וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאפשר להכין משיערות קדאיף

בשיתוף השף הלבן

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 11:22

שיערות הקדאיף הן מעין בצק פילו שצורתו כאטריות, הן מאוד קלות לעבודה, אך חשוב מאוד לדעת כיצד יש לעבוד איתן כדי שתוכלו להפיק מהן מאפים וקינוחים בעלי פריכות נפלאה

בקלוואה משיערות קדאיף. pixabay,
בקלוואה משיערות קדאיף/pixabay

שיערות הקדאיף מזוהות בעיקר עם קינוחים מזרח תיכוניים, כמו הכנאפה והבקלאווה, אך למעשה אפשר להכין שלל מתכונים נהדרים משיערות הקדאיף. שיערות הקדאיף במקורן מגיעות מטורקיה והיו נפוצות מאוד במאכלים רבים ברחבי האימפריה העות'מאנית. בארץ אנו מכירים אותן בגרסתן המתוקה אך ביוון למשל הן משמשות כמעטפת של כדורי גבינה, בסוריה לעומת זאת עוטפים איתן מחית בננות. רגע לפני שאנחנו צוללים אל שלל מתכונים מעניינים, נלמד אתכם מהם הטיפים החשובים ביותר לעבודה נכונה עם השיערות הטעימות הללו.

איך לעבוד נכון עם שיערות קדאיף?

ממש כמו בצק הפילו העדין, כך גם שיערות הקדאיף עדינות ולכן הן עלולות להתייבש, לאבד מטעמן ולהישבר. לכן, כשאתם מתחילים לעבוד איתן חשוב להקפיד על כמה כללי אצבע, הינה הם לפניכם:
מומלץ להכין מראש את כל המצרכים שאתם זקוקים להם להכנת המתכון כדי למנוע מהשיערות להתייבש.
מהרגע שהוצאתם את שיערות הקדאיף מהאריזה שלהן עליכם לעבוד בזריזות ובעדינות כדי לא לשבור אותן. מומלץ להפריד אותן האחת מן השנייה עם הידיים ולא באמצעות כלי כלשהו.

הקפידו לכסות את השיערות בכל עת כדי שיישארו לחות ולא יתייבשו ויישברו.

אם רכשתם שיערות קדאיף קפואות יש להפשירן לילה שלם במקרר לפני שאתם מוציאים אותן מאריזתן ומתחילים לעבוד.

אם אתם רוצים ליצור קינוחים מתוקים הוסיפו לשיערות הקדאיף חמאה וסוכר, ואם אתם רוצים מאפים מלוחים הוסיפו תבלינים שונים, מלח, שמן זית ואפשר גם חמאה.

כנאפה של כרשה, תרד וגבינות

אומנם המתכון המסורתי של הכנאפה הוא מתוק, מלא בגבינה מותכת שטובלת בהרבה מאוד מי סוכר שממתיקים אותה ואת שיערות הקדאיף כאחד והופכים את הכנאפה לאחד הקינוחים הטעימים ביותר הידועים לאדם. אבל דווקא במתכון זה נכין כנאפה במילוי מלוח, שמזכיר מעט את טעמיו המשובחים של בורקס תרד. המלית שלכם תהיה עשויה משילוב של כרשה ותרד, בצל ירוק ושיני שום, שמן זית איכותי קצת אורגנו להעשרת הטעמים, שתי גבינות משולבות יחד שהם ריקוטה ופטה או בולגרית אם אתם מעדיפים דווקא אותה והרי לפניכם מלית נהדרת. את המלית הזו למעשה מכניסים בין שתי שכבות של שיערות קדאיף ממש כמו הקינוח של הכנאפה. הדקו שכבת שיערות אחת למחבת, הכניסו את המילוי המצוין מלאה הטעם והירקרק מעל שכבה זו וסגרו אותו עם שכבת שיערות נוספת. החלו לטגן קלות את הכנאפה, ולאחר חמש דקות הפכו אותו לצד השני. טגנו עוד כמה דקות והרי לכם מאפה מלוח ומשובח של שיערות קדאיף.

מיני קיש קדאיף במילוי נגיעות תפוחי אדמה וסלמון מעושן

שיערות הקדאיף ניחנו בגמישות נהדרת המאפשרת ליצור מהן מעין סלסילות אפויות, כאשר ניתן להחליט אם. להמתיק אותן לשם מילוי מתוק הישמש כקינוח או להמליח אותן לשם מילוי מלוח הישמש כמנה ראשונה או מתאבן נחמד לפני האוכל. במתכון זה בחרנו להכין מהן מיני קישים קטנים המשמשים כקעריות קטנטנות לסלט תפוחי אדמה עשיר בטעמים עם נגיעת סלמון מעושן, גבינת שמנת ומעט שמיר טרי. מדובר במנה יפהפייה בנראותה, מזמינה וטעימה במיוחד.

קוקילידה של כנאפה שוקולד

מי שמכיר את הקוקילידה יודע שמדובר בגלידה מוקפאת בטעמי שוקולד ווניל שעטופה בשני ביסקוויטים או בשתי עוגיות. גם המתכון הזה הוא מעין הומאז' לקוקילידה רק שכאן במקום שתי עוגיות מסורתיות יופיעו שתי עוגיות קדאיף בתוספת קקאו שיעניקו להן את טעמן השוקולדי. בין שכבת קדאיף אחת לשנייה נשלב גלידת קפה טעימה שאותה נצפה עם שבבי שוקולד או אגוזים קצוצים.

בשיתוף השף הלבן
  • עוד באותו נושא:
  • קדאיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully