וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגימה של שקמה: המסע שלנו עם הפאבים של תושבי העוטף

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 10:55

כשיצא לדרך פרויקט "לגימה של שקמה", חשבנו שנסייע בשיפוצים לפאבים ביישובי העוטף. מהר מאוד התגלה שבחלק מהם יחלפו עוד שנים עד לשיבה הביתה. מה עושים בינתיים? מקשיבים לחברים ושותים משהו - לפעמים כדי להיזכר, לפעמים כדי לשכוח לרגע

בווידיאו: הפרשן ניר קיפניס בריאיון בתוכנית וואלה פתרנו על היוזמה לשיקום הפאבים בעוטף/צילום: אולפן וואלה

על פרויקט "לגימה של שקמה" כבר סיפרנו כאן לא אחת. בקצרה - למי שהחמיץ את הפרקים הקודמים: מדובר בפרויקט שהוא יוזמה משותפת של וואלה (באמצעות "סנהדרינק") וחברת CBC ישראל, באמצעות מותג בירת הקראפט שלה, "שקמה".

הפרויקט שנולד כבר בימים הראשונים למלחמה, תוכנן במקור כדי לעזור לפאבים היישובי העוטף, ביניהם: שדרות, זיקים, נתיב העשרה, ניר עם, בארי, גבולות וכפר עזה, לשפץ ולהתארגן לקראת השיבה הביתה והפתיחה המחודשת.

הבעיה היא שבחלק מהיישובים, כמו למשל בקיבוצים כמו בארי וכפר עזה, יחלוף עוד זמן רב עד לשיבה המיוחלת הביתה. מה עושים? לוקחים בקבוק בירת שקמה, מוודאים שיש משהו לנשנש, כדי שלא נשתה על בטן ריקה, מאזינים לסיפורים של מי שהיו לפליטים בארצם - ובעיקר מחבקים.

כך הפך הסיפור שלנו לסיפור מסע: בחלק מהמקומות, למשל בנתיב העשרה (שם שופץ הפאב הקהילתי "הגן") ובגרין-פאב של קיבוץ ניר עם, שכולנו תקווה שייפתח כבר במהלך ספטמבר הקרוב ובפאב גבולות - ששב כבר לעבוד, נסייע בהתקנה של מערכות סאונד, תאורה או ריהוט.

בשאר המקומות נתמקד בפעילות ביישובים הזמניים, כמו למשל סיוע בהכשרת מקומות זמניים לקהילות כפר עזה (ברוחמה) ובארי (בחצרים).

כי דבר אחד הבטחנו להם כשיצאנו למסע - לא תיפטרו מאתנו עד שלא נשתה כוס "שקמה" ראשונה בפאב שייפתח מחדש :בעיר, בקיבוץ או במושב.

קטע הווידאו מתוך התכנית "וואלה פתרנו", בהגשת ליאת רון, שמשודרת בערוץ "וואלה+"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully