וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות הבציר - נשיקות של קצף מקושטות בענבים

13.8.2003 / 12:07

אלינוער רבין מפריחה לכם נשיקות של קצף מקושטות בענבים ומעניקה לכם רעיון נוסף למנה מתוקה. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

הגפן היא אחד מצמחי התרבות העתיקים ביותר וידועה כבר 6,000 שנה. גידול ענבים ליין, לצימוקים ולמאכל טרי, היה חלק בלתי נפרד מהחקלאות של הארצות המפותחות בימי קדם והוא עבר לרוב הארצות המפותחות של ימינו שתנאי האקלים בהן התאימו לו. כיום הגפן היא גידול המטע החשוב ביותר בעולם בעיקר בספרד, בצרפת ובאיטליה. רוב כרמי הגפן בעולם נטועים ענבי יין, מקצתם ענבי מאכל ומעט ענבים לייצור צימוקים, בייחוד בקליפורניה, באוסטרליה, בתורכיה וביוון.

גידול גפנים בארץ ישראל התחיל לפני אלפי שנה בכל אזורי הארץ. הגפן, גידולה והשימוש בענבים וביין, מוזכרים בתנ"ך יותר מאשר כל פרי אחר ותוצרתו, גם בגלל שהיין מהווה חלק בלתי נפרד מטקסי הדת בכל הדורות.

מועד ההבשלה של הענבים מושפע מהצטברות מנות-חום, לכן, בעמקים החמים מקדימה ההבשלה בכמה שבועות. בציר הענבים למאכל מתחיל לאחר שהצטברה בהם מתיקות בשיעור מספיק. ענבים בשלים וטובים הם מתוקים ובעלי עוקצים ירוקים. פרי שהושאר על הגפן מוסיף לצבור סוכר.
הענבים עשירים במיוחד בסוכר ענבים ומשמשים גם בריפוי טבעוני.

פבלובה עם ענבים

החומרים:

לקצפיות:
4 חלבונים
כוס סוכר דק (250 גרם)

לקרם:
3 מיכלי שמנת מתוקה
1 חבילה אינסטנט פודינג וניל
כף ליקר פירות (לא חובה)

להגשה:
1 קילו ענבים ללא חרצנים

אופן ההכנה:

1. מקציפים את החלבונים לקצף חזק תוך הוספת הסוכר. מעבירים את הקצף לשקית זילוף עם צנתר בצורת כוכב גדול. מזליפים קצפיות על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים שעה-שעתיים בחום נמוך מאוד (120 מעלות), עד שהן מתקשות.

2. מקציפים את השמנת המתוקה עם הפודינג (ועם הליקר) לקצפת יציבה.

3. שוטחים את הקצפת על צלחת הגשה גדולה, או על צלחות אישיות, מסביבה הקצפיות ומעליה מפזרים את הענבים. את הקצפיות שנותרו שומרים בקופסה אטומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully