנים של ארגון הצדקה למען זכויות בעלי חיים Peta שהחל בשנת 2019 - מספר לא מבטול של חוות בתאילנד המשיכו לאלץ את הקופים לעבוד.

הקופים גדלים בשבי או שנגזלים מהאמהות שלהם בג'ונגל כשהם תינוקות. צילומי שפרסם ארגון הצדקה חשפו את הסודות האפלים מאחורי תעשיית עבודת הקופים והדגישו גם את העינויים שהם חווים בזמן השבי.

המטפלים נראים משתמשים בשיטות של הפחדה וענישה אכזרית כדי לאמן את קופי המקוק - כולל הצלפות והחזקתם באויר בעזרת שלשלאות שקשורות לצווארם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קוף שעובד בקטיפת אגוזי קוקוס. GettyImages
קוף שעובד בקטיפת אגוזי קוקוס/GettyImages

אבל הזוועות לא נעצרות שם - לפי PETA, שיניהם הקדמיות החדות של הקופים נעקרות לעתים קרובות כדי למנוע מהם לנשוך את עצמם או את החקלאים.

ב-SUN הבריטי דווח שהסיוט הזה של הקופים ממשיך לגדול ולהתפתח כיוון שהביקוש לחלב הקוקוס עולה. מכיוון שתאילנד היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של חלב קוקוס - PETA פרסמה אזהרה כי המקור של כמה מוצרים מבוססי קוקוס כמו חלב, שמן וקמח עשויים להיות מיוצרים בחלקם על ידי "קופים עבדים". ארגון הצדקה קורא כעת להחרים את כל מוצרי הקוקוס מתאילנד, שכן קופים ממשיכים לשמש שם ככוח עבודה זול.

בתאילנד, ציידים גונבים את הקופים הצעירים על ידי פיתוי שלהם למלכודות או רצח אמותיהם - ולפי "הרשימה האדומה" של האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע, שני גזעי הקופים המשמשים בחוות הקוקוס נחשבים כבר בסכנת הכחדה.

מכיוון שקופים הם חיות בר חברותיות, לא רק העבודה הפיזית משפיעה על חייהם. לדברי המומחים של PETA, חוסר המגע עם הקבוצות החברתיות שלהם עלול לגרום להם לבעיות נפשיות ומצבי דיכאון קיצוניים.

"על סף יאוש הם צועדים וחגים במעגלים בלי סוף על כתמי העפר העקרים, מלאי האשפה, עליהם הם כבולים", נכתב בדו"ח של ארגון הצדקה.

בתאילנד מסרבים להפסיק

אבל לא כולם מסכימים שיש לאסור את העסקתם בתנאי עבדות של הקופים - כולל כמה פוליטיקאים תאילנדים בכירים ואנשי תעשיית חלב הקוקוס. הם טוענים ששימוש בעבודת קופים בדרך זו דומה לשימוש שנעשה בבעלי חיים אחרים על פני הגלובוס - כמו גמלים ופילים.

פקידי ממשל בתאילנד אף טענו שקטיף קוקוס הוא פעולה טבעית עבור קופי מקוק וטענו שהנוהג הזה הוא חלק מהמסורת התרבותית התאילנדית.

לעומת זאת במערב לא מעט חברות הודיעו שהן נענות לקריאה - כש-HelloFresh, ספקית ערכות הארוחות המוכנות הפופולרית ביותר בעולם, הפכה לעסק הבינלאומי האחרון עד כה שהודיע שהוא נקי לחלוטין מחלב קוקוס תאילנדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully