וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחות ערב ב-16 שקל

נגה משל

20.1.2005 / 13:26

שלושה ספרונים חדשים מצטרפים לסדרת "מה אוכלים היום?" בעריכת איילת לטוביץ', ומציעים פתרונות חביבים וקלים להכנה, של טאפסים, תפוחי אדמה וארוחות ערב מהירות

סדרת ספרוני הבישול הדקיקים "אז מה אוכלים היום?", מתרחבת. עתה מצטרפים אליה שלושה ספרונים חדשים: "תפוחי אדמה", "טאפס, אנטיפסטי ומזטים" ו"ארוחות ערב מהירות". במחיר של 16 שקל לספרון תוכלו למצוא רעיונות נחמדים וקלים להכנה. אמנם לא מדובר בספרי בישול של ממש, אבל התמחור הנמוך הופך אותם לאופציה לא רעה להרחבת הספרייה, בייחוד אם רוצים להתמקד בתחום בישול מסוים.

הספרים (בהוצאת מודן ובעריכת איילת לטוביץ'), מופיעים במקור ב"Australian Womens Weekly " (הוצאת ספרי בישול אוסטרלית) וייתכן שזו הסיבה שהמתכונים לא תמיד קולעים להרגלי האכילה הישראליים, למרות העריכה שמתאמצת להתאימם לחיך הישראלי. כך זה לפחות בחוברת "ארוחות ערב מהירות". הישראלי הממוצע אוכל בערב סלט, ביצה, לחם וגבינה או מקסימום שאריות מהצהריים, ונדמה שהמתכונים ל"נקניקיות עם בצל בבלסמי ותפוח אדמה" או ל"בקר מוקפץ בסגנון מקסיקני" יתאימו יותר לצהריים מהירים מאשר לערב רגיל באמצע השבוע. אם מתייחסים לספרון כאל אוגדן של פתרונות מהירים לארוחת צהריים נדמה שהוא מתקבל טוב יותר ובהחלט יש בו רעיונות חביבים.

הספרון גם כולל אינדקס מתכונים ומילון מונחים, אך מבוארים בו לטעמי מושגים שאפשר היה לוותר עליהם (כמו: אספרגוס) וחסרים בו הסברים על מצרך פחות מוכר בשוק כמו שמנת טופו (שאולי מופיעה כתחליף למצרכי חלב מטעמי כשרות).

שלושה מתכונים מתוך הספר:

ירכי עוף ברוטב פירות

פתרון פשוט וקל לעוף, שמתאים גם לט"ו בשבט:

עבור 4 מנות:

4-8 ירכי עוף
2 כפות אבקת מרק בצל
1 כוס מים
2 כוסות נקטר אפרסקים
2/3 כוס משמשים מיובשים

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור לחום גבוה מאוד (°250). מסירים את העור מירכי העוף וחותכים לפיסות.

2. בתבנית פיירקס מערבבים את פיסות העוף, אבקת המרק, המים, הנקטר והמשמשים. מכסים ברדיד האלומיניום וצולים בתנור 30 דקות. מסירים את רדיד האלומיניום וצולים 10 דקות נוספות, עד שהעוף עשוי לחלוטין.

3. בוזקים מעל פטרוזיליה ומגישים – אפשר לצד פסטה מסולסלת.

פיצה-פיתה עם חציל, פטריות וזוקיני

מנה שדווקא כן יכולה להתאים לארוחת ערב ישראלית בזכות ההתאמה לפיתה כבסיס:

עבור 4 מנות:

2 זוקיני ירוקים
1 חציל קטנטן
200 גרם פטריות שמפיניון קטנות פרוסות דק
מלח/פלפל
2 פיתות גדולות
280 גרם רוטב פיצה מוכן
½ כוס כוס גבינת צ'דר מגוררת דק
2 כפיות עלי טימין טריים

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור לחום גבוה מאוד (°250). פורסים את הזוקיני והחציל לפרוסות אורך דקיקות. מתבלים את הזוקיני, החציל והפטריות וצולים, מעט בכל פעם, על מחבת סטייקים משומנת, עד שהם מתרככים בקלות.

2. חוצים כל פיתה לשני עיגולים ומעבירים לתבנית תנור משומנת. מורחים כל עיגול ברוטב הפיצה ובוזקים על כל עיגול רבע מהגבינה. מסדרים את הירקות ובוזקים את יתרת הגבינה ואת הטימין.

3. אופים כ-10 דקות, עד שהפיצות שחומות ופריכות.

שיפודי עוף בצ'ילי מתוק

עוד פתרון מהיר לחזה עוף שטעמו משתדרג עם תוספת של רוטב דגים.

1 ק"ג פילה חזה עוף
1/3 כוס רוטב צ'ילי מתוק
2 כפיות רוטב דגים
2 כפיות ג'ינג'ר טרי מגורר
2 שיני שום כתושות
מלח
1 כף כוסברה קצוצה דק

אופן ההכנה:

1. משחילים את העוף על 12 שיפודים. מערבבים בקערה את הרטבים, הגי'נג'ר והשום.

2. מתבלים את החזות וצולים על הגריל, או על מחבת סטייקים, ותוך כדי הצלייה מברישים בתערובת הצ'ילי. בוזקים מעל את הכוסברה, ומגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully