וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסורת וחוסן: סיפורו של היין הישראלי בימים מאתגרים

בשיתוף יקב תבור

10.9.2024 / 10:07

בעיצומה של תקופה מורכבת, יקב תבור ממשיך במסורת ארוכת שנים של ייצור יין איכותי - סיפור של נחישות, ערכים ותקווה

יקב תבור. יח"צ,
בציר 2024 בכרם מלכיה, גבול לבנון/יח"צ

בעוד עונת הבציר בעיצומה, יקב תבור ניצב בפני אתגרים ייחודיים, במיוחד בכרמיו בגליל העליון ובגולן. למרות שהמצב הביטחוני משפיע על כל ישראל, הכרמים הצפוניים של היקב, ובמיוחד כרם מלכיה, מסמלים את העמידות והנחישות של החקלאות והתעשייה הישראלית.

יקב תבור, מהיקבים המובילים בישראל, מגדל ענבים באזורי הגידול האיכותיים ביותר ברחבי הארץ. אור נדבך, היינן הראשי של היקב, מסביר: "הפילוסופיה שלנו היא לנטוע כרמים באזורי הגידול המתאימים ביותר לזנים השונים. זה מציב בפנינו אתגרים לוגיסטיים, אבל מבטיח את האיכות הגבוהה ביותר".

יקב תבור. יח"צ,
למרות הקשיים, צוות היקב והכורמים ממשיכים במלאכתם/יח"צ
יקב תבור. יח"צ,
יקב תבור, הידוע באיכות יינותיו, מגדל ענבים בשישה אזורי גידול מובילים בישראל/יח"צ

השנה האתגרים בכרמי הצפון בולטים במיוחד, עם כרם מלכיה במוקד תשומת הלב. נדבך מוסיף: "עקב המצב, הגישה לחלק מהכרמים שלנו, בעיקר בגליל העליון, מוגבלת. אנחנו נסמכים יותר על הכורמים המסורים שלנו בשטח לקבלת מידע ודגימות".

כרם מלכיה, הממוקם בגבול הצפון, הוא מהכרמים המיוחדים והאיכותיים ביותר של היקב. ממנו מייצר יקב תבור את יין הדגל שלו, הנקרא על שם הכרם - "יין מלכיה". בתקופה זו, הכרם זוכה לתשומת לב מיוחדת בשל מיקומו הרגיש והאתגרים הייחודיים שהוא מציב.

יניב ענבר, מנהל היקב, מתאר את המורכבות: "הכורמים שלנו בצפון, ובמיוחד באזור מלכיה, חווים שנה מאתגרת במיוחד. חלקם פונו מבתיהם, והעבודה בכרמים כרוכה בסיכונים ותלויה באישורים ביטחוניים. למרות זאת, הם ממשיכים במלאכתם במסירות מעוררת השראה".

יקב תבור. יח"צ,
האתגר אינו מסתכם רק בבציר. היקב נערך לתקופת החגים בצל המצב הביטחוני/יח"צ
יקב תבור. יח"צ,
עם התקדמות עונת הבציר והתקרב החגים, יקב תבור ממשיך במשימתו - לייצר יינות איכותיים/יח"צ
יקב תבור. יח"צ,
"יין מייצרים כבר אלפי שנים, המשיכו לייצר יין גם בתקופות קשות בעבר. נתגבר גם על האתגרים הנוכחיים ונמשיך לעשות יין מצוין"/יח"צ

למרות הקשיים, צוות היקב והכורמים ממשיכים בעבודתם ללא פשרות. ענבר מדגיש: "למעט כרם אחד שלא היה נגיש השנה, הצלחנו להביא את הענבים מהכרמים הטובים ביותר שלנו, כולל מלכיה, לבציר איכותי. זו עדות לנחישות ולמקצועיות של הצוות שלנו".

בעוד היקב נערך לתקופת החגים, ענבר מסביר את חשיבות המשכיות העבודה: "יין הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות ומשולחן החג שלנו. בימים אלה, יש חשיבות מיוחדת לבחירה ביין ישראלי איכותי, כמו יין מלכיה, המייצג את הטוב שבארצנו".

נדבך מסכם בנימה של תקווה: "לאורך ההיסטוריה, המשיכו לייצר יין גם בתקופות קשות. אנחנו ממשיכים במסורת הזו, מתוך אמונה שהמשך העשייה והיצירה הוא חלק מהחוסן שלנו כחברה".

עם התקדמות עונת הבציר והתקרב החגים, יקב תבור ממשיך במשימתו - לייצר יינות איכותיים, עם יין מלכיה כמוביל הדרך, המשקפים את הטרואר הייחודי של ישראל. בכל בקבוק טמון סיפור של מסירות, עבודה קשה ותקווה לימים טובים יותר.

בשיתוף יקב תבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully