וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאפה תוצרת בית, בקלות

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 7:31

מימי נאמן מרשת נאמן במתכון נהדר ללאפות תוצרת בית שיהיו מושלמות לארוחת מנגל אמיתית. הטריק - הכנה זריזה על מחבת לוהטת, כי אין כמו לאפות חמות שעוטפות בשר

לאפות תוצרת בית  במחבת. גיל אבירם,
חמות, רכות, רק מחכות לחומוס וטחינה. לאפות תוצרת בית/גיל אבירם

יש מתכונים שנראים לפעמים בלתי אפשריים להכנה ביתית. אחד מהם הוא מתכון ללאפות. תמיד אנחנו מדמיינים תנור ענקי, בנוי כמו טאבון, כשבצק הלאפה מודבק בזריזות לדפנות באמצעות כרית עגולה, ומוכן בשניות בודדות.

אבל אין מה לפחד מלהכין בבית. מימי נאמן מרשת מאפה נאמן מביאה לנו מתכון פשוט וזריז ללאפות שמכינים בקלות על מחבת ביתית כבדה (ועדיף נון-סטיק או טפלון). רק לא לשכוח לעטוף את הלאפות המוכנות במגבת, כדי שיישארו רכות ועסיסיות. כעת מה נשאר? חומוס, טחינה, אולי שיפוד ולעטוף הכול ביחד.

מצרכים ל-10 יחידות:

  • קמח לבן 4 כוסות
  • 1 כף שמרים יבשים
  • 1 כפית דבש גדוש
  • 3 כפות שמן זית
  • 1/2 כוס מי סודה
  • 1 כוס פושרים
  • 1/2 כף מלח שטוחה

הוראות הכנה:

1. מכניסים לתוך קערה את כל המצרכים למעט המלח והמים הפושרים ולשים. לאחר ערבוב ואיחוד כל המרכיבים, מתחילים להוסיף את המים הפושרים בהדרגה, ואת המלח לקראת סוף הלישה. מערבבים עד שמתקבל בצק אחיד וחלק. אפשר כמובן גם במיקסר עם וו לישה.

2. על משטח מעט מקומח מחלקים את הבצק לכ-10 כדורים. מכסים במגבת ומתפיחים כרבע שעה.

3. מרדדים (או משטחים) כל כדור לעלה דק. מרימים ומותחים מעט את שולי הבצק בתנועות סיבוב. בעזרת אגרופי הידיים ממשיכים למתוח מהמרכז כלפי חוץ.

4. מחממים על הגז מחבת יצוקה וכבדה בקוטר 28 ס"מ (רצוי עם ציפוי טפלון או ציפוי קרמי) ומניחים את הבצק. לאחר כדקה עד דקה וחצי, הופכים ושוב משאירים למשך אותו זמן. מוציאים לצלחת או מגש, כשכל לאפה שיוצאת מכסה את קודמתה.

5. לאחר שמוציאים את הלאפות מהמחבת עוטפים אותן במגבת (בכדי לשמור על רכות הבצק).

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully