וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוך על הפוך - טארט טאטין

15.5.2003 / 11:47

אלינוער רבין עדיין מחכה לפירות הקיץ שמתחילים לצוץ אבל במחיר גבוה. בנתיים היא לא יושבת בחיבוק ידיים, פונה שוב אל התפוח, האחד והיחיד שמצוי בכל עונה והופכת לו את הצורה

אלינוער רבין עם מתכון לטארט טאטין, טארט תפוחים הפוך על שם האחיות טאטין הצרפתיות, שנהגו להכין אותו בפונדק שלהן בעמק הלואר.

טארט טאטין תפוחים

חומרים:

1 1/2 כוסות וחצי סוכר
50 גרם חמאה
8 תפוחים בגודל בינוני
2 כפות קלבדוס או ברנדי

לבצק:
350 גרם בצק עלים או 1 1/2 כוסות קמח
2 כפות סוכר
100 גרם חמאה מלוחה קרה בקוביות
חלמון
2 כפות מים קרים

אופן ההכנה:

1. בתבנית שניתן לטגן ולאפות בה, בקוטר 26 ס"מ, ממיסים את הסוכר עם החמאה על אש בינונית, תוך בחישה די ממושכת בכף עץ. מבשלים עד שהסוכר הופך קרמל בצבע זהוב, ללא גושים. מסירים מהאש.

2. קולפים את התפוחים, חותכים לרבעים ומרחיקים ליבה וגרעינים. מסדרים את התפוחים בתבנית מעל הקרמל, במעגלים, מהחוץ כלפי פנים, בשכבה צפופה אחת. מזליפים על התפוחים קלבדוס או ברנדי.

3. מרדדים את בצק העלים בעובי חצי ס"מ ובקוטר גדול מהתבנית או מערבבים את מרכיבי הבצק ומרדדים לעלה באותו גודל. מניחים את הבצק על התפוחים, ובעזרת האצבעות מכניסים את הבצק הנותר ליד דפנות התבנית. אופים כ-40 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני, (180 מעלות), עד שהבצק זהוב. מוציאים מהתנור ומצננים מעט.

4. מניחים על הבצק צלחת והופכים בזהירות. אם הצטברו במהלך האפייה נוזלים, אפשר להעביר אותם לכד קטן ולהגיש עם העוגה, חמה או בטמפרטורת החדר. מתאים להגיש עם כדור גלידה, קרם פרש או שמנת מתוקה לא ממותקת, מוקצפת מעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully