וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת גורמה בבית

נגה משל

26.8.2004 / 10:38

יין הנשפך כמים, מוצרים חדשים על המדף, הסעודות האחרונות בהחלט של מסעדת "אלי אולי" וספר חדש על אירוח קולינרי כפרי בישראל

דברים קטנים ששווה לדעת:

ארץ זבת יין

רק לפני כמה ימים הסתיים יריד היין במוזיאון ישראל בירושלים, עוד לא הספקנו לגמור מהכוסית וב-1 בספטמבר ייפתח יריד יינות ישראל השישי במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.

המבקרים ביריד יוכלו לטעום מעשרות יינות (רובם חדשים בשוק), פרי עמלם של כשלושים יקבים – יקבים גדולים ויקבי בוטיק. באירוע יימכרו יינות במחירים מיוחדים ויוצבו דוכני גבינות, שמן זית ועוד.

היריד ייערך במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב, ב-1-2 ספטמבר בשעות 18:00 – 23:00. מחיר כניסה לאדם – 45 ש"ח כולל כוס יין במתנה.

ואם אתם חובבי יין, שלא לומר חזק בתחום, תשמחו לדעת שלאחרונה יצא לאור המדריך השנתי ליינות ישראל מאת דניאל רוגוב (מבקר היין והמסעדות של עיתון "הארץ"), שאמור לצאת מעתה מדי שנה.

רוגוב סוקר במדריך (שיש לציין שמופיע רק בשפה האנגלית) את כל היקבים בארץ (מעל 120) ומפרט בשפתו המקצועית על היינות המומלצים של כל יקב, קטן כגדול. הספר כולל מידע רב על ההיסטוריה של היין בארץ ישראל, עניין הכשרות, מילון מונחים (באנגלית) וגם פרק בו מתאר רוגוב כיצד הוא עורך את טעימות היין המלומדות שלו.

ועוד קטנה לאלה ששומרים סטוקים של יינות בבית – יינות צריך בדרך כלל לשמור בטמפרטורת החדר, אבל מכיוון שכאן זה ישראל ולא צרפת וטמפרטורת החדר באוגוסט שואפת ל- 30 מעלות, מייבאת חברת "מלבק" מקרר יין ביתי, בגודל מיקרוגל. המקרר, "My Cave” פועל בטכנולוגיה חדשנית ומאפשר שמירת יינות ביתיים בטמפרטורה אופטימלית של 15-18 מעלות.
ניתן להשיגו בחנויות היין המובחרות במחיר: 1500 ¤.

סעודות הפרידה של אלי אולי

המסעדה בניצוחו של אנטוניו מנסה שלימדה אותנו מאיפה משתין הטאפס הרבה לפני שהוא הפך למכת מדינה, נסגרת בצו של העירייה אחרי שמונה שנות פעילות. לרגל הסגירה יתקיימו מספר סעודות חגיגיות בשיתוף עם שפים מובילים, כל ארוחה מכילה 12 טאפסים ועולה 188 ¤.
בתכנית:
30/8 אנטוניו מארח את ארז קומורובסקי
5/9 אנטוניו מארח את מיקה
7/9 אנטוניו מארח את איתמר דוידוב
ב-12/9 תתקיים הסעודה האחרונה בהחלט של השף אנטוניו מנסה

בכל ערב יהיו 2 סבבים: ב-19:30 וב-22:30. מומלץ להזמין מקומות מראש.

אנטוניו עוסק בימים אלה בהרכבת תפריט לבר החדש "Jewish Princess” ביהודה הלוי, כתיבת ספר, ובמקביל מחפש את המיקום החדש למסעדת "אלי–אולי".

"אלי-אולי", ברנר 2, תל אביב טלפון: 03-5281378.

טאפס וקטלוניה ברחבת סוזן דלל

הטפאס בר "Open bar" ברחבת סוזן דלל מארח מדי סוף שבוע את מופע המוזיקה הספרדית של הבל. הבל הוא אמן ספרדי שמנגן ויוצר מוזיקה ספרדית מקורית ומוזיקה עם נגיעות של צלילים קטלוניים.
המופע מתקיים במקום עד סוף חודש ספטמבר בימי חמישי, שישי, שבת בשעה 21:30 . הכניסה – חינם.

"Open Bar" יחיאל 6, נווה צדק, טלפון 5178486.

רטבי פסטה חדשים של "אוליביה"

"אוליביה", המתמחה בשיווק רטבים וממרחי גורמה, יוצאת לשוק עם רטבי פסטה למבוגרים ולילדים על בסיס מרכיבים טבעיים עם שמן זית וללא חומרים משמרים וחומרי טעם וריח. בין הרטבים יש גם אלטרנטיבה לרוטב ספגטי לילדים שאמור להוות תחליף לקטשופ, שילדים תמיד מוסיפים לפסטה שלהם. הורים ישמחו לדעת, שהרוטב החדש מכיל חצי מכמות הסוכר שיש בקטשופ רגיל.

"אוליביה", שהביאה לנו כבר מעדנים מוצלחים כמו "עיטורי עגבניות מיובשות" ששום סנדוויץ' גורמה כבר לא שווה בלעדיהן, מתגאה בכך שתהליך הייצור מבוסס על עבודה ובישול של ירקות טריים הנחתכים בעבודה ידנית.

מחיר לצנצנת רוטב ספגטי של ילדים המכילה 470 גרם: 10.99 ¤.

שני הרטבים הנוספים בסדרה:
רוטב לפסטה עם עגבניות ועשבי תיבול – מתכון ביתי ללא חומרים משמרים המכיל שמן זית ועשוי מעגבניות וירקות טריים.
מחיר לצנצנת המכילה 470 גרם: 10.99 ש"ח.

רוטב לפסטה עגבניות פיקנטי עם פלפלים –מתכון ביתי מעגבניות טריות עם נגיעה מעודנת של חריפות.
מחיר לצנצנת המכילה 470 גרם: 10.99 ¤.

ההודיות של רינה פושקרנה במבצע

סדרת המנות ההודיות הקפואות של רינה פושקרנה "Reenas" נמכרת עד סוף חודש אוגוסט בהנחות. ברשת שופרסל תשלמו 44 ¤ על שתי מנות (במקום 29-30 ¤ ליחידה) ובקלאב מרקט תקבלו מנת אורז חינם ב-5 ¤ (במקום ב-13-14 ¤) בקניית מנה הודית אחת.
סדרת מוצרי Reena's כוללת שש מנות עיקריות כשרות ביניהן עוף טיקה במרינדות שונות.

"גורמה בכפר" - בית פתוח אצל בשלנים ישראליים

בימים אלה יצא לאור הספר "גורמה בכפר" מאת רונית סבירסקי המתאר 100 מקומות כפריים ברחבי הארץ בהם מארחים אנשים פרטיים לארוחות גורמה שהם בישלו. סבירסקי הסתובבה בארץ ופגשה בשלנים המתגוררים במושבים וביישובים כפריים בארץ, המתמחים בתחום קולינרי מסוים (אוכל קוצ'יני, עישון בשרים, גבינות עזים) ומארחים בביתם, בחצר האחורית, באוהל מיוחד או בחווה פרטית.

סבירסקי, שזיהתה את טרנד האירוח הקולינרי הכפרי כמגמה הולכת וגוברת ליקטה מטיוליה 100 מקומות נבחרים וריכזה אותם בספרה "גורמה בכפר".

הספר מחולק לתשעה פרקים על פי אזורים בארץ, בפתח כל פרק מופיעה מפה ובה מצוינים שמות המקומות והיישוב בו הם שוכנים. סיפורו של כל בשלן ומארח מופיע בעמוד נפרד ובו מידע על המארחים וחייהם, אופי המנות המוצעות, מתכון ייחודי, מחירים, טלפונים וכמובן צילומים. בסוף הספר מצורף אינדקס על פי מקומות, אבל חבל שאין גם אינדקס של המתכונים.

בשבועות הקרובים יפורסם בוואלה! אוכל מידע על 5 בשלנים מהספר שיעוררו בכם את התיאבון ואת הרצון להיכנס לאוטו ולצאת מהעיר.


"גורמה בכפר" הוצאת קורדינטה. ניתן להשיג בחנויות הספרים במחיר 119 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully