וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוס של בירה לפני הפסח

15.3.2004 / 18:32

חגיגות בירה לכבוד פטריק הקדוש, מהפך בוויטהול, ארוחות גורמה של השף עזרא קדם וסדר פסח קהילתי בראשותו של השף חיים כהן

דברים קטנים ששווה לדעת:

חגיגות פטריק הקדוש

יום רביעי הקרוב (17/3) הוא יום סנט פטריק בו עולים האירים על ירוק, מתקשטים בעלה תלתן ושותים בירה כל היום והלילה. האירים, חובבי אלכוהול ידועים, חוגגים מאז 1995 באופן רשמי וממוסד את יום פטריק הקדוש וכפי שמתאים לשתיינים גדולים הם הפכו אותו ב-1997 לפסטיבל שלם, כי למה ליהנות רק יום אחד אם אפשר שלושה?

בארץ לא מבזבזים שום סיבה טובה לחגיגה וקידום מכירות והיום של הקדוש פטריק (שהוא לא ממש משלנו) ייחגג ביום רביעי בפאבים שונים ברחבי הארץ, הרבה בזכות בירה מרפי'ס שתקיים חגיגות בסגנון אירי ב-60 ברים מצפון ועד דרום. צוותים של מרפי'ס "יצבעו" את הפאבים בירוק בהתאם למסורת האירית, יחלקו מתנות לחוגגים והכי חשוב: בירה מרפי'ס תימכר במחיר מיוחד של 24 ¤ עבור 3 כוסות בירה (כל כוס 250 מ"ל).

בין הפאבים המשתתפים בחגיגות מרפי'ס (ופטריק):
ירושלים : "זוליס", "בלו הול", "ג'וי", "סטאר דסט", "ארה"(במודיעין) ועוד.
צפון : "בראון", "פרנג'ליקו", "4X4", "איזבלה",
"על הנהר", "אנשו פאב", "קפה קאמל" ועוד.
דרום: פיק" ,"פאבלו", "עומר", "לה מורס" ועוד.
השרון: "ברי בר", "אנגריד", "ניו בר" ועוד.
תל אביב: "מאש", "המנזר", "תהל", "אגאדיר","שסק", "סטולי", "פרילנד", "פולה", "בלקוני", "ברומטר" ועוד.

ולמי שמתעניין בגיבור החגיגה: אותו פטריק שהפך לקדוש חי באירנלד במאה ה-4 לספירה ויום אחד בזמן שרעה את צאנו ראה לפתע חזיונות דתיים שהביאו אותו (לאחר קצת טלטולים ומסעות) להפיץ את בשורת הנצרות ברחבי אירלנד. כמו כל סיפור דתי טוב המסורת מספרת שפטריק הוכיח את אמונתו באותות ובמופתים ובין השאר גרם לנחשי אירלנד לזחול אל הים ולטבוע בו.

וויטהול יורדת לעם

פעם, כשהתעוררה התשוקה לסטייק עסיסי, לא היה יותר מדי על מה להתלבט והיינו הולכים לוויטהול, היכל הסטייקים האולטמטיבי. מאז ועד היום קמו מסעדות רבות שמתמחות בבשר, המבחר גדל ו-וויטהול נותרה קצת מאחור. כנראה שגם הרשת עצמה הבחינה שהגיע הזמן להתרענן ולשנות קונספט בהתאם לצרכי השעה (והמיתון) וכך הוחלט על עיצוב מעודכן ותפריט מחודש עליו הופקד השף מנה שטרום. התוצאה היא שהבשרים, גאוות הרשת, נשארו כשהיו אבל הם מגיעים לשולחן עם ראשונות על חשבון הבית.

המנות הראשונות כוללות כנפי עוף בצ'ילי, סלט ירקות, סלסה וחצי כיכר לחם טרי כך שצריך להיזהר לא להיסתם לפני המנה העיקרית (למשל: אנטרקוט 250 גר' – 68 ¤, סינטה 350 גר' – 88 ¤, עוף טמפורה - 56 ¤). בצהריים (א'-ו' 12:00-18:00) מציעים עסקית (39, 49 או 59 ש"ח) הכוללת את אותן ראשונות עם משקה קל ותוספות לעיקרית (האש בראונס, צ'יפס או ירק), אך ללא מנת הכנפיים.

"וויטהול", רוטשילד 71, תל אביב, מנדלי 6 תל אביב, בית מרכזים, אזור תעשייה הרצליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עזרא קדם מבשל במלון מצודת דוד

השף עזרא קדם, בעל מסעדת "ארקדיה" הירושלמית הנכנסת עתה לשנה העשירית לקיומה, יתארח במלון מצודת דוד לסדרת ארוחות גורמה כשרות, אותן יבשל עם צוות השפים של המלון.

הרוח המנשבת בתפריט היא ירושלים, עיר הולדתו של קדם שספג עוד כילד את הריחות והטעמים של העיר משוק מחנה יהודה, מהעיר העתיקה ומהמטבח הירושלמי המסורתי. בסדרת הארוחות יגיש קדם ארוחה המשלבת את הטעמים והידע שרכש בחו"ל עם חומרי הגלם הטריים והייחודיים לאזור ירושלים.
סדרת הארוחות (בסגנון מזנון חופשי) תתקיים בתאריכים 16/3 ו – 23/3 ימי שלישי בין השעות 22:30 – 18:00.
הארוחות פתוחות לקהל הרחב בהרשמה מראש ובמחיר 175 ש"ח לסועד.
מלון מצודת דוד, רחוב המלך דוד 7 ירושלים טל': 02-6211111.

במסגרת חגיגות העשור ל"ארקדיה" מוצע בה עד סוף מאי תפריט חגיגי המוגש כל ערב ומורכב מהלהיטים של העשור האחרון, בשילוב מנות יומיות מיוחדות שיתחלפו תדיר על פי מצאי חומרי הגלם הטריים בשווקים. מסוף אפריל יארח קדם שפים אחרים (אהרוני, רפי כהן, מיקה שרון ועוד) לארוחות חגיגיות של מטבח ישראלי עילי.
מחיר לאדם לארוחת העשור של "ארקדיה" (ראשונה ועיקרית): 149 ¤.

"ארקדיה", אגריפס 10, ירושלים טל': 6249138 02.

חיים כהן עושה סדר פסח במרכז הקהילתי בנווה צדק

אחרי שהקים בית ספר בישול לילדים במרכז הקהילתי בשכונה, יוזם השף חיים כהן, תושב נווה צדק, יחד עם מנהלת המרכז וועד השכונה, ליל סדר משותף שייערך במרכז הקהילתי.
בסדר ישתתפו פעילים מהמרכז הקהילתי ותושבים מהשכונה שמתקשים לעמוד בהוצאות החג, חיילים בודדים ואנשים שאין להם עם מי לחגוג.

כל התושבים שישתתפו בסדר ייקחו חלק בהכנות, חלקם יעזרו לכהן עצמו, חלקם יבשלו בביתם מאכלי חג מסורתיים, חלקם יכינו תפריטים חגיגים ואחרים יגישו לשולחנות. תהיה גם תכנית אמנותית שתלווה את הסדר המיוחד הזה.
ליוזמה נרתמו גם: רשת "ישרוטל", מלון "יערות הכרמל" ומסעדת "דיקסי" שתתרום את היין.
כל עזרה נוספת בציוד לערב ובמתנות לילדים מבורכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully