וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב מאסי: שובו של הענק הלוחש

מירה איתן

9.7.2023 / 9:48

התגעגעתם? לאחר פסק זמן של כמה שנים, נחתו שוב בישראל יינות עדכניים, במחירים סבירים של אחד היקבים החשובים באיטליה

יינות יקב מאסי בתל אביב. מירה איתן, מערכת וואלה!
יינות יקב מאסי בתל אביב/מערכת וואלה!, מירה איתן

לפני שנים רבות, כשעשיתי את צעדי הראשונים בעולם היין, היה יין אחד שעיני כולם היו נשואות אליו בערגה: אמרונה של יקב מאסי. מאז, הזמנים השתנו. ההתחממות הגלובלית נותנת את אותותיה, הטעם העולמי השתנה, הטעם הפרטי השתנה, והנטייה כיום היא ליינות קלים, מעודנים ונגישים יותר. גם עוצמתו של היין המדובר התעדנה עם השנים, אך עדיין אי אפשר לקחת מהאמרונה של מאסי, את התואר: אחד היינות העוצמתיים והמרשימים ביותר בעולם.

מאסי, מהיקבים הגדולים והחזקים באיטליה, הוקם לפני כ-250 שנה, בשנת 1772, על ידי משפחת בוסקאיני, וכיום מפעילים אותו בני הדור השביעי והשמיני של המשפחה. משפחת מאסי, המחזיקה במספר יקבים באיטליה ואחד בארגנטינה, הובילה את ייצור היין בשיטת ה'אפסימנטו' המסורתית באזור ואלפוליצ'לה, שיטה הנהוגה עוד מהתקופה הרומית, והביאה אותו לרמת אומנות.

בשיטה זו מייבשים את הענבים על מחצלות במבוק מספר חודשים, עד שהענבים הופכים לצימוקים עשירים בסוכר ואז מתחילים את מלאכת הייצור. התוצאה היא יינות עוצמתיים, שריריים ומרשימים ובעלי אחוז אלכוהול גבוה ויכולת התיישנות של עשרות שנים. לאחר כמה שנים של היעדרות מהמדפים בישראל , קבלו את הבצירים החדשים של מאסי.

יינות יקב מאסי בתל אביב. מירה איתן, מערכת וואלה!
היינות החדשים של מאסי הגיעו לישראל/מערכת וואלה!, מירה איתן

נגיש יותר, רענן יותר, אלגנטי יותר

יקב מאסי חרט על דגלו שימוש בזנים מקומיים ושמירה על עקרונות הקיימות באמצעות שימוש בחומרים טבעיים, גידול ללא הדברה והשקיית הכרמים במי גשמים והקפדה על חומרים ממוחזרים. כמו כן, היקב הולך לכיוון אורגני. חלק מהיינות קיבלו כבר את התו האורגני, השאר יגיעו כנראה בשנים הבאות.

בנוסף לשמירה על קיימות, יש שינויים בשנים האחרונות ביקב, גם ברמת התוויות שהפכו מעודנות יותר, עם פחות זהב, פחות חריטות, סגנון יותר פשוט וקלאסי, מספר בקבוקים זוכים לפקקי הברגה, והזכוכית הפכה להיות קלה יותר. סגנון היינות יותר נגיש ורענן, אלגנטי ומעודן, עגול ורך, ועדיין עם פוטנציאל יישון גדול במיוחד. ברוב היינות חלה גם ירידה באחוזי האלכוהול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יינות יקב מאסי בתל אביב. מירה איתן, מערכת וואלה!
תוויות מעודנות ובקבוקים קלים. היינות החדשים של יקב מאסי/מערכת וואלה!, מירה איתן

סדרת Modello

סדרת יינות יומיומיים המציגים את הטרואר של צפון מזרח איטליה. הקירבה לים האדריאטי והרוחות העדינות המגיעות ממפרץ טריאסטה, מעניקות ליינות את אופיים המעודן, בעוד שהדולומיטים מצפון חוסמים רוחות קרות ומאפשרים בשלות טובה לענבים.

Modello Masi Trevenezie Bianco IGT 2022

בלנד של פינו גריג'יו וגרגנגה הנטועים צפונית לוורונה. יין לבן יבש, עדין עם חמיצות נעימה ומאוזנת. ניחוחות של פרחים לבנים, פרי הדר, ליים ואגסים ועשבי תיבול ירקרקים. המחיר: 70 שקלים.

Modello Masi Trevenezie Rosso IGT 2021

נעשה מזני מרלו, רפוסקו, ורבוסו ורונז. ניחוחות פירות יער, שזיפים, דובדבנים ותותים, פלפליות, קינמון ואגוז מוסקט. המחיר: 70 שקלים.

יקב מאסי, מודלו לבן. יח"צ,
חמיצות נעימה ומעודנת/יח"צ

סדרת Tupungato

יינות שמיוצרים בארגנטינה. בלנד של זני חבל ונטו באיטליה וזנים המאפיינים את עמק אוקו במנדוזה, שמיוצר בשיטה האיטלקית הקלאסית. 'מאסי טופונגטו' הוא פרויקט יינני שפותח בארגנטינה על ידי משפחת מאסי לאחר שנמצאו בעמק טופונגטו באזור מנדוזה, תנאים המאפשרים לייצר יין כמו באיטליה.

יינות טופונגטו מיוצרים בשיטת האפסימנטו, בה הענבים מיובשים על מחצלות במהלך חודשי החורף, וכך מרכזים את הארומות והבשומת המייצרים יינות בעלי מורכבות ואלגנטיות. יינות שמהווים את נקודת המפגש בין העולם החדש לעולם הישן. מחיר יינות הסדרה: 80 - 85 שקלים.

Masi Tupungato Passo Doble Bianco 2022

בלנד לא שגרתי של פינו גריג'יו וטורונטס (זן ארגנטינאי מקומי עתיק יומין) מכרמים שבעמק אוקו. ניחוחות בשלים של אגסים, תפוחים, משמשים ואפרסקים עם דבשיות קלה. בפה חמיצות לימונית נעימה ומינרליות
ועשבי תבלין ירקרקים.

Masi Tupungato Passo Doble 2021

בלנד של מלבק וקורבינה מאזור עמק אוקו, היין התבגר כשמונה חודשים בחביות. יין המשלב תפיסה של עולם מודרני המשולבת בחשיבה של עולם ישן. ניחוחות פירותיים, שזיפים, דובדבנים, שוקולד מריר, קקאו, וניל, תיבול מתקתק ופירות מיובשים. יין חלק, עגול וטעים. תמורה נהדרת למחיר.

יקב מאסי, פאסו דובלה אדום. יח"צ,
חלק, עגול וטעים/יח"צ

סדרת Classico

סדרת קלאסיקו נותנת כבוד למורשת ולמסורת של צפון מזרח איטליה, שימוש בזנים מקומיים, טרואר מקומי ושיטות עכשוויות בנות קיימא, על פי המסורת של מאסי. מחיר יינות הסדרה: 80 - 90 שקלים.

Levaria Soave Classico DOC 2022

אזור סואבה ידוע באדמותיו הוולקניות ובאקלים המתון. זהו בלנד לבן של גרגנגה וטרביאנו די סואבה, בגישה מודרנית. ניחוחות פרי הדר, אגסים, אננס ותפוחים. יין רענן ו'ירקרק', בעל חומציות טובה ומינרליות בולטת.

Lunatio Di Masi Lugana DOC 2022

ענבי טרביאנו מכרמים אורגניים באזור העתיק של לוגאנה. ניחוחות פירות טרופיים משולבים עם פרי הדר ועשבי תבלין, דשא ירוק ודבשיות עדינה המשתלבת בחומציות טובה. יין רענן, נגיש ושתי.

יקב מאסי, לונאטיו די מאסי. יח"צ,
רעננן ונגיש/יח"צ

Frescaripa Bardolino Classico DOC 2021

היין מיוצר בשיטה הקלאסית מענבי קורבינה, רונדינלה ומולינרה המגיעים מאזור ברדולינו. ניחוחות דובדבנים ושזיפים, עלי אקליפטוס רעננים ופלפליות קלה. יין אדום קל ומרענן עם חומציות נאה, שיתאים לשתייה גם בקיץ.

Bonacosta Valpolicella Classic DOC 2021

בלנד קלאסי של קורבינה, רונדינלה ומולינרה המגיע מאזור ואלפוליצ'לה. ניחוחות בשלים של דובדבנים, צימוקים, תאנים ווניל. בפה חמיצות רעננה וטאנים משיים. יין אלגנטי שמעניק תמורה טובה למחיר.

יקב מאסי, בונקוסטה. יח"צ,
קלאסי ואלגנטי/יח"צ

סדרת Campofiorin

הסדרה הגבוהה של היקב, יינות מודרניים יותר בעשייתם, המושפעים משיטת יצור יינות האמרונה. במהלך הייצור היין עובר התססה נוספת על מצע מחית ענבים מיובשים המעשירה את היין ומעניקה לו ניחוחות וטעמים חדשים. התוצאה: יינות אלגנטיים, עשירים ומורכבים, עגולים וקטיפתיים.. מחירי היינות בסדרה: 90 - 110 שקלים.

Masianco Pinot Grigio delle Venezie DOC 2022

בלנד של פינו גריג'יו ו-ורדוצו מגפנים בוגרות. יין ארומטי ורענן, ניחוחות פרי הדר ופרחוניות מתקתקה, דבש ותפוחים בשלים. בפה מבנה טוב, חומציות נאה ומרעננת וסיומת חלקה.

Rosa Dei Masi Rosato Trevenezie IGT 2022

יין רוזה יבש מענבי רפוסקו, זן מקומי מאזור ונטו הידוע באופיו הפירותי. ניחוחות אינטנסיביים של פירות יער אדומים והדרים. בפה חומציות רעננה ומאוזנת ומינרליות עדינה. הסיומת ארוכה ומושכת.

Campofiorin Rosso del Veronese IGT 2020

בלנד של ענבי קורבינה, רונדינלה ומולינרה שלאחר תהליך ייבוש של חודשיים מקבלים טעם וארומה מרוכזים. התבגרות כשנה בחביות גדולות. ליין ניחוחות של דובדבנים בשלים, תבלינים מתוקים, קופסת סיגרים, עור וקפה. בפה טאנינים רכים, טעמים עשירים וקטיפתיים וחמיצות תומכת. יין אלגנטי ומושך.

יקב מאסי, קמפופיורין. יח"צ,
אלגנטי ומושך/יח"צ

יין הדגל: Masi Costasera, Amarone della Valpolicella Classico DOCG 2018

תהליך ייצור ארוך של ענבי קורבינה, רונדינלה ומולינרה שנפרשים במשך ארבעה חודשים במהלך החורף על מחצלות במבוק ומשם מועברים לתסיסה ולעוד שלוש שנים בחביות גדולות. ניחוחות עוצמתיים, מורכבים, מתמשכים ואלגנטיים, שזיפים, דובדבנים, פירות יבשים, תבלינים מתוקים, קפה, שוקולד, אגוזים וקינמון.

יקב מאסי, אמרונה קוסטסרה. יח"צ,
גם שרירי וגם אלגנטי/יח"צ

בפה, מורגשים גוף מלא, טאנים בולטים ועם זאת גם רכות וקטיפתיות נעימה וחמיצות נאה ותומכת. יין גדול, שמצליח להיות גם שרירי וגם אלגנטי. צעיר ושנים רבות עוד לפניו. המחיר: 330 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully