וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבביס

אלון הדר

10.1.2005 / 17:28

קבב זה לא סתם בשר, קבב זה נשמה, ו"קבביס" בדרום תל אביב נותן לך את הנשמה, ומביא אותה עד הבית

קבב זה הבשר הכי טעים בעולם. להבדיל מסטייק מצוין, שלהכנתו יש צורך רק בקצב טוב ומנגליסט שיודע לטפל בנתח, לקבב צריך גם נשמה. הידיים לשות את הבשר, הראש זורק לקציצה מרכיבים שאמורים לגרום לה ללכת ומהלב מגיעים התיבולים. כשזה יוצא טוב יש דמעות, כשזה רע אפשר להיכנס לדיכאון. בגלל שקבב זה נשמה, הוא מרכיב מרכזי במנגל משפחתי. ברגע שהקציצות עולות על הסנה, מתחיל המבחן הגדול. אצלנו, סבתא רחל מנצחת בגדול. אולי בגלל זה הבשר הראשון שנכנס לפה שלי אחרי שנתיים של התנזרות מסיבות לא הכי ברורות היה זוג קציצות בוערות, אי שם בדהב.

עכשיו לך תביא את הנשמה הזאת למפעל הנעליים שנקרא טייק אוויי. כדי לא להתאכזב הלכנו על מסעדה שבמצב הצבירה הנייח שלה היא אס מנצח בתחום הקבבים - קבביס. כשהמזללה נפתחה, אמר בעל הבית, דודו, שטייק אוויי זה עסק מסובך שמצריך מערך שלם ושזה בכלל לא בשבילו. את הכסף הגדול הוא בנה על עסקני האומן 17 שהיו אמורים לפתוח בסמוך אליו את הסניף התל אביבי של המועדון, אבל העסק התעכב והתעכב, מה שלא הותיר לדודו ברירה אלא לחלטר בטייק אוויי.

קבביס שמה את כל הז'טונים על הקבב. התפריט כולל כמה מנות, כולן על טוהרתו: בשר (עם צנובר ונענע), טלה (פטרוזיליה) ואיילים (קינמון ורוזמרין) - כן, איילים. למרות שכל טעם הוא סרט סרט, הלכנו על שלושה סרטים בכרטיס אחד, יענו מנת המיקס שכוללת קציצה מכל בהמה (26 שקל). קבביס מביאה אותה גם בצלחת וגם בפיתה, ומאחר שקבב בעינינו שווה לא פחות מפילה, ביקשנו בצלחת (תוספת זניחה של 5 שקלים). לשוחרי הבצק הלבן הזמנו קבבה, גירסת המקום ללחמג'ון הטורקי והנפלא (24 שקל).

את הספתח לחגיגה צלחנו בצלוחית טחינה סמיכה, עבה ומלאת טעם עם פיתות ענק מאווררות וספוגיות. אליפות. חריף אש, שנעשה מפלפל אדום יבש שרוי בשמן, רק הבעיר את הבטן והלב. עכשיו הגיע תור הבשר. שלוש נשמות לא בודדות נחו ליד סלט נענע קצוץ. הבקר היה קשוח, בלי סנטימנטליות; הטלה היה כמו שטלה אמור להיות, כזה שממלא אותך בטעם המובהק של כבשה גועה; והאיילים? אשכרה מוזר בשנייה הראשונה, אבל אחר כך מתגלה טעם עמוק, מתקתק, טיפל'ה מפחיד (אולי בגלל המחשבה שאנחנו זוללים איל עופרים), אבל טעים, מרתק ועוד כשר. עם משחק מטורף כזה על הצלחת, סלט הנענע היה סוג של פסק זמן. מתברר שנענע זה טוב לא רק לתה ולמוחיטו.

ואז הגיעה הקבבה, שהתגלתה כשחיתות של פיתה עם בשר טחון שנקלתה על גריל אמיתי וספגה לתוכה את הדמעות של הבשר. תוספות של טחינה פלוס חריף מעל הפכו את הקבבה לסבבה בבסיס. האם גם סבתא רחל היתה מצדיעה?

שוחד בחירות: קרם בוואריה שמנתי, וינלי ומוצק עם עוגיית הפתעה בתחתית (12 שקל).
תוסף מזון: חריף להבות וחמוצים מתפוצצים.

"קבביס". אברבנאל 84 (פינת סלמה 42). טל' 6827838. משלוחים בימים א'-ה' 9:30-19:00, משלוח חינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully