וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצת בריאות טעימה בבית: סלט טאבולה קל וזריז

שחר ואורן, בשיתוף סוגת

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 8:04

הפריקה - חיטה ירוקה קלויה - מכילה יותר חלבון, ויטמינים ומינרלים למשל מאורז או בורגול, ועוד לא דיברנו על הטעם המעושן הנהדר, כאן במתכון לטאבולה מרעננת וטעימה

סלט טאבולה פריקה של סוגת. סטיילינג - יעל מגן, נמרוד סונדרס
טאבולה טעימה יותר ובריאה יותר מכל מתכון אחר/נמרוד סונדרס, סטיילינג - יעל מגן

היא נפוצה במטבחים הצפון-אפריקאים וגם כאן אצלנו בישראל היא מככבת, בעיקר בתוך מנות מעולות של אוכל ערבי. הפריקה (או פריקי) הייתה עוד לפני כמה שנים דבר ליודעי ח"ן בלבד שהיו מחפשים אותה בחנויות בכפרים הערביים או ביפו, נצרת וחיפה. זו חיטה ירוקה שנקטפת לפני ההבשלה שלה ומקבלת קלייה או עישון. התוצאה היא דגן עם טעם מאוד מיוחד ושונה ופצצת בריאות, כי הפריקה מכילה הרבה יותר חלבון, ויטמינים או מינרליים מסתם אורז או בורגול.

כאן שחר ואורן לוקחים אותה והופכים אותה לסלט טאבולה מרענן וטעים (בלי קשר לבריאות, שזה תמיד טוב).

מצרכים:

  • 1 כוס פריקה
  • כוס וחצי מים
  • 2 מלפפונים
  • 2 עגבניות
  • 2 ענפי סלרי
  • בצל סגול
  • צרור פטרוזיליה
  • חצי כוס אגוזי מלך
  • חצי כוס חמוציות ללא סוכר
  • לרוטב: מיץ מ-2 לימונים גדולים
  • 3 כפות שמן זית
  • כפית פלפל שחור גרוס
  • כפית מלח

הוראות הכנה:

1. מכניסים את הפריקה לתוך סיר קטן או קלחת, מוזגים מעל מים ומכסים.

2. מבשלים על אש נמוכה מההתחלה, למשך 20 דקות (רצוי לערבב באמצע), עד שהפריקה מבושלת. אם יש צורך מוסיפים מעט מים.

3. כאשר הפריקה מבושלת משאירים את המכסה סגור למשך 10 דקות ומניחים לה להתקרר לטמפרטורת החדר.

4. חותכים את הירקות קצוץ ככל הניתן ומניחים בקערה.

5. מערבבים את כל חומרי הרוטב.

6. מוסיפים אגוזים וחמוציות, מתבלים וסיימנו!

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
seperator
שחר ואורן, בשיתוף סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully