וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלגלים סיגרים

2.4.2003 / 20:06

אלינוער רבין עושה כבוד לתמר, אחד המתוקים של שבעת המינים, ומגלגלת אותו בעלי פילו יחד עם אגוזים, גבינת צאן וטימין. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

התמר גדל בארצנו גם לפני 4,000 שנה, והוא אחד משבעת המינים שנתברכה בהם הארץ. זרעיו נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות, והוא מופיע על-גבי פסיפסים עתיקים, תבליטים, מטבעות וציורים.
הפירות הלחים נשמרים זמן קצר במקרר, היבשים והחצי יבשים נשמרים זמן ממושך ועדיף לשמור אותם בקירור. תמרים מזן ברהי, הזן הצהוב הנמכר על הסנסנים, שומרים בהקפאה ויום לפני ההגשה מעבירים למקרר להפשרה איטית. הפירות מאבדים את כל העפיצות ומתרככים. תמרים מיובשים שומרים במקרר, מוציאים כשעה לפני האכילה או האפייה והבישול. הפירות מתרככים ומגיעים לטעמם המלא.

עלי פילו במילוי תמרים וגבינת צאן

חומרים:

500 גרם בצק פילו
75 גרם חמאה מומסת
250 גרם תמרי מג'הול מגולענים
100 גרם אגוזי מלך קצוצים גס
200 גרם גבינת צאן מגוררת
מעט עלי טימין טריים, ללא גבעולים
2 כפות יוגורט
חלבון

להגשה:
קרם פרש או יוגורט סמיך

אופן ההכנה:

1. חותכים את עלי הפילו לריבועים בגודל 15 ס"מ. בעזרת מברשת מורחים בחמאה ומניחים זה על זה. מכסים ביריעת ניילון נצמד כדי שלא יתייבשו.

2. חותכים את התמרים לרצועות דקות ומערבבים עם האגוזים, הגבינה, הטימין והיוגורט.

3. מניחים כף שטוחה מהמילוי על כל עלה ויוצרים ממנו מלבן. מקפלים את שני הצדדים לכיוון המרכז ומגלגלים לסיגר, מדביקים את הקצה במעט חלבון, בעזרת מברשת.

4. מניחים את הסיגרים על תבנית אפייה משומנת, כשהחתך כלפי מטה ואופים כ-10 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני-גבוה (200 מעלות), עד שהסיגרים בצבע זהוב עמוק.
מגישים מיד. מתאים להגיש עם קרם פרש או יוגורט סמיך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully