וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המישלן של הוויסקי: ג'וני ווקר בלו לייבל אומאמי

בשיתוף IBBLS

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 13:07

שיתוף פעולה בין המאסטר בלנדרית של ג'וני ווקר, מותג הוויסקי המוכר והאהוב בעולם, עם שף יפני בעל 3 כוכבי מישלן הוליד ויסקי בעל פרופיל טעמים שכמוהו עוד לא לגמתם

ג'וני ווקר בלו לייבל אומאמי. יח"צ,
ג'וני ווקר, הוויסקי הנמכר והאהוב, מושך בכל העולם את קטגוריית הוויסקי עוד ועוד כלפי מעלה/יח"צ

כדי לתאר את הטעם של ג'וני ווקר אתם לא צריכים אותנו, בוודאי כבר לגמתם בעצמכם כוסית אחת או שתיים. אבל איך אפשר לתאר את טעם האומאמי? את המילה הזו אנחנו רואים מעת לעת בתפריטים של מסעדות פיין דיינינג או שומעים עליה מהשופטים בתוכניות הבישול. היא אפילו נחשבת למילה חדשה יחסית בהיסטוריה הקולינרית והשימוש בה החל לצבור תאוצה רק בשנות ה-90.

שפים שונים מתארים אותה בצורות שונות, אבל בעולם המשקאות טעם האומאמי עדיין לא נחקר באמת, וכשאנחנו מסתכלים בתפריטי אלכוהול אנחנו רואים תיאורים של טעמים מתוקים, מרים, חמוצים ואפילו מעושנים. המשקה היחיד שאפשר לחשוב עליו בהקשר הזה הוא הסאקה היפני, אולם בכל שאר המשקאות האומאמי נותר הרחק מאחור.

מי שלא נשאר מאחור אף פעם הוא ג'וני ווקר, הוויסקי הנמכר והאהוב, שמושך בכל העולם את קטגוריית הוויסקי עוד ועוד כלפי מעלה. הפופולריות לא גורמת למותג לנוח על זרי הדפנה אלא להיפך, הצוות בראשות המאסטר בלנדרית, הכימאית ד"ר אמה ווקר, בוחן כל הזמן דרכים להרחיב את גבולות הטעם. כך נולד Johnnie Walker Blue Label - Elusive Umami, ויסקי איכותי שמביא את האיכויות המסתוריות של טעם האומאמי לקדמת הבמה.

ג'וני ווקר בלו לייבל אומאמי. יח"צ,
"דרך המומחיות המשותפת יצאנו למסע של גילוי טעמים, במטרה ליצור ויסקי סקוטי יוצא דופן"/יח"צ

איכויות טעמים מסתוריות ומגרות חושים

אומאמי הוא כינוי יפני שמתאר את הטעם החמישי הנחשב למסתורי בכל הקשור לתכונותיו וקשה לאפיינו במילים. כדי ליצור ויסקי בטעם נדיר כל כך, פנתה המאסטר בלנדרית אל השף קאי קובאיאשי, שעבודתו הקשה ותשוקתו העזה לפריצת גבולות קולינריים, הובילו את המסעדה שלו בפריז "מסעדת קאי" לקבל שלושה כוכבי מישלן, והוא השף היפני הראשון שזוכה למעמד הזה בבירה הצרפתית. אז לנו אמנם בישראל עדיין אין מסעדות מישלן, אבל בהחלט אפשר להביא את הוויסקי הזה למסעדות שכאן וליהנות מאווירה מישלנית יוקרתית.

השף קאי, מספר על שיתוף הפעולה ביצירת ג'וני ווקר בלו לייבל אומאמי: "התוצאה הסופית היא ביטוי מורכב של הפרשנות שלי לאומאמי. הוא מכיל איכויות מסתוריות שמגרות את החושים וחושפות טעם עשיר, נעים, מורכב ועם הרבה עומק. בעזרת הטעמים המגרים האלו Johnnie Walker Blue Label - Elusive Umami מאפשר למבלים לרתום את החך לחוויה עשירה ומיוחדת של שתיית ויסקי סקוטי".

המאסטר בלנדרית ד"ר אמה ווקר, מספרת על תהליך יצירת הוויסקי הייחודי עם שף קאי: "זו הייתה חוויה של פעם בחיים שאפשרה לנו לחקור ולפרוץ גבולות בעולם הוויסקי. דרך המומחיות המשותפת יצאנו למסע של גילוי טעמים, במטרה ליצור ויסקי סקוטי יוצא דופן, בעל טעם האומאמי המסתורי המעניק חוויה רב חושית". ווקר אמרה כי כשיצאה עם שף קאי ללכוד את מהות האומאמי, היא ידעה שהם עושים צעד אל הלא נודע במסע מרגש של חקר טעמים. "יחד רצינו לדחוף את הגבולות של מה שוויסקי סקוטי יכול להיות ולהביא הצעה חדשנית באמת לעולם הוויסקי והטעם". לדבריה, "חביות הוויסקי המשמשות לטובת הבלנד נבחרו בקפידה כאילו היו מרכיבים של מנה במטבח; החל ממרכיב מלוח, מעושן, מעודן, עשיר ואפילו מרכיב בשרני".

ג'וני ווקר בלו לייבל אומאמי. יח"צ,
בלנד סקוטי מאוזן להפליא בטעמיו המעודנים והמתקתקים, עם רמזים לתפוז דם ופירות יער אדומים/יח"צ

איזון מושלם בין מתיקות, מליחות ורעננות

כבר כשפותחים את הבקבוק ומוזגים את הנוזל אל הכוס, מרגישים בארומה מתוקה ומעודנת, ניחוחות של תפוחים ירוקים ואדומים טריים ומרעננים, עם רמזים לאגוזי קשיו ומליחות מעודנת אך מודגשת שאינה פוגעת ברעננות. פרופיל הטעמים מורכב מתפוח ואפרסק לבן המורגשים במגע הראשוני עם הפה. בלנד סקוטי מאוזן להפליא בטעמיו המעודנים והמתקתקים, עם רמזים לתפוז דם ופירות יער אדומים, נגיעות של תחושה בשרנית מעושנת ומלוחה, עם תיבול חמים וסיומת פירותית מתקתקה וארוכה.

ג'וני ווקר בלו לייבל הוא מותג יוקרתי שעבור שותי ויסקי רבים נחשב לפסגת הוויסקי הסקוטי. כדי להגיע לרמת דיוק גבוהה בפרופיל הטעמים, רק אחת מתוך 10,000 חביות נמצאות מתאימות עבור הלייבל. ואם חשבתם שזה נדיר, מגיע ג'וני ווקר בלו לייבל אומאמי, שכדי להגיע לשילוב טעמים וארומות עבור הבלנד הזה, נבחרה רק 1 מתוך 25,000 חביות מהמגוון העשיר של ג'וני ווקר. עכשיו אתם מבינים שהשימוש במילה "נדיר" נעשה גם לתיאור פרופיל הטעם וגם לתיאור כמותי, מה שהופך את התערובת הזו לאחד הבלנדים הנדירים ביותר.

Johnnie Walker Blue Label Elusive Umami פותח עולם רחב של טעמים גם במנות שהוא מוגש לצידן, ויכול לחשוף דברים שונים שלא שמתם אליהם לב עד כה. הבלנד יכול אפילו לשנות את מה שחשבתם על טעם האומאמי החמקמק, והוא מצוין עם מנות בעלות טעמים עזים של מלח, כמו למשל קוויאר, אבל ממש לא רק. הוויסקי מאזן מנות כאלו בכך שהוא ממתיק חלק מהטעמים העזים. דרך מצוינת ללגום ממנו היא לצד כוס עם מי קרח - תחילה לוגמים מהמים באופן שמקרר את החך, מנקה אותו ומעניק לו לחות, ואז הלגימה מהוויסקי מספקת התפוצצות אמיתית של טעמים.

את הוויסקי היוקרתי ג'וני ווקר בלו לייבל אומאמי 43% אלכוהול ניתן להשיג כעת במהדורה מוגבלת.

seperator

לרגל השקת המהדורה היוקרתית בישראל, הוזמנו בכירי השפים בארץ, לערוך סדרת ארוחות ערב חד פעמיות UMAMI CHEF. הארוחות יביאו לידי ביטוי את פרשנותם הקולינרית לטעם האוממי בתפריט טעימות ייחודי בן 8 עד 10 מנות. כל שף או צוות שפים, ייבנו תפריט טעימות חד פעמי בו יציעו שילוב מרתק של טעמים, טכניקות בישול ויצירתיות קולינרית בהשראת טעם ה- Umami. המנות אשר יוגשו יתבססו על חומרי גלם מקומיים מהים, האוויר והיבשה וישלבו טכניקות בישול מפתיעות.

התפריט יציע לסועדים מגוון התנסויות בוויסקי אומאמי מצורת הגשה המסורתית ועד להתנסויות חדשות ומפתיעות.

בנוסף, בכל תפריט ישולב "KARAT CAVIAR" היוקרתי, אחד ממותגי הקוויאר המובילים בעולם, גאווה ישראלית מקיבוץ דן, עסק שנפגע כתוצאה מהלחימה בגבול הצפון.

לפרטים נוספים והזמנות>>

אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!

בשיתוף IBBLS
  • עוד באותו נושא:
  • וויסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully