וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא פריחתו: המקום שבו מתארחים שרי הממשלה לצד אנשי המחאה

אלון צרפתי

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 9:16

ב"תרנגול הכחול" תמצאו שרי ממשלה לצד מנהיגי המחאה, מאמני כדורגל לצד פרופסורים מהאקדמיה. והאוכל? קונצרט. השף שאול בן אדרת שמנהל אותה חוגג בקרוב 60, אך ממש לא מתכוון להוריד את הרגל מהגז

בייבי ריבס טלה, אספרגוס צלוי ורוטב ברביקיו, התרנגול הכחול, תל אביב. התרנגול הכחול,
בייבי ריבס טלה, אספרגוס צלוי ורוטב ברביקיו/התרנגול הכחול

פעם שאלתי את השף שאול בן אדרת אם הוא קם בכל בוקר עם שיר קטן בלב. "שיר קטן?", ענה, "אני קם עם קונצרט". קונצרט זו מילה של איש עם חזון. אנחנו היינו מכנים זאת "כאב ראש". השף מאכיל כאלף איש מדי שבוע ב"תרנגול הכחול" (שחוגגת בימים אלה 14 שנה), בבעלותו גם "קימל בגלבוע" (בת 16) שסועדים בה מאות נוספים, ובמהלך השבוע יש לו על הראש עוד שלוש מסעדות במתחם הסעדה בלוד המאכילות מדי יום מאות עובדים.

ועוד לא דיברנו על יום נוסף בשבוע, שבו הוא נוסע עם מנחם הורוביץ לאחד מבסיסי צה"ל ומבשל לכל החיילים ארוחת מלכים. האחריות העצומה על כתפי בן אדרת היא לא רק מול הלקוחות, אלא גם מול עשרות טבחים, מלצרים, ספקים, טכנאים ושאר נודניקים. באורח פלא, הוא נהנה מכל העשייה הזו. בגיל (תכף) 59, הוא בשיא פריחתו. הוא אומר לסובבים אותו שבגיל 60 ירפה מעט את הרגל מהגז, אבל כנראה שלא יעמוד במילתו. מי שמתעורר בכל בוקר עם קונצרט, יתקשה לוותר על כל זה לטובת צנים עם ריבה.

ל"תרנגול" מגיעה כל השמנה והסולתה: שרי ממשלה לצד מנהיגי המחאה, מאמני כדורגל לצד פרופסורים מהאקדמיה, דוגמניות־על לצד שחקניות הבימה. ויש את עם ישראל - במובן העשירון העליון של המילה. הם מגיעים לכאן לחגוג ימי הולדת וימי נישואים, דייטים מרשימים ופגישות עבודה המגלגלות מיליוני דולרים. אגב דולרים: המחירים כאן גבוהים באופן יחסי, אבל פעם בחודש כולנו חייבים לצאת מהשגרה ופשוט ליהנות, גם במחיר של פתיחת הארנק.

חציל צ'יפס קריספי, עלי מרווה ודבש, התרנגול הכחול, תל אביב. התרנגול הכחול,
חציל צ'יפס קריספי, עלי מרווה ודבש/התרנגול הכחול

פתחנו בצ'יפס חציל. מה שנשמע כמו סלט בשווארמייה מקומית מקבל את הפרשנות המתוחכמת של בן אדרת: יש בו גם דבש(!), מלח ים ומרווה פריכה. וזה כל כך טעים וכל כך ממכר שאי אפשר להפסיק לנשנש, גם במחיר של קלוריות מיותרות (55 שקלים); ובסלט עשבים, שמתברר שהוא המנה הנמכרת ביותר במסעדה. מה מיוחד בסלט? בבסיסו שכבת טחינה גולמית (ולא מעל, כפי שכולנו עושים), המון פטרוזיליה, נענע, כוסברה, בצל סגול ושקדים, ותיבול של שמן זית ולימון.

לעזאזל, למה פה זה כל כך טעים וכשאנחנו מכינים בבית זה חצי קלאץ'? (49 שקלים). גם מנת שקדי העגל סנסציונית, לאו דווקא בזכותם אלא הודות לתפוחי האדמה, או נכון יותר לומר - לתיבול. הוא אולי פשוט, אבל לשף יש "יד", וכשיש למישהו את "זה", איכשהו מתרחש קסם והמזלג לא מפסיק את דרכו לצלחת (78 שקלים).

התפריט משתנה בהתאם לאיכות חומרי הגלם, וייתכן שמה שתאכלו שם היום כבר לא יהיה מחר. למענכם, אני מקווה שביום שתגיעו יגישו את המנות הבאות: בייבי ריבס טלה - צלעות שומניות ומענגות לבב אנוש, ברוטב ברביקיו מתקתק (אבל לא צעקני ולא מדי) ואספרגוס צלוי (165 שקלים); ובאטר צ'יקן מסאלה. למעשה, זו פרשנות מרעננת לתבשיל ההודי המפורסם בעולם, צ'יקן טיקה מסאלה המבוסס על עוף ברוטב עגבניות קרמי. כאן בן אדרת ממיר את העוף בפרגית, ולעגבניות נוספת חמאה איכותית, שהופכת את המנה לחמאתית ומנחמת. יחד עם אורז, זו פשוט מנה מושלמת (99 שקלים).

איך מסכמים ארוחה עשירה, נועזת ומלאת הפתעות כזו? במילה אחת: קונצרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully