וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתות לוהטות בבית, שלב אחר שלב

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 14:16

מסתובבים בכל העיר כדי למצוא את הפיתות המושלמות לארוחת המנגל? הפסיקו לחפש. עקבו אחר השלבים ותראו איך הפיתות מתנפחות היטב אצלכם במטבח

פיתות באפיה ביתית. גיל אבירם,
תפוחות וכולאות בתוכן אדים חמים. פיתות ביתיות/גיל אבירם

בוקר חג או שבת, או סתם אירוע חגיגי, מישהו במטבח כבר בהכנות קדחתניות יומיים לפני כדי שארוחת המנגל תצא הכי טובה שאפשר, עם הבשרים הכי טובים, תוספות מעניינות, בקבוקי בירות ויין מצטננים במקרר ורק על הפיתות מתפשרים.

במקרה הטוב, ישלחו מישהו במיוחד לחפש מאפייה פתוחה בכל העיר כדי לקנות אותן טריות. במקרה הרע, ישלפו פיתות בשקית סגורה מאתמול, ויקוו לטוב.

אבל לאפות פיתות במטבח הביתי שלנו זה אפשרי ולא כזה מסובך, מימי נאמן שייך מרשת מאפה נאמן לוקחת אותנו צעד-צעד לשם, עד שתשלפו פיתות לוהטות ותפוחות מהתנור הביתי שלכם. עצה שלנו - למרות שאפשר בלי משקל למטבח כדי שהפיתות יצליחו, הצטיידו באחד כזה בכמה עשרות שקלים, שיעשה לכם את העבודה מדויקת יותר.

מצרכים:

  • 3 וחצי כוסות קמח מנופה
  • 2 כפיות מלח
  • 2 כפיות סוכר
  • 2 כפות שמרים יבשים
  • 2 כפות שמן זית
  • כוס ורבע מים פושרים

הוראות הכנה:

1. מערבבים בקערה היטב את הקמח והמלח. מוסיפים את השמרים ומערבבים שוב.

2. מעבדים את הבצק במיקסר עם וו לישה על מהירות נמוכה. מוסיפים את שמן הזית, ולאחר כדקה גם את המים. ממשיכים ללוש במהירות נמוכה כ-10 דקות, עד שנוצר בצק גמיש ונוח לעבודה. מעבירים את כדור הבצק לקערה משומנת, מכסים בניילון ומניחים להתפחה של שעה.

3. מוציאים את הבצק ומחלקים לכדורים שווים. מכסים בניילון ומניחים להתפחה נוספת של כחצי שעה.

4. מחממים תנור במצב טורבו לחום של 250 מעלות.

5. על משטח עבודה מקומח מרדדים את הכדורים לעיגולים בעובי של חצי ס"מ. משתדלים שהם יהיו זהים בגודלם. מניחים על תבנית אפייה מקומחת ומתפיחים כחצי שעה.

6. אופים כ-8 דקות מכל צד, עד שהן משחימות ומתנפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully