וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרגר הסגלגל - מאפינס אוכמניות

18.6.2003 / 16:49

אוכמניות אפשר לאכול ככה סתם, אפשר להקפיא והן גם נשמרות זמן רב במקרר. אלינוער רבין לא מוותרת על קלאסיקה ואופה מאפינס אוכמניות. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

מי שטייל בארצות הברית מכיר היטב את שדות האוכמניות, שיחים נמוכים למדי המשתרעים על שטחים נרחבים והקהל נוהר לקטיף עצמי. מעט לוקחים הביתה, הרבה אוכלים במקום, מתלכלכים בצבעי סגול ואוהבים את החיים.
הפרי הסגול הזה התאזרח גם אצלנו ומגדלים אותו בעיקר ברמת הגולן. אפשר להוסיף אותו אותו לדגני הבוקר, לקשט עוגות גבינה והרבה סלטים, גבינות ובשרים קרים, וכמובן לאפות איתו מאפינס אוכמניות שאי אפשר להגיד להם לא.

מאפינס אוכמניות

החומרים (12 שקעים):

1 1/2 כוסות קמח
1/2 כוס סוכר
1 חבילה אבקת אפייה
2 ביצים
50 גרם חמאה מלוחה מומסת
2/3 כוס חלב
1 כפית קליפת לימון מגוררת
100 גרם אוכמניות
50 גרם אגוזי מלך קצוצים גס

אופן ההכנה:
1. מערבבים יחד את הקמח, הסוכר ואבקת האפייה.

2. מערבבים בנפרד את הביצים החמאה והחלב.

3. מערבבים את שתי התערובות, רק עד שתערובת הקמח נבלעת בנוזלים. מוסיפים בתנועות קיפול עדינות את קליפת הלימון, האוכמניות והאגוזים, מבלי לפגוע בשלמות האוכמניות.

4. מחלקים את התערובת לתבנית בת 12 שקעים, משומנת או מרופדת במנג'טים מנייר, רק עד שני שליש הגובה.

5. אופים כ-15 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני-גבוה, 200 מעלות. מוציאים מיד מהתנור ומהתבנית, כדי לא לייבש, ומצננים על רשת. מתאים להקפיא.

מהעמידים שבגרגרים

מכל הפירות הגרגריים, האוכמניות הן העמידות ביותר. קונים פירות בשלים, כאלו שבקלות רבה ניתקו מהגבעול וצבעם סגול כהה, שומרים במקרר מבלי לשטוף. גם לאחר שבועיים הפירות במיטבם. אפשר להקפיא את הפירות השלמים, להוסיף אותם ישר מהמקפיא לתערובת מאפינס או לכסות בהם עוגת גבינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully