וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלאים את המקרר למען המשפחות: היוזמה המרגשת שתבשל לישראל

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 12:52

שיתוף פעולה מלא נחמה קורא לישראלים להתגייס לטובת משפחות נפגעי מלחמת חרבות ברזל. כך זה עובד

מבצע חרבות ברזל: מרכז אוכל ולוגיסטיקה בתוך מסעדת האחים, תל אביב/מסעדת האחים

מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על יישובי עוטף עזה וימי הלחימה הממושכים שהתפתחו בעקבותיה בדרום ובצפון הולידו גם התגייסות נפלאה, טוטאלית ומרגשת של עולם האוכל הישראלי.

מסעדות אינספור משתפות פעולה ממש מאז פרוץ הקרבות, תוך ניסיון מעורר גאווה לתרום ככל יכולתן ולהאכיל את כולם - כוחות הביטחון הפועלים בשטח, צוותי חירום אזרחיים, לתושבי היישובים המותקפים והמפונים וכל מי שלידם, רעב וכזה שפחות רעב.

מדובר, יש להודות, במעט נחמה ובמעט טעם, אבל נדמה שדווקא הכנסת הכתף הקולקטיבית הזאת מתחת לאלונקה הישראלית היא העוגן שמחזיק אותנו עכשיו, ויחזיק אותנו הלאה.

חיילי צה"ל, קיבוץ בארי, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
זכות לתת עזרה. חיילי צה"ל בקיבוץ בארי/ראובן קסטרו

ההלאה הזה הוא גם מה שהוביל לשיתוף פעולה מתבקש בין וואלה! ויאמי, שנועד, בתמצית, למלא מקררים שאותם נדרש למלא כעת יותר מכל - אלה של משפחות נפגעי המלחמה.

המהלך צופה קדימה, לימים ולשבועות הבאים, ודואג לבשל ולשלוח ארוחות חמות לתושבי הדרום ולמפונים, לאבלים ולפצועים, תוך ניסיון להוריד להם דאגה אחת מהראש, ולספק מעט טעם של בית בימים שבהם הבית רחוק, פגוע ונלחם.

ארוחות שייתרמו בעמוד המיוחד של יאמי יועברו לחמ"ל הפרויקט, ומשם ישירות לבשלנים באזור שלידם - ולמשפחות. במקביל, ניתן להפנות לאתר משפחות שנפגעו מהמלחמה ויוכלו להיעזר באוכל.

"ניסינו לחשוב איך אנחנו יכולים לתרום בצורה שתביא הכי הרבה ערך למשפחות שעברו את הנורא מכל", סיפרה חן לב עמי, מייסדת ומנ"כלית יאמי, "ידענו שהכוח שלנו הוא דרך הבשלנים, וידענו שאנחנו מסוגלים לספק אוכל ביתי, טרי ומזין שמותאם בדיוק לצרכים שלהן, ולהגיע למשפחות בכל הארץ שאולי לא קיבלו מענה, ושזקוקות לנחמה הזאת לא רק עכשיו, אלא גם בהמשך".

ההתגייסות של יאמי בתחילת המלחמה כבר חיברה משפחות לאוכל של בשלניה, והתגובה עודדה את החברה להרים "מערך של עזרה לאורך זמן ארוך", כהגדרתה. "אנחנו מגייסים מתנדבים שיהיו בקשר עם המשפחות, ומתכוונים למלא להן את המקרר אחת לשבוע", הסבירה, "אנחנו כאן בשבילן, זאת זכות לעזור ונשמח לכל עזרה נוספת".

לתרומה והתגייסות לפרויקט לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully