וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול את המסכה

דנה מלמד

16.3.2005 / 10:10

דנה מלמד שיחקה עם בצק במטרה לאפות אוזני המן, אבל במקום אוזניים יצאו לה מסכות וליצנים מבצק פריך שהם יופי של תוספת למשלוח המנות של הילדים

חג פורים הוא אכן חג גדול לילדים ומאז ומתמיד פורים היה עבורי ה-חג. הלילה שלפני התאפיין באי יכולת להירדם, פרפרים של התרגשות ובחילות בוקר כמעט כמו בהיריון.
עיקר ההתלהבות נבע כמובן מעניין התחפושת והאיפור, אבל כל החג היה שמחה אחת גדולה: העדלאידע, המסיבות, משלוחי המנות – הכל לווה באווירה חגיגית ומרגשת.

בכל שנה בערב שלפני היום הגדול אמא שלי נהגה להכין יחד איתי משלוח מנות עיגול בריסטול שקופל בשלושה צדדים ונראה כמו אוזן המן ענקית. אוזן הבריסטול מולאה בכל טוב עטוף בנייר צלופן צבעוני וקשור בסרט סאטן מבריק. בבוקר פורים, תמיד באותו המקום אליו חדרה קרן שמש בודדה, הצטלמנו, אני ואחי מחופשים ומצויידים בחיוך מלא שיניים ועם משלוח מנות מנצנץ.

השנה חילקו להורים בגן רשימה ברורה ומסודרת המפרטת את תכולת משלוח המנות במדויק, כדי שאף אחד לא יקופח וכולם יהיו מרוצים. הפתח היחיד שהשאירו לנו הוא הפתעה שיש להטמין במשלוח. אז החלטנו להכין אזני המן ביתיים, עם מילוי שהוא הרבה יותר ידידותי לילדים מפרג, ותוך כדי עשייה, שיחקנו עם הבצק הנעים וזה מה שיצא – יופי של הפתעה.

ליצנים ומסכות מבצק פריך

חומרים:
½ 2 כוסות קמח
100 גר' חמאה
100 גר' מרגרינה
¾ כוס סוכר
1 שקית סוכר וניל
2 חלמונים
כף שמנת חמוצה
ביצה טרופה לבירוש
אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. שמים בקערה גדולה את כל החומרים, פרט לביצה ולאבקת הסוכר ולשים עם הידיים עד לקבלת בצק אחיד ונעים. אם הבצק דביק, מוסיפים עוד כף קמח.

2. מחממים תנור ל-180 מעלות.

3. על גבי משטח מקומח, מרדדים את הבצק לעלה גדול בעובי של כ – ½ ס"מ ( מומלץ לחלק את הבצק לשניים או יותר ולרדד כל חלק בנפרד).

4. בעזרת כוס או צלחת או כלי עגול אחר, יוצרים עיגולים בכל מיני גדלים (נחמד לעשות בגודל פרצוף של ילד כדי שיוכל לשמש כמסכה כמו בתמונה).

5. באמצעות אצבעון, או טוש, או משהו עגול קטן (כמו אצבע למשל), יוצרים חורים לעיניים.

6. את העיגולים עם החורים מניחים על גבי נייר אפיה בתבנית רחבה ושטוחה.

7. משאריות הבצק חותכים משולשים שישמשו ככובעים לליצנים, כדורים קטנים שיתפקדו כאפים ופיות מחייכים.

8. מברישים את העיגולים בביצה ומדביקים לליצנים כובע מחודד, אף של ליצן וחיוך של ליצן.

9. מברישים את כל התוספות בביצה טרופה ואופים כ- 15 דקות עד שהליצנים מוזהבים קלות.

10. מחכים שיתקרר, אורזים בנייר צלופן ומקיימים את מצוות משלוח מנות.

גיוונים

* לאחר שהליצנים התקררו אפשר לאפר אותם. ממיסים שוקולד מריר עם מעט שמנת מתוקה ומאפרים את הפרצופים באופן חופשי (עם האצבעות). על השוקולד המומס אפשר להדביק סוכריות צבעוניות, עדשים וכל מה שצבעוני ואכיל.

* אפשר להכין גם מסכות לעיניים. אחרי שמרדדים את הבצק, מניחים עליו מסכת עיניים מקרטון ומסמנים את קווי המתאר בעזרת קיסם. חותכים בזהירות עם סכין חדה או גלגלת (כמו של פיצה), מברישים בביצה ואופים.

* זה הזמן לחזור לייעוד המקורי של הבצק הזה שהוא אוזני המן פריכים וטעימים. חותכים עיגולים מהבצק בעזרת כוס (כמה שיותר קטן יוצא יותר חמוד), ממלאים בריבת תות ביתית או בקוביית שוקולד חלב או בתפוח מגורר דק עם סוכר וקינמון, (או כל רעיון אחר שיש לכם), מקפלים בשלושה צדדים, מהדקים היטב ואופים כ - 15 דקות עד שאוזני ההמן מזהיבות קלות, אך הגוון עדיין בהיר (אין צורך להבריש בביצה). מחכים שיתקרר, זורים אבקת סוכר ומכניסים כמה למשלוח המנות. את השאר טורפים לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully