וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטה רוזה היא יפנית

17.7.2003 / 9:59

סגולים, עגלגלים או מאורכים השזיפים הם חלק בלתי נפרד מהקיץ ונאכלים טריים אבל אוהבים גם שמניחים אותם בעוגה ורוקחים מהם ריבה. אלינוער רבין הולכת על קלאסיקה ואופה לשבת עוגת שזיפים ופירורים. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

שפע השזיפים, גודלם וצבעם, מפתה לקנות כמות גדולה מהדרושה בבית, אך יש להם תכונה טובה, הם נשמרים מצוין בקערה, ולמעשה משביחים עם הימים. עדיף לשמור את השזיפים מחוץ למקרר, כך יגיעו למלוא הניחוח האופייני להם. את השזיפים הצהובים כדאי לאכול טריים או להשתמש לבישול ואפייה רק לאחר שהחלו להתרכך, אז הם מוסיפים טעם מיוחד לעוגות פירות.
את השזיף היפני, שהמוכר בין זניו הוא הסנטה רוזה, אוכלים טרי, ומרבים לאפות איתו עוגות ולהכין מרקחות.

עוגת שזיפים ופירורים

החומרים:

¼ 2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
200 גרם חמאה מלוחה
¾ כוס סוכר
2 חלמונים
מיץ וקליפה מגוררת מחצי לימון

לשכבת השזיפים:
4 כפות פירורי ביסקוויטים או עוגיות
1 ק"ג שזיפים מגולענים
4 כפות סוכר

לציפוי:
2 חלבונים
1/3 כוס סוכר
2 כפות אגוזי לוז קלויים קצוצים גס

אופן ההכנה:

1. במעבד מזון מערבבים יחד את הקמח, אבקת האפייה והחמאה עד קבלת פירורים. מוסיפים את הסוכר, החלמונים והלימון, מעבדים לקבלת כדור בצק. שני שלישים מהבצק שוטחים על התחתית של תבנית קפיצית מספר 28, ואת השליש הנותר מצננים במקרר.

2. מפזרים על הבצק את פירורי העוגיות. מניחים את חצאי השזיפים בצפיפות על הפירורים, מפזרים מעל את הסוכר. אופים כחצי שעה בתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות, עד שהבצק זהוב.

3. מקציפים היטב את החלבונים עם הסוכר, שוטחים על העוגה. בעזרת מגרדת גסה מגררים את הבצק המצונן על הקצף, מפזרים מעל את האגוזים ואופים כרבע שעה נוספת, עד שהקצף והפירורים זהובים. מתאים וטעים להגיש גם כשהעוגה עדיין חמימה.

מילה על השזיף האירופי

זה הסגול והארוך. קל לחצות אותו לאורך התפר. חוצים ביד או בעזרת סכין, מגלענים ומוסיפים למאפים, קינוחים ולעוגות. לפני הוספת הפרי למאפים, קינוחים ועוגות, מתאים להשרות את חצאי הפרי בליקר, כדי להעשיר את הטעם ולרכך את הפרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully