וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כמו הריח הזה בבית: לחם ביתי ללא לישה, וללא מאמץ

בשיתוף סוגת

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 8:49

לחם ביתי נפלא, כמעט ללא מאמץ. כי אין מתחרים לריחות של לחם טרי בבית

לחם זיתים ללא לישה. סטיילינג - יעל מגן, נמרוד סונדרס
תוספת מבורכת לכל שולחן בראנץ' או ארוחת ערב/נמרוד סונדרס, סטיילינג - יעל מגן

קמח הכוסמין שמרים מרשה לנו לא להסתבך ולקבל בצק עם התפחות מוצלחות. רק תנו לו את הזמן שלו. במתכון הזה לוקחים את כל המצרכים ומערבבים אותם ללא לישה, ממש כאילו זו עוגה בחושה וזהו. התוצאה הטעימה מובטחת.

המצרכים במתכון מתאימים לשתי כיכרות בתבנית אינגליש קייק באורך כ-35 ס"מ, וגם לסיר עגול או אליפטי שמתאים לחום התנור (מומלץ סיר יצוק) בקוטר של לפחות 26 ס"מ.

מצרכים:

  • 1 ק"ג קמח שמרים כוסמין סוגת
  • 1 כפית סוכר
  • 720 מ"ל מים (3 כוסות)
  • 20 גר' מלח
  • 1 כף שמן זית
  • 1 כוס זיתים שחורים מגולענים

הוראות הכנה:

1. מכניסים לקערה מים, קמח שמרים כוסמין וסוכר, ומערבבים. מוסיפים מלח, שמן, זיתים וקמח. מערבבים בכף עד שנוצר בצק אחיד ולא מעבר. מניחים מכוסה בטמפרטורת החדר כחצי שעה. מקפלים מעט את הבצק כמו מעטפה והופכים. מכסים בניילון נצמד ומניחים לתפיחה 12-18 שעות. בקיץ מומלץ להעביר למקרר.

2. מקמחים נייר אפייה ברבע כוס קמח. מחלקים את הבצק לשניים, מחזירים חלק אחד למקרר ואת קצוות החלק השני אוספים לכדור מכוסה בקמח מלמעלה. הבצק רך והקמח בבסיס יעזור ליצור כדור בנוחות וייבש מעט את הבצק. מכסים במגבת ומתפיחים כחצי שעה.

3. מחממים את התנור לחום גבוה (רגיל) של 220 מעלות. מעבירים את הקדירה לתנור החם. מוציאים את הסיר שחומם לפחות 10 דקות. מעבירים בעדינות את כדור הבצק התפוח למרכז הסיר כשהקצוות המהודקים בבסיס. מכסים ואופים כחצי שעה. מורידים את המכסה, משנים לטורבו ואופים עוד 20-25 דקות עד שהלחם מזהיב. מוציאים מהתנור ומהסיר. מצננים לפחות חצי שעה לפני שאוכלים. חוזרים על אותן פעולות עם הבצק שנותר.

4. אפייה בתבנית אינגליש קייק: מחממים את התנור לחום גבוה (220 מעלות). חוצים את הבצק לשניים ומכל חלק יוצרים כיכר באורך התבנית על ידי קיפול הבצק. מעבירים לתבנית ומפזרים מעל מעט קמח. מתפיחים 40 דקות. אופים 40-45 עד שהבצק זהוב מאוד. במידה והבצק הזהיב מדי, מנמיכים את חום התנור. מוציאים מהתנור ומהתבנית לרשת צינון. מצננים לפחות חצי שעה לפני שפורסים.

מיכל לוי אלחלל, בשיתוף סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully