וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא עולה חדשה

4.6.2003 / 19:27

הנקטרינות הן מהפירות שהצטרפו לסל לפני למעלה מעשור והן כבר לחלוטין חלק מהקיץ הישראלי. אלינוער רבין הולכת על רגוע ומכינה חביתיות במילוי נקטרינות

לנקטרינות קראו בראשית דרכן אפרסק-שזיף, אבל הן עמדו על אופיין המיוחד, וכעת מכירים אותן בשמן, עם קהל מעריצים גדול. כמו האפרסקים, גם הנקטרינות בעלות צבע לבן וצהוב. הלבנות מתוקות מהצהובות ולכן אהודות יותר על הקהל, אך לצהובות ניחוח מודגש יותר והן עמידות יותר. הן נאכלות טריות אך מצויינות גם במאפים, לפתנים וגלידות.

חביתיות במילוי נקטרינות

החומרים (6 מנות):
לחביתיות:

125 גרם קמח
מעט מלח
125 מ"ל חלב
125 מ"ל מים
2 ביצים
חלמון
20 גרם חמאה רכה

למילוי:
6 נקטרינות בשלות

לרוטב:
5 חלמונים
100 גרם אבקת סוכר
מיכל שמנת מתוקה חצי מוקצפת
3 כפות רום

להגשה:
אבקת סוכר דמררה

אופן ההכנה:

1. במעבד מזון או בבלנדר מערבלים היטב את כל מרכיבי החביתיות, משהים כרבע שעה. במחבת חמה, משומנת במעט חמאה, מטגנים משני הצדדים חביתיות דקות. מתקבלות 15-12 חביתיות.

2. חוצים את הנקטרינות, מגלענים ופורסים לגובה, כ-6 פרוסות מכל פרי. מניחים מספר פרוסות נקטרינה על כל חביתית ומגלגלים או מקפלים למעטפה.

3. מניחים בכל תבנית אישית שתי חביתיות ממולאות, כשהתפר כלפי מטה, או את כולן בתבנית חסינת אש.

4. להכנת הרוטב, טורפים היטב את החלמונים עם הסוכר, מקפלים פנימה את השמנת החצי מוקצפת ואת הרום. יוצקים את הרוטב על החביתיות ואופים כ-10 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות). מפזרים מעל אבקת סוכר חום ומגישים מיד.

טיפים

כדי לגלען את הנקטרינה, חורצים בסכין חדה בהיקף הפרי לגובה, עד הגלעין, מסובבים בעדינות את שני החצאים לכיוונים שונים והפרי הבשל נחצה.

הצעת הגשה:
אפשר להגיש את פרוסות הפרי בגביעים עם שמפניה או בכד עם יין לבן. כחצי שעה לפני הארוחה, מכניסים את פרוסות הפרי לכד עם יין ומצננים היטב.
אופציה נוספת: בכד שקוף שמים הרבה קרח כתוש, מוסיפים פרוסות נקטרינה, יוצקים מעל מיץ לימון לשמירת הצבע וסוכר שהומס במים רותחים וצונן. אפשר לגוון במיץ תפוזים ובג'ין וגם בגבעולי נענע ולואיזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully