וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי בפעם האחרונה שתיתם כפית כורכום?

בשיתוף תנובה

2.6.2024 / 11:14

בעולם, שוטים פונקציונליים הם מוצרים מוכרים המשתלבים בתזונה היומית, וכעת גם כאן. כל מה שרציתם לדעת על סדרת הבוסטים של TNUVA+

TNUVA+ היא סדרה של בוסטים בפורמט של "שוט" שמכיל 100 מ"ל: בוסט ג'ינג'ר, בוסט ג'ינג'ר לימון דבש ובוסט כורכום. "הסדרה נועדה להנגיש בצורה נוחה וטעימה רכיבים שלרוב אנחנו לא צורכים ביומיום", אומרת נגה שורץ משולם, מנהלת יחידת התזונה בתנובה.

ג'ינג'ר וכורכום מוכרים לנו מהמטבח הביתי, אבל בבישול ובצריכת תה אנחנו בדרך כלל לא מגיעים לצריכה משמעותית שלהם.

אז מה מינון הרכיבים האלה בתוך המוצרים?

בוסט ג'ינג'ר מכיל 13.1% מיץ גינג'ר, השווה ערך לכ-17 גרם ג'ינג'ר סחוט - שזה אומר 3.4 כפיות גי'נג'ר קצוץ בבקבוק.
בוסט ג'ינג'ר דבש לימון, יש 9.4% מיץ ג'ינג'ר, השווה ערך לכ-12 גרם ג'ינג'ר סחוט - או 2.4 כפיות ג'ינג'ר קצוץ בבקבוק.
בוסט כורכום מכיל 3% מיץ כורכום, השווה ערך לכ-4 גרם כורכום סחוט - או כמעט כפית שלמה של כורכום בבקבוק.

ומה לגבי תכולת הסוכר? בתנובה מסבירים: מטרת המוצרים היא לאפשר צריכת רכיבים שהיינו רוצים לשלב בתזונה היומית שלנו. לג'ינג'ר למשל יש חריפות עוקצנית טבעית, ולכורכום יש טעם מובחן ולא קל לצרוך את הרכיבים האלו באופן שיהיה גם טעים וגם קל. לשם כך, הנשא של הרכיבים הפונקציונליים ג'ינג'ר וכורכום הוא מיץ פרי. אין שום המתקה נוספת ולכן הסוכר במוצרים מגיע מהפרי בלבד, פרט לבוסט ג'ינג'ר לימון דבש המכיל גם תוספת דבש.

היות וכמות הסוכרים עולה על 5 גרם ל-100 מ"ל, הם מסומנים באדום כמתחייב. כמות הסוכר במוצרים דומה לכמות הסוכר שיש במיץ תפוזים סחוט. יש כאן מנה מדודה של 100 מ"ל בניגוד למיץ רגיל שלרוב אנחנו שותים ממנו כוס ויותר, ואז כמות הסוכר למנה כמובן משמעותית גבוהה יותר. יחד עם זאת, סוכר גם אם הוא מהפרי הוא סוכר, ולכן עבור אוכלוסיות עם צרכים תזונתיים ספציפיים בהקשר לסוכר כגון סוכרתיים, יש להתייעץ עם הגורם המקצועי הרלוונטי.

יש לציין שסדרת הבוסטים איננה תוספי תזונה, ולא אמורה להחליף תוספי תזונה למטרות טיפול.
ולסיום, מה עושים עם בקבוקון הבוסט אחרי שסיימנו לשתות? ממחזרים כמובן. הבקבוק עשוי מ-100% פלסטיק ממוחזר. הבקבוק תחת חוק הפיקדון וניתן למחזור כולל הפקק (ולכן הוא נשאר צמוד לאחר הפתיחה לפי ההנחיות).

בשיתוף תנובה
  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully