וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטלנד פינת טוקיו: וויסקי חדש שמפתיע את בלוטות הטעם

בשיתוף Glenmorangie

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 15:53

כשמשלבים את הוויסקי החדש TALE OF TOKYO של Glenmorangie עם המוח הקולינרי של יובל בן נריה, בלוטות הטעם לא מפסיקות לרקוד

שיתוף הפעולה של מזקקת הוויסקי Glenmorangie עם השף יובל בן נריה. אמיר יעקובי,
יצר מארז מיוחד לכבוד הוולנטיין שמשלב את החיבור בין החוויה היפנית לטעמים היפניים אצלכם בבית. שף בן נריה/אמיר יעקובי

בדרך כלל, כשאנחנו חושבים על וויסקי, הדמיון שלנו מוביל אותנו למסע דרך העמקים והגבעות של סקוטלנד, שם נמצא מזקקות ותיקות ומסורתיות. התמונות שמתגלגלות לנו בראש כוללות חביות עץ עתיקות ואולמות אחסון מלאים בארומה עשירה ועמוקה של הוויסקי המתיישן בתוכן. הבטן שלנו כבר מכינה את עצמה לקראת נתח הסינטה העסיסי שבדרך, או אם בא לנו משהו עדין יותר, אז קרפצ'יו. אם נערוך סקר רחוב קצר ולא מדעי, כנראה שממש מעט אנשים יגידו שהמדינה שעולה להם בראש לצד המילה "וויסקי" היא יפן.

סאקה? כן, בהחלט יפן. דגים טריים באיכות מעולה שמתאימים במיוחד למתכוני דגים נאים? לחלוטין יפן. אבל וויסקי? במזקקת Glenmorangie השוכנת בצפון-מזרח הרמה הסקוטית מייצרים וויסקי סינגל מאלט איכותי כבר יותר מ-180 שנים. אל 6 מיליון הליטרים שמזקקים שם מדי שנה, נוסף כעת וויסקי חדש - TALE OF TOKYO, אבל איך בדיוק בירת יפן קשורה לוויסקי?

שיתוף הפעולה של מזקקת הוויסקי Glenmorangie עם השף יובל בן נריה. אמיר יעקובי,
"תווי הטעם של הוויסקי מטורפים, סותרים ותמי מפתיעים, כמו יפן עצמה"/אמיר יעקובי
שיתוף הפעולה של מזקקת הוויסקי Glenmorangie עם השף יובל בן נריה. אמיר יעקובי,
וויסקי לא רגיל כזה חייבים לעטוף באריזה כמו שעוד לא ראיתם/אמיר יעקובי

וויסקי שנולד מתוך אובססיה

המאסטר בלנדר של המזקקה הסקוטית, ד"ר ביל לומסדן, המכונה בפשטות ד"ר ביל, אוהב לספר סיפור דרך הוויסקי. בשנת 2020 הושקה לראשונה סדרת A TALE OF, שמדי שנה מספרת אחר. באותה שנה קיבלנו את A TALE OF CAKE, ב-2021 התחממנו עם A TALE OF WINTER, 2022 הביאה אלינו את A TALE OF THE FOREST, והשנה מוחו היצירתי של ד"ר ביל לוקח אותנו לטוקיו. אנחנו עוד לא בטוחים לאן הוא ייקח אותנו בשנה הבאה, אבל כן יודעים שבעולם הוויסקי מחכים להשקה השנתית של הסינגל מאלט המשובח הזה.

ובחזרה לטוקיו. לד"ר ביל יש תשוקה אדירה לתרבות היפנית העשירה, המסורת והאוכל היפניים. מתוך אותה אובססיה חיפש הוא חיפש במשך כעשר שנים דרכים לתת טעמים חדשים למשקה הוותיק. בתום עשור של מחקרים וחיפושים הוא סוף סוף מצא את התשובה - חביות שמייצרים מאחד העצים המבוקשים ביותר, עץ אלון מיזונרה, שניתן למצוא כמעט אך ורק ביפן.

"הנוזל הזה מטורף", מעיד ד"ר ביל על יצירתו. "תווי הטעם של הוויסקי מטורפים, סותרים ותמי מפתיעים, כמו יפן עצמה", הוא אומר על הוויסקי שמגיע בצבע ברונזה-אדמדם, ממש כמו השמש העולה של יפן. כשפותחים את הבקבוק עולה ארומה חריפה וצמחית, עם נגיעות של קטורת וטופי מתקתק, שעוות דבורים, שרף עץ ורמזים של עץ ארז. והטעם? שילוב מפולפל של עץ אלון, שומר, פלפל לבן גרוס, תפוזים חריפים, דובדבנים מרירים, שקדים, טופי, צימוקים ושרף עץ.

שיתוף הפעולה של מזקקת הוויסקי Glenmorangie עם השף יובל בן נריה. אמיר יעקובי,
שף בן נריה מסביר כי בחר לשתף פעולה עם TALE OF TOKYO משום שבדיוק כמוהו, גם הם שמים דגש ענק על חומרי הגלם ועל איכותם/אמיר יעקובי

אגדה יפנית של עיצוב

וויסקי לא רגיל כזה חייבים לעטוף באריזה כמו שעוד לא ראיתם, ולשם כך במזקקת Glenmorangie גייסו את האומן היפני אקירה ימאגוצ'י, שהציג תערוכות יחיד במדינתו ואף עיצב את כרזת המשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020. ימאגוצ'י, הידוע בזכות ציורי ערים ממעוף הציפור בסגנון ציור יפני משולב עם טכניקות מערביות, עיצב איור עתיר ניגודים של טוקיו בהשראת אותם טעמים מלאי סתירות שמתיישבות בול על כל בלוטות הטעם. הוא אייר תמונות יומיות של העיר שרצות בין העבר להווה, ואם תאמצו קצת את העיניים, תוכלו לראות אפילו הובלת חביות עץ אלון יפני.

כל הדבר הטוב הזה מגיע במהדורה מוגבלת עם 1,300 בקבוקים בלבד, כך שאם אתם רוצים להיות חלק ממספר מצומצם של חובבי ויסקי שיזכו לטעום מ-TALE OF TOKYO של Glenmorangie, אתם חייבים למהר. וכדי שהחוויה תהיה באמת יוצאת דופן, המותג חבר לשף יובל בן נריה, ויחד הם יצרו מארז מיוחד לכבוד הוולנטיין שמשלב את החיבור בין החוויה היפנית לטעמים היפניים אצלכם בבית.

שף בן נריה מסביר כי בחר לשתף פעולה עם TALE OF TOKYO משום שבדיוק כמוהו, גם הם שמים דגש ענק על חומרי הגלם ועל איכותם, עד שהכל מתחבר למוצר מאוד מדויק. "האופי הזה מייצר ארומות אחרות", אומר בן נריה, "ואנחנו משלבים את האוכל המיוחד הזה עם וויסקי".

גם בן נריה מודה שבמחשבה ראשונה לא עולה שילוב כזה של וויסקי עם דגים. "אולם מכיוון שכאן מדובר בדגש על טוקיו", אומר בן נריה, "מותרת כאן הרמוניה מלאה בשימוש נכון עם סויה ועם אצות נכונות, וזה לגמרי עובד".

המארז היוקרתי מכיל מספר מנות דגים על טהרת המטבח האסיאתי היפני וכמובן בקבוק YOTALE OF TOK של Glenmorangie. בנוסף יש בסיס לקוקטייל (מיקסר) שמשתלב באופן מושלם עם הוויסקי, והוראות הכנה לוויסקי Highball שהוא אחד הדרינקים הנפוצים ביותר ביפן. המארז כולל גם זוג כוסות כדי שלא תצטרכו לבדוק מה בדיוק יש לכם בארון המטבח, והכל בהתאמה לשתיית וויסקי שהולך מצוין עם מזג האוויר החורפי והאווירה הרומנטית של הוולנטיין.

שיתוף הפעולה של מזקקת הוויסקי Glenmorangie עם השף יובל בן נריה. אמיר יעקובי,
שיתוף פעולה טעים במיוחד/אמיר יעקובי

הטיפים של שף יובל בן נריה

בן נריה פתח בשנה שעברה את ימה, קצביית בוטיק למנות דגים כפי שעד אז עדיין לא ראינו בישראל. העולם הקולינרי של השף מוציא את הקלישאה מהשימוש במילה "מוקפד" ויוצק לתוכה מהות אמיתית, החל משקיפות לגבי מקור הדג וטריותו, דרך כבוד לחומרי הגלם, תשומת לב לקיימות, וקיצוב מדויק של הדגים. התוצאה: הלקוחות יוצאים עם מנות להגשה ביתית ברמת פיין דיינינג.

ויש לשף בן נריה גם טיפים איך להגיש את המנות באווירת הוולנטיין: אם אתם רוצים סשימי, תקנו ממקום שאפשר לסמוך עליו ויודע מה הוא עושה. ולא לשכוח, הצלחת חשובה! השתמשו בצלחת מאורכת שיודעת לאחוז בקצותיה את הרוטב. וזהו, אם אתם אוהבים וויסקי, דגים נאים, את טוקיו ויפן, ויש לכם מישהו לאהוב - המארז הזה מסדר לכם את הערב.

לפרטים נוספים על המארז החגיגי לחצו כאן>>

בשיתוף Glenmorangie

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully