וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הלבנים בצהובים

23.7.2003 / 13:32

לכבוד סוף השבוע אלינוער רבין מפרגנת לכם מרק אפרסקים עם פטל ויוגורט - מנה קייצית ואלגנטית לימים של חום יולי אוגוסט. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

מוצא האפרסק בסין, שם גידלו אותו לפני יותר מ-4,000 שנה, ושם הוא נפוץ עד היום גם כעץ-בר. בימי קדם הועבר האפרסק לפרס, ומכאן שמו המדעי ואף השם העברי.
חלק מיבול האפרסקים משמש למאכל טרי וחלק לתעשיית שימורים.
בעולם מגדלים מאות זנים של אפרסק, כל מקום והזנים המתאימים לתנאיו. קל ליצור זני אפרסק חדשים, לכן מתחוללים שינויים מהירים למדי בהרכב הזנים במטעי אפרסק בעולם ובארץ. מגוון הזנים מאפשר אספקת פירות טריים של אפרסק במשך תקופה ארוכה, בהתאם לזמן הבשלת כל זן.
מבדילים בין אפרסק לבין נקטרינה. האחרון הוא אפרסק "חסר שערות" - כלומר חלק. בשני המינים מבדילים בין לבני ציפה לבין צהובי ציפה, כאשר בשנים האחרונות דוחקים הזנים לבני הציפה, המתוקים יותר, את רגלי הצהובים. יש ביניהם גם זנים המתאימים במיוחד לתעשיית השימורים.

מרק אפרסקים ופטל עם יוגורט

חומרים ל-6-8 מנות:

250 גרם אפרסקים
250 גרם פטל אדום (או תות שדה)
60 גרם סוכר
2 כפות מיץ לימון
125 מ"ל יוגורט
125 מ"ל שמנת מתוקה קלה
250 מ"ל תה קר ממליסה, נענע ולימונית או משקית ארל גריי
125 מ"ל יין מוסקט

להגשה:
2 אפרסקים גדולים

אופן ההכנה:

1. מניחים את כל האפרסקים בקערה, יוצקים עליהם מים רותחים, ממתינים דקה וקולפים.

2. מגלענים 250 גרם מהאפרסקים, חותכים ומכניסים לקערת מעבד מזון, מוסיפים את הפטל (או התות) ומרסקים היטב. מעבירים לקערה, מוסיפים את הסוכר ואת מיץ הלימון ומערבבים.

3. מוסיפים את היוגורט, השמנת, התה והיין ומערבבים. טועמים ובמידת הצורך מתקנים תיבול, בעזרת סוכר או מיץ לימון, מבלי להמתיק מדי.

4. חותכים את שני האפרסקים הקלופים שנותרו לחתיכות קטנות ומוסיפים למרק. מצננים היטב לפני ההגשה. מגישים בספלים, בגביעים או בצלחות מרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully