וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפך פאב קטן לסמל הניצחון על הטרור?

בשיתוף בירה שקמה

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 9:47

מסיבת סיום של פאב היא בדרך כלל אירוע עצוב, אלא אם מדובר בגרין-פאב, הפאב המיתולוגי של קיבוץ ניר עם שנפרד ממשכנו הזמני בתל אביב, אליה פונו תושבי הקיבוץ - וכבר מתכנן את הפתיחה מחדש בדרום. פרויקט "לגימה של שקמה" יהיה שם כדי להבטיח שכלום לא יחסר

לגימה של שקמה באירוע ניר עם 2. יפעת ירושלמי, מערכת וואלה
הבירות והפיצות שעשו לנו את האירוע. "לגימה של שקמה" בקרוב בגרין-פאב בניר עם/מערכת וואלה, יפעת ירושלמי

הגרין-פאב בתל אביב סגר את דלתותיו בפעם האחרונה. לכאורה זו לא אמורה להיות ידיעה טובה במיוחד, אבל האמינו לנו שכן. רגע, אולי מוטב שנזכיר קודם מה הוא הגרין פאב?

מדובר בפאב של קיבוץ ניר עם, שעד ל-7 באוקטובר היה מהידועים יותר בחבל הארץ שנקרא "עוטף עזה", כל זה עד לאוקטובר האחרון כמובן, עת פונו התושבים מהקיבוץ ופוזרו בין כמה בתי מלון, העיקרי שבהם הוא ה"הרודס" בתל אביב.

לינה זה חשוב, כמובן, אבל כדי לשמור גם על חיי הקהילה, הקצה להם המלון חלל קטן, שאליו הובאה קצת "תפאורה" מהגרין-פאב המקורי בניר עם, כדי שהחברים ירגישו בבית. CBC ישראל, השותפה של "וואלה" למבצע שיקום בפאבים ביישובי העוטף, דאגה למיטב הבירות - ותושבי ניר עם יכלו ללגום משהו ולהיזכר בגלגול הקודם של חייהם, לפני ה-7 באוקטובר.

השבוע, רגע לפני שהוא מחזיר את החלל הצנוע לבית המלון - וכשבועיים לפני שהחברים יתפנו מההרוד'ס שהיה ביתם הזמני במשך כעשרה חודשים, ערכנו במקום מעין "מסיבת סיום" כדי לציין - לא רק את סגירת הגרין-פאב במתכונת הפופ-אפ שלו בעיר הגדולה, אלא הרבה יותר מכך: לקראת פתיחתו מחדש בקיבוץ! כן, כן, אתם שומעים נכון.

אירוע הסגירה של הגרין-פאב בתל אביב. יפעת ירושלמי,
גם לחברים על ארבע מגיע/יפעת ירושלמי
חברי ניר עם באירוע לגימה של שקמה 4. יפעת ירושלמי, מערכת וואלה
חברים מניר עם: כבר כמעט 10 חודשים מחוץ לבית, אבל לא מחוץ לגרין-פאב/מערכת וואלה, יפעת ירושלמי

פיצות ובירות

בכפוף למציאות הביטחונית המתעתעת בכולנו בקרב, ייפתח הגרין-פאב מחדש, במשכנו הקבוע בניר עם. אמנם לא כל התושבים חזרו לקיבוץ, ההפך הוא הנכון - מרביתם עדיין מפונים. ובכל זאת - חלק כבר חזרו לגור בקיבוץ וחלק אחר, הרוב, יעבור להתגורר בסמוך אליו, כך שיוכלו לפחות לבקר בו לעתים קרובות יותר, עד שהמצב הביטחוני יאפשר את חשיבה המיוחלת הביתה.

לארגן מסיבת סיום למקום קטן בלב תל אביב נשמע כמו משימה פשוטה, אבל האמת היא שהיא הייתה מורכבת משחשבנו. את בעיית השתייה פתרנו בעזרת CBC ישראל, שכאמור מלווה את תושבי ניר עם בדגש על הגרין פאב, מתחילת המסע: בקבוקי בירה סופקו לפאב, בדגש על המותג שמלווה את פרויקט התחיה של הפאבים ביישובי העוטף: בירת הקרפאט "שקמה".

את בעיית האוכל פתרנו בעזרת טל בודנשטיין (האיש שמאחורי רשת לאבאיט), שהוא ושותפיו לאחת הפיצות הטעימות בעיר: PIZZA PIZZA PIZZA - או בקיצור PPP שלחו את הפיצות הנהדרות שלהם, כדי שנוכל לחטוף אותן היישר מהקרטון. לבושתי אודה שאני לא יודע אם הייתה פיצה בתפריט של הגרין-פאב המקורי, אבל לאור ההתלהבות שגילו החברים, אולי כדאי לשקול שיתוף פעולה קבוע יותר עם הפיצרייה מדרום תל אביב...

על היעדר מערכת סאונד התגבר מהר מאוד רחש האהלן-אהלן, טפיחות על השכם, קולות של חיבוקים ונשיקות של חברים שמנסים בכל כוחם לשמור על מסגרת של קהילה חמה וקרובה, גם כשהם רחוקים מהבית.

חום לא היה רק בחיבוקים בין החברים אלא גם בחלל הקטן... מזל שהחברים מהעוטף רגילים לחום (ללחות מעט פחות) והם ישבו בעיקר בחוץ, מתענגים על מעט בריזה מהים.

אירוע הסגירה של הגרין-פאב בתל אביב. יפעת ירושלמי,
סלפי עם בירה "שקמה" ופיצה/יפעת ירושלמי
חיים ילין שהגיע לחבק באירוע לגימה של שקמה. יפעת ירושלמי, מערכת וואלה
הי, אני בכלל מקיבוץ אחר... חיים ילין, חבר בארי ולשעבר ראש המועצה המקומית "אשכול" הגיע להגיד שלום/מערכת וואלה, יפעת ירושלמי

במרכז האירוע עמדו שחר ואיתי, החברה שנמצאים בשגרה מאחורי הפאב - ומי שעומדים לפתוח אותו מחדש בקרוב בקיבוץ. הם כבר שוקדים על התכניות לפתיחה המחודשת ואנחנו, מצדנו, הבטחנו לסייע בכל מה שיידרש ולרתום את פרויקט "לגימה של שקמה" כדי לסייע שכל זה יקרה במועד.

כך בעצם סגרנו את האירוע - כשכל השקת בקבוקים של "לחיים" זכתה לתוספת: "לחודש הבא בגרין פאב בניר עם!".

לא נסגור את דלתות הפאב מבלי להודות לצוות מזקקת "מילק אנד האני" מיפו, שמלווים את תושבי העוטף במגוון אירועים ודרכים, שהביאו את הוויסקי הישראלי המצוין שלהם שנלגם כמים - וכמובן לצוות המתנדבים היקר, בראשות יעל בהט שלא הפסיק למזוג ולמזוג.

וכמו שבירכנו עם כל דרינק, כך נוסיף ונברך: מי ייתן ואת הבקבוק הבא של שקמה, נשתה עם חברי ניר עם בגרין-פאב שבקיבוצם.

חברי ניר עם בערב לגימה של שקמה 1. יפעת ירושלמי, מערכת וואלה
שחר (מימין) מבעלי הגרין-פאב המקורי, מתכנן את הפתיחה המחודשת/מערכת וואלה, יפעת ירושלמי
ניר קיפניס, בשיתוף בירה שקמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully