וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שת"א עדיין לא ראתה הכול: מסיבת ים ומדבר לוהטת בכיכר רבין

4.8.2024 / 6:00

מסיבות וחגיגות, שפיות ונורמליות: החדשות הטעימות של ישראל

הלנה, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - מסיבות וחגיגות, שפיות ונורמליות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

אוהד לוי, הכוסית

אוהד לוי. איתמר גינזבורג,
אוהד לוי/איתמר גינזבורג

הוורמוטריה השמחה בכיכר רבין מארחת את השף הדרומי (והשמח גם כן) לערב אחד בלבד שכולו ים, ושפיות.

הארוחה תתקיים ביום שלישי (06 באוגוסט) ותציע תפריט בסטות משותף של לוי, אייל בן עזרא ודור דטנר. יהיו פה, בין היתר קובנייה טונה, כופתא עם סשימי, דג ים קצוץ עם חצילים שרופים וקרם פרש, אויסטר עם בייבי ג'אם, אינטיאס וסחוג ירוק, שיפוד טורו עם סלט תירס לבן וחריף, תמנון במחבת עם תפוחי אדמה ובצלים, כיסוני דג בציר ראש לוקוס, מלבי אפוי עם רוטב תאנים מעושנות לקינוח וכל האלכוהול האפשרי ליד כמובן.

הכוסית

חדשות האוכל

ד"ר שקשוקה בכבודו ובעצמו עושה לכם בראנץ'. לא תרוצו?

לכתבה המלאה

יום הולדת שנה, הלנה

הלנה, תל אביב. אפיק גבאי,
הלנה/אפיק גבאי

בר היין הספרדי-ישראלי של איציק חנגל, גיא גמזו ומוש בודניק חוגג הקפה ראשונה סביב השמש התל-אביבית בפיאסטה של מזיגות ואירוחים.

בשבוע שעבר הגיעו לכאן אנשי בר הקוקטיילים החיפאי וספר, וביום שלישי הקרוב (06 באוגוסט) יבשל פה אייל לביא מחבתות פאייה ענקיות. שבוע לאחר מכן (שלישי, 13 באוגוסט), יקים גל בן משה מפאסטל ויטרינה ברלינאית יחד עם דור ברזילי - מרושטי אנדויה ואנשובי ועד טארטלט טרטר טלה, דובדבנים וצנובר, מסלמי שומר וקרם פלפלים ועד סלט אבטיח וספגטי טחינה, צמד מילים שלא חשבנו שייכתבו בצמידות כזאת. המסיבה תיחתם ביום שלישי (27 באוגוסט) עם יוגב ירוס, והבטחה לשידוך ספרדי-איטלקי מיוחד.

הלנה

גולן גורפינקל, סיטארה

גולן גורפניקל עם מוסעב אבו הדוואן, סיטארה. אוראל סברן,
גורפניקל ואבו הדוואן בסיטארה/אוראל סברן

מסעדת הים התל-אביבית מארחת את השף המצוין לשני ערבים של ים-תיכוניות עתירת טעמים, ויין כמובן.

שיתוף הפעולה בין גורפניקל ובין מוסעב אבו הדוואן מסיטארה יוגש לשולחנות בימים שלישי-רביעי (06-7 באוגוסט) ויציע, בין היתר, שישברק לאבנה וזעתר על יוגורט עזים, קבב לוקוס עם קטאייף ,טחינה ועמבה, סשימי טונה עם טאבולה פריקה ויוגורט מתובל וכן סלט "סבתא לבנה", כהומאז' טעים לסבתו של גולן.

את כל אל הילוו יינות יקב Cloudy Bay הניו זילנדי מבית מואט הנסי - סוביניון בלאן פירותי ועוצמתי, שרדונה עדין, פינו נואר מורכב, טה קוקו סוביניון בלאן וכן טה וואי פינו נואר.

סיטארה

יקב אמפורה, בוקה 57

בוקה 57, תל אביב. שי נייבורג,
בוקה 57/שי נייבורג

הביסטרו התל-אביבי ברחוב יהודה המכבי ממשיך עם שיתופי הפעולה הצוננים שלו, ומארח את היקב הכרמלי הנהדר לערב מיוחד, שיזלוג משם לאורך כל אוגוסט.

מחר (שני, 05 באוגוסט) תתקיים בבוקה 57 טעימת יינות מיוחדת של מד וויט 2023, רבלאן דה נואר 2023 וטרואר קפסוטו 2022, שתתפתח לכוסות (45 שקלים, מחיר שיישמר עד סוף החודש) ולבקבוקים (145 שקלים, גם כן עד סוף אוגוסט).

לצד אלו, יככב התפריט החדש של אסף שטרן, ובו פלפל פדרון עם גרידת הדרים, סלט קיסר וקרפצ'יו בקר, סשימי טונה עם ויניגרט הדרים ויוזו, פיצה קרצ'ופי עם גבינת פטה, פיש אנד צ'יפס והמבורגר כמובן.

בוקה 57

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully