וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לו בשייק

גיא גיסר

22.7.2004 / 16:54

גיא גיסר כבר מזיע כמו משוגע וממליץ לכם לרכוש בלנדר ולהכין בבית קוקטייל קפוא – אוסף מתכונים צונן

הקיץ הגיע וזה רשמי. הטמפרטורה מרקיעה מעבר ל-30 מעלות, אי אפשר לגעת בהגה של האוטו מרוב שהוא לוהט ואת עיגולי הזיעה מתחת לבית השחי כבר קשה להסתיר. אז נכון, יש מזגנים ויש ים, אבל אין כמו משקה קר להרוות את הצמא, לקרר את הגוף ולהרגיע את העצבים.

אלכוהול וקיץ הולכים יופי ביחד. אמנם לא כל משקה אלכוהולי יקרר אתכם (נראה אתכם שותים וויסקי בלי קרח כשאתם נוטפים זיעה, זה לא אנושי), אך ישנם כמה משקאות וקוקטיילים שיצננו אתכם ותוך כדי יעלו לכם על השפתיים חיוך דבילי וחביב.

המשקה האולטימטיבי של הקיץ הוא וודקה קפואה (אמורים לומר "וודקה קפוא" אבל כדי שברמנים לא יתבלבלו ויגישו "וודקה כפול", דהיינו מנה כפולה של וודקה, אומרים קפואה. שיהיה). הוודקה חייבת, כמובן, להיות וודקה איכותית ולא כזו שקונים בפיצוצייה ב- 12 ¤ כולל פיצוחים, כי אם יש משהו שלא כיף לעשות כשחם בחוץ זה להקיא. הוודקה נכנסת לגוף במהירות, מקררת את הגרון, גולשת פנימה, ואחרי כמה דרינקים נהיים כל כך שיכורים עד שנרדמים בכל מצב שהוא אפילו אם חם.

בירה קרה היא גם פתרון מצוין: משקה לא אלכוהולי מדי, לא ידפוק לכם את הראש כל כך מהר, אפשר לשתות כמות יחסית גדולה, ובכל זאת אחרי כמה זמן מצליחים לתפוס ראש.

אבל עם כל הכבוד לבירה ולוודקה, נדמה שהקוקטיילים הם המשקאות שכולם שותים בקיץ. מיליון ואחד קוקטיילים מתאימים לעונה החמה, אך למען האמת הקוקטיילים הקפואים הם אלה שהכי כיף לשתות כשחם, נכון? הם צוננים, מתקתקים, חמצמצים ו"לא מרגישים" את האלכוהול שבהם. הקוקטיילים הקפואים עומדים בראש מצעד המכירות של הקיץ הישראלי, ולמרות שהם לא תורמים מי יודע מה לתרבות השתייה להתרומם, מוטב לדעת איך להכין אותם כמו שצריך מאשר להתעלם מהם ולהכין אותם לא נכון.

את הקוקטיילים הקפואים אפשר ורצוי להכין בבית, כי הם לא דורשים יותר מדי השקעה ואביזרים, אבל צריך לשים לב שכל המשקאות האלכוהוליים בהם משתמשים יהיו איכותיים וטובים, אחרת כאילו לא עשינו כלום.

ישנם 4 מצרכים בסיסיים להכנת קוקטיילים קפואים בבית:

1. בלנדר חשמלי. אפשר להכין עם בלנדר ידני אבל זה הרבה יותר מסורבל וחבל על השרירים שלכם. יש בשוק המון סוגים של בלנדרים, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות, אבל מה שלא יהיה כדאי להיזהר מהבלנדר המחובר למעבד המזון הביתי. בדרך כלל מדובר במכשיר פשוט, הפלסטיק שלו שביר והלהבים לא כל כך חזקים. אם קוביות קרח שוברות את הלהבים, סימן שהבלנדר הוא קקמייקה ולא כדאי להשתמש בו בכלל.

2. קרח, רצוי קוביות קרח. אין טעם לקנות מכונת קרח ב- 10,000 ש"ח, אלא סתם למלא כמה שקיות קרח קטנות של 20 קוביות במקפיא וזהו.

3. פירות טריים. מה שאתם אוהבים זה מה שטוב, רצוי לקלף פירות עם קליפה קשה, כדי שלא יהיו חתיכות וגושים קשים בקוקטייל.

4. אלכוהול. כפי שכבר ציינתי לא פעם אחת, השתמשו באלכוהול איכותי בלבד.

לפני המתכונים וצורות ההגשה, חשוב לדעת שכדי להאריך את חייו של הבלנדר ולשמור על הלהבים יש להוסיף את הקרח אחרון. למה? כי מספיק שקובייה אחת נתקעה בין הלהב לתחתית הבלנדר והבלנדר פועל "על עיוור", הגומיות נשחקות והופ! אתם בחנות למוצרי חשמל מוציאים עוד כמה מאות שקלים על בלנדר חדש. חבל, לא?

עוד דבר קטן שכדאי לזכור הוא להניח את כף היד על מכסה הבלנדר בזמן ההפעלה, כדי שהקוקטייל לא ישפריץ עליכם בטעות.

מרגריטה קפואה

אני יודע, באחת הכתבות (הקוקטיילים הגרועים - קישור למטה) ציינתי את המרגריטה הקפואה בטעמים כאחת הנוראיות שיש, אבל זה בעיקר בגלל המרכיבים הזולים ששמים בה בדרך כלל בברים. אם תשתמשו באלכוהול טוב הטעם יהיה מצוין.

מרגריטה קפואה יכולה לבוא במספר גרסאות, כשכדאי להשתמש בחומר הגלם עצמו ולא בסירופים שונים (למשל, במרגריטה מנגו כדאי להשתמש במנגו אמיתי). הגירסה הנפוצה ביותר היא מרגריטה לימון:

מרכיבים:
1.5 טקילה
0.5 טריפל סק (או כל ליקר תפוזים איכותי אחר)
0.5 מי סוכר (יחס של 1:1)
לימון שלם, טרי ומקולף
קרח

אופן ההכנה:
מכניסים לבלנדר את הלימון, מוסיפים את האלכוהול ומי הסוכר, ולבסוף מוסיפים כ- 10 קוביות קרח. סוגרים את המכסה ומפעילים עד לקבלת מרקם אחיד. אם אתם רואים שהמרקם נוזלי מדי - הוסיפו עוד קרח; אם המרקם סמיך מדי - הוסיפו עוד אלכוהול. הכל בר תיקון.

לאחר הערבול מוזגים לכוס מרגריטה ונהנים.

כאשר מכינים כל מרגריטה קפואה אחרת: תות, מנגו, אפרסק, בננה, מלון - יש להוסיף מנה אחת של מיץ ליים ממותק במקום 0.5 מי סוכר.

דאקירי קפוא

הדאקירי הוא קוקטייל ידוע ומפורסם, שמוגש ללא קרח בכוס קוקטייל. קוקטייל הדאקירי הקפוא הוא מאוד פופולרי, כאשר גם כאן, כמו בקוקטיילי המרגריטה השונים, אפשר לגוון בפרי ולקבל דאקירי במגוון טעמים. תוספת של מנה ליקר בטעם הפרי תוסיף המון (למשל: לדאקירי בננה כדאי להוסיף מנה של ליקר בננה, לדאקירי תפוח כדאי להוסיף מנה של שנאפס תפוח וכו')

מרכיבים:
1.5 רום בהיר
0.5 מיץ לימון טרי
0.5 מי סוכר
0.5 טריפל סק
חופן פרי טרי
1 ליקר בטעם הפרי
קרח

אופן ההכנה:
מכניסים לבלנדר את הלימון, מוסיפים את האלכוהול ומי הסוכר, ולבסוף מוסיפים כ- 10 קוביות קרח. לאחר הערבול מגישים בכוס קוקטייל או כוס טוליפ ונהנים.

פינה קולדה

הפינה קולדה מוכרת לרובנו בתור משקה שנמכר בבקבוק, אבל למעשה מדובר בקוקטייל לכל דבר, שהומצא בשנות ה-50 של המאה הקודמת בפורטו ריקו. זהו קוקטייל טרופי קלאסי שהיה מאוד פופולרי באייטיז בישראל, ובשנים האחרונות דעך קצת.

המרכיב הלא מוכר בפינה קולדה הוא ה"קוקו לופז" (Coco Lopez), מחית קוקוס פורטוריקני. אם אין קוקו לופז אפשר להשתמש בחלב קוקוס, אך הטעם יהיה פחות מתוק והקוקטייל יהיה דליל יותר.

מרכיבים:
1.5 רום בהיר
1 קוקו לופז
0.5 H&H (חלב+שמנת מתוקה)
2 מנות מיץ אננס
חופן אננס מקולף/משומר
קרח

אופן ההכנה:
מכניסים את האננס לבלנדר, אחריו את הרום, הקוקו לופז ומיץ האננס, ולבסוף את הקרח. מערבלים ומוזגים לכוס טוליפ.

ידע כללי: אם רוצים להכין פינה קולדה אבל אין רום אלא וודקה, הקוקטייל ייקרא "צ'י צ'י" (Chi Chi).

קפוצ'ינו אלכוהולי קפוא

בגלל האהבה של עם ישראל לקפה-ברד, הקוקטייל הזה יכול להיות אופציה מעניינת וטעימה לכל מי שרוצה לטעום מין קפה ברד אלכוהולי.

מרכיבים:
0.5 אייריש קרים
0.5 ליקר קפה
0.5 פרנג'ליקו
0.5 H&H
כדור גלידה וניל
קרח

אופן ההכנה:
מוסיפים את כל המרכיבים לבלנדר כשהקרח אחרון. מערבלים ומוזגים לכוס טוליפ.

מוחיטו קפוא

המוחיטו הוא אחד הקוקטיילים הנמכרים ביותר בתקופת הקיץ, אך הגרסה הקפואה שלו שונה במקצת. ראשית, במוחיטו קפוא אין סודה, מהסיבה הפשוטה שסודה הוא משקה מוגז, ואם תוסיפו אותו לבלנדר תקבלו פיצוץ ושפריצים לפנים. שנית, הנענע והלימון יהיו גרוסים לחתיכות קטנות, וכך אפשר לשתות את המשקה ולא להשאיר שום דבר בכוס.

מרכיבים:
1 רום בהיר
כ- 10 עלי נענע
1 מי סוכר
0.5 מיץ לימון טרי
קרח

אופן ההכנה:
מוסיפים את כל המרכיבים לבלנדר כשהקרח אחרון. מערבלים ומוזגים לכוס טוליפ/הייבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully